ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1391     |     کد : 50682

سقوط پي در پي قيمت سكه و ارز

نتايج مثبت نشست 1+5 عاملي شد تا قيمت سكه و دلار در بازار غيررسمي به سراشيبي سقوط بيفتد.


نتايج مثبت نشست 1+5 عاملي شد تا قيمت سكه و دلار در بازار غيررسمي به سراشيبي سقوط بيفتد.
به گزارش خبرنگار ما، تا پيش از مذاكرات اعضاي 1+5 در هفته گذشته قيمت سكه و ارز در بازار آرام پيش مي رفت. با انجام مذاكرات در قزاقستان و اعلام نتايج مذاكرات، از اول هفته جاري سقوط قيمت ها در بازار آغاز شد. بر همين اساس، ديروز قيمت هر دلار آمريكا با 200 تومان كاهش نسبت به روز قبل (يكشنبه) 3 هزار و 280 تومان معامله مي شد.
قيمت سكه طرح جديد با 50 هزار تومان كاهش به يك ميليون و 320 هزار تومان رسيد.
سكه طرح قديم نيز با 110هزار تومان كاهش قيمت يك ميليون و 250هزار تومان به فروش مي رسيد.
نيم سكه 20 هزار تومان، ربع 25هزار تومان و گرمي نيز با 15هزار تومان كاهش قيمت بترتيب 670، 420 و 300 هزار تومان قيمت فروش داشت.
شايان ذكر است: يورو و پوند هم با 300 و 250 تومان كاهش 4هزار و 350 و 5 هزار و 300 تومان قيمت گذاري شد.
در همين حال يك فعال بازار آتي سكه از احتمال حذف تحريم هاي سوئيفت عليه ايران خبر داد و گفت: همين عامل باعث شده است تا مردم و صرافي ها همه فروشنده ارز و سكه باشند و منجر به سقوط قيمت سكه شده است.
ميثم رادپور در گفت وگو با خبرگزاري فارس، در خصوص دلايل سقوط قيمت سكه در بازار اظهار داشت: آخرين خبري كه شايعه شده است احتمال برداشته شدن تحريم سوئيفت براي ايران است كه بر اين اساس نقل و انتقال پول براي فعالان بخش خصوصي بسيار آسان تر خواهد بود، هرچند كه ممكن است هنوز مشكلات نقل و انتقال بين بانك مركزي و ساير بانك ها وجود داشته باشد لذا اخباري از اين دست كه حاوي كاهش تحريم ها عليه ايران است باعث شده تا قيمت ها در بازار ارز و طلا بشكند.
وي افزود: چون سوئيفت يك موسسه بخش خصوصي است به محض اينكه دستوري داده شود مي تواند تحريم ها را بردارد و نيازمند بوروكراسي هاي خاص و پيچيده نيست.
اين فعال بازار آتي سكه گفت: اعلام بانك مركزي در خصوص شناور بودن قيمت سكه بازار را آماده كرده تا قيمت پيش فروش سكه در مراحل بعدي بين يك ميليون تا يك ميليون و 50 هزار تومان باشد كه حتي همين خبر نيز باعث كاهش قيمت ها در بازار شده است.
رادپور گفت: اگر به بازار سري بزنيد از رفتار بازار متوجه خواهيد شد كه قيمت ارز و سكه در حال سقوط است چرا كه همه سرمايه هايي كه به شكل سكه يا ارز در دست مردم بود در حال حاضر با صف هاي طويل در مقابل صرافي ها در حال تبديل به ريال است و حتي خود صراف ها هم اين روزها فروشنده هستند.


نوشته شده در   سه شنبه 15 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode