ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 اسفند 1391     |     کد : 50785

زن تاريخ ساز ايراني مردانه ترين ميدان ها را فتح كرده است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور»، نقش زن مسلمان ايراني در معرفي الگوي جديد

رهبر انقلاب در پيامي به كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور»:
زن تاريخ ساز ايراني مردانه ترين ميدان ها را فتح كرده است


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور»، نقش زن مسلمان ايراني در معرفي الگوي جديد از «زن» را تاريخ ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن، با روحيه كربلايي در صحنه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، خاطرنشان كردند: اقتدار و جذبه تازه اي به بركت خون اين زنان مجاهد در عصر جديد، ظهور كرده است كه دير يا زود در سرنوشت و جايگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.
در اين پيام كه بعد از ظهر چهارشنبه از سوي حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران، در كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور» قرائت شد، حضرت آيت الله خامنه اي با ياد كردن از زنان شهيد ايران اسلامي كه در تغيير مسير تاريخ اسلام، نقش شايسته ايفا كردند، افزودند: اين لشكر از فرشتگان كه از جان مقدس خويش در راه اسلام مايه گذاردند؛ قدم در ميدان عمل نهادند و در نقش معماران ايران جديد ظاهر شدند.
ايشان با اشاره به نگاه موجود به زن در نظام هاي شرق و غرب جهان، بعنوان عنصري در حاشيه و يا ابزاري جنسي براي مردان، به تبيين نقش شيرزنان ايران در انقلاب و دفاع مقدس بعنوان الگويي جديد با شاخصه «زن نه شرقي، نه غربي» پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامي در توصيف ويژگي هاي اين الگو تصريح كردند: زن مسلمان ايراني، تاريخ جديدي را پيش چشم زنان جهان گشود و ثابت كرد كه مي توان زن بود، عفيف بود، محجبه و شريف بود و در عين حال، در متن و مركز، نقش آفريني كرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
ايشان، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را صحنه ظهور زناني دانستند كه اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت درآميختند و مردانه ترين ميدانها را با شجاعت و اخلاص و فداكاري خود فتح كردند و مي توانند بن بست هاي بزرگ را درهم بشكنند.
ايشان، با اشاره به آثار فراگير مجاهدت زنان شهيد خاطرنشان كردند: اقتدار و جذبه تازه اي به بركت خون اين زنان مجاهد در عصر جديد، ظهور كرده است كه زنان را ابتدا در جهان اسلام، تحت تاثير قرار داد و دير يا زود در سرنوشت و جايگاه زنان جهان، دست خواهد برد.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري نقش زنان بزرگ تاريخ اسلام افزودند: تا آفتاب درخشان حضرت خديجه كبري و حضرت فاطمه زهرا و حضرت زينب كبري مي درخشد، طرح هاي كهنه و نوي «ضد زن» به نتيجه نخواهد رسيد.
ايشان همچنين افزودند: هزاران زن كربلايي ما نه تنها خطوط سياه ستم هاي ظاهري را درهم شكسته اند بلكه ستم هاي مدرن به زن را نيز رسوا و بي آبرو كرده و نشان داده اند كه حق كرامت الهي زن، بالاترين حقوق زن است كه در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر ضرورت نشان دادن جهاد بزرگ زن ايراني مسلمان به دنيا، خاطرنشان كردند: اميدوارم كه به بركت خون اين زنان شريف و مجاهد، رسانه ها و هنرمندان و فرزانگان و سينماگران بتوانند جهاد بزرگ زن ايراني مسلمان را به دنيا بنمايانند.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode