ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 فروردين 1392     |     کد : 52013

هشدار اژه اي به كانديداها استفاده از امكانات دولتي پيگرد قضايي دارد

سخنگوي دستگاه قضا در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه در سال جديد با تشريح آخرين وضعيت برخي پرونده هاي مهم قضايي به كانديداهاي احتمالي انتخابات آينده رياست جمهوري نسبت به استفاده از امكانات دولتي هشدار داد.

در جمع خبرنگاران
هشدار اژه اي به كانديداها استفاده از امكانات دولتي پيگرد قضايي دارد


سخنگوي دستگاه قضا در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه در سال جديد با تشريح آخرين وضعيت برخي پرونده هاي مهم قضايي به كانديداهاي احتمالي انتخابات آينده رياست جمهوري نسبت به استفاده از امكانات دولتي هشدار داد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي ، در چهل و پنجمين نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد اينكه دستگاه قضايي از كساني كه از طريق سمت دولتي شان اعلام كانديداتوري براي انتخابات رياست جمهوري آينده مي كنند، چه اقداماتي انجام مي دهد؟ اظهار كرد: قانون در مورد شركت افراد در انتخابات رياست جمهوري منع نكرده كه از مشاغل دولتي شان كناره گيري كنند ولي اگر از امكانات دولتي و منافع شخصي، حتي از عنوان خاصي استفاده كند خلاف است و اگر موردي اتفاق بيافتد شوراي نگهبان نظارت مي كند و اگر جرمي اتفاق افتد دستگاه قضايي به آن وارد مي شود.در واقع اگر به هر طريقي قوه قضائيه مطلع شود كه جرمي واقع شده چون جنبه عمومي دارد نياز به شاكي خصوصي نيست به آن وارد خواهد شد.
سياست قوه قضائيه در سال حماسه سياسي و اقتصادي
اژه اي در ابتداي اين نشست گفت: سياست قوه قضائيه در سال 92 همانند سال گذشته نظارت بيشتر بر زندان ها و بازداشتگاه ها و نيز كاهش كيفر زندان براي مجرميني است كه ضرورت ندارد در زندان بمانند.
وي تصريح كرد: البته افرادي مانند شروران و متجاوزين به امنيت مردم وضعيت شان جدا از كساني است كه كيفر و زندان شان كاهش پيدا مي كند و آنها كماكان در زندان هستند.
سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام حماسه سياسي و حماسه اقتصادي گفت: همه ما وظيفه داريم از لحاظ ملي، ديني و شرعي در خلق اين حماسه ايفاي نقش كنيم .
وي افزود : قوه قضائيه به سهم خود براي لبيك به اين نداي رهبري در اولين جلسه مسئولان عالي كه در سال جديد تشكيل شد به اين موضوع پرداخت كه قوه قضائيه چه اقدامي مي تواند در خلق حماسه سياسي و اقتصادي داشته باشد و كارگروهي را تشكيل داد و قرار شده كه نتيجه اين كارگروه در جلسه چهارشنبه اين هفته (جلسه عالي مسوولان قوه قضائيه) اعلام و تصميمات لازم اتخاذ شود .
وضعيت پرونده فساد بزرگ مالي
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه نشست خبري خود گفت: احكام صادره در مورد پرونده فساد بزرگ مالي به اجراي احكام دادسرا فرستاده شده و بخش اجراي احكام در مقام تهيه و تدارك اجراي كامل اين احكام است.
محسني اژه اي افزود: بخشي از احكام پرونده فساد بزرگ مالي شروع به اجرا شده است و براي اجراي بخشي ديگر بايد مقدماتي فراهم شود و دادسرا در حال انجام اين كارها است.
وي در خصوص اينكه آيا در رابطه با اين پرونده، مساله جديدي كشف شده است يا خير؟ گفت: قبلا در اين رابطه عرض كردم كه برخي گزارشات از گمرك بعد از رسيدگي آقاي سراج و صدور حكم در مورد گروه اميرمنصور آريا رسيده كه آنها در حال رسيدگي مجدد هستند و اگر اين گزارشات ثابت شود، معلوم مي شود اين گروه تخلفات بيشتري در زمينه ورود كالا و قيمت هاي اعلامي داشته است.
اژه اي در ادامه درخصوص جزييات پرونده فساد بانكي در پاسخ به پرسش خبرنگاري گفت: درخصوص اجراي حكم كساني كه حكمشان در پرونده فساد بانكي قطعي شده است (كه چهار نفري كه حكم اعدام داشتند چه مابقي) دادگاه پرونده آنها را به اجراي احكام فرستاده است و اجراي احكام در مقام تهيه و تدارك اجراي حكم است. همچنين از همين حالا حكم ها شروع به اجرا شده و در بخشي ديگر بايد مقدمات فراهم شود كه اين كار برعهده دادسرا است.
آخرين اخبار از پرونده هاي فائزه
و مهدي هاشمي
سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به پرونده مهدي هاشمي گفت: قاضي سراج تقريبا مطالعه اين پرونده را به پايان رسانده و ان شاءالله زمان تشكيل دادگاه وي اعلام خواهد شد.
به گزارش ايسنا، غلامحسين محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين كه چه زماني دادگاه آقاي مهدي هاشمي تعيين وقت خواهد شد؟ گفت: هنوز تعيين وقت دادگاه آقاي مهدي هاشمي از سوي قاضي ناصر سراج اعلام نشده است، اما مطالعه اين پرونده تقريبا به پايان رسيده و ان شاءالله زمان دادگاه وي اعلام خواهد شد.
سخنگوي دستگاه قضايي اظهار كرد: پرونده ديگري براي فائزه هاشمي نسبت به مسائلي كه وي در زندان داشته تشكيل شده است.
غلامحسين محسني اژه اي در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره آزادي فائزه هاشمي، گفت: وي دوران محكوميت خود را سپري كرد و آزاد شد. اما پرونده ديگري نسبت به مسائلي كه وي در زندان داشته تشكيل شده اما در مورد اين پرونده حكمي صادر نشده است.
تشريح وضعيت پرونده متهمان بيمه ايران
خبرنگار ي سوال خود را اينگونه مطرح كرد كه پرونده ساير متهمان بيمه ايران در چه مرحله اي است كه حجت الاسلام محسني اژه اي پاسخ داد: براي بخشي از پرونده حكم صادر شده است و به دادگاه تجديدنظر و ديوان رفته است اما حكم نهايي صادر نشده است. همچنين در مورد باقي پرونده ها بايد بگويم كه يا در مرحله دادسرا هستند يا در مرحله دادگاه كه هنوز براي آنها نيز حكم صادر نشده كه اگر صادر شد، اطلاع رساني خواهيم كرد.
اقدامات قوه قضائيه
براي معوقات بانكي
سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري درباره اقدامات قوه قضائيه براي معوقات بانكي، بيان كرد: برخي از افراد بدهي شان را با بانك ها تسويه كرده اند يا در حال تسويه هستند. افرادي كه به بانك مراجعه نكرده اند، براي آنها پرونده تشكيل شده اين افراد يا احضار شده اند يا در حال احضار شدن هستند و اگر ثابت شود كه مقصر نبودند با آنها يك جوري برخورد مي شود و همچنين اگر ثابت شود كه اقدامات آنها از روي قصد بوده است به آنها به صورت جدي برخورد مي شود.
وي در ادامه افزود: بدهي اين افراد بدهكار بانكي از يك ميليارد به بالا بوده است كه 800 و خرده اي پرونده اوليه تشكيل شده است يا بدهكاران بدهي خود را تسويه كرده اند و يا با بانك صحبت كرده اند كه در اين راستا تعداد كمي پرونده به عنوان پرونده قضايي تشكيل شده است كه افرادي كه بدهكار بانكي هستند خواهان فرجه از بانك شده اند كه حتي تا مردادماه فرجه خواستند كه بعضا با آنها موافقت كردند.
پرونده فاضل لاريجاني
درمرحله تحقيقات است
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي درباره پرونده فاضل لاريجاني و اينكه قبلا گفته شده بود از 5 نفر در رابطه با اين پرونده تحقيق خواهد شد؟ گفت: در مورد اين پرونده تحقيقات از دو نفر هنوز به پايان نرسيده است از حدود 5، 6 نفري كه بودند، از سه نفر تحقيقات به عمل آمده و از نفر چهارم هم مقداري تحقيقات شده است. نفر پنجم احضار شده ولي هنوز نيامده است و به او دسترسي پيدا نشده است و ظاهرا او در تهران نبوده است.
محسني اژه اي افزود: از نفر ديگر يك جلسه تحقيق شد كه جلسه تحقيقات كافي نيست و بايد ادامه پيدا كند لذا اين پرونده همچنان در مرحله تحقيقات است.
به زودي دادگاه متهمان مربوط به ترور دانشمندان هسته اي برگزار مي شود
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه دادگاه متهمان مربوط به ترور دانشمندان هسته اي چه زماني برگزار مي شود؟ گفت: 18 نفر در خصوص پرونده ترور دانشمندان هسته اي بازداشت شده اند كه پرونده آن ها به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
وي يادآور شد: به زودي زمان دادگاه اين افراد مشخص مي شود.


نوشته شده در   سه شنبه 20 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode