ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 اسفند 1391     |     کد : 50279

قطار هسته اي ايران هرگز متوقف نخواهد شد

215 نماينده مجلس طي بيانيه اي تاكيد كردند قطار هسته اي ايران متوقف نمي شود.

بيانيه 252 نماينده مجلس در آستانه نشست قزاقستان
قطار هسته اي ايران هرگز متوقف نخواهد شد


215 نماينده مجلس طي بيانيه اي تاكيد كردند قطار هسته اي ايران متوقف نمي شود.
در بخشي از بيانيه نمايندگان ملت آمده است: آمريكا همه روش هاي جنگ رواني، صدور قطعنامه هاي غيرقانوني و اعمال تحريم هاي فراقطعنامه اي را آزموده و پاسخ ملت بزرگ ايران را در سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را دريافت كرده است. بنابراين ادامه اين راه آب در هاون كوبيدن است.
نمايندگان در ادامه تاكيد كردند پيشنهاد ما به عنوان نمايندگان ملت بزرگ ايران به آمريكا و هم پيمانان غربي اين است كه واقعيت هاي هسته اي امروز جمهوري اسلامي ايران را بپذيرند و سياست تقابل را به تعامل تغيير دهند و بدانند كه قطار هسته اي ايران در چارچوب اهداف صلح آميز هرگز متوقف نخواهد شد.
نمايندگان همچنين خطاب به دو كشور روسيه و چين به عنوان اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل تاكيد كردند: [از اين دو كشور] انتظار مي رود از زياده خواهي ها و درخواست هاي غيرمنطقي آمريكا تبعيت نكنند و از اصول عهدنامه NPT بويژه اصل 4 كه حق داشتن فناوري هسته اي را به اعضا مي دهد، دفاع كنند و مخصوصا با روش هاي جديد و پليسي كردن عرصه اقتصادي جهاني توسط آمريكا مقابله كنند.
تصويب كليات طرحي
براي حمايت از اقشار كم درآمد
نمايندگان مجلس با كليات طرح تامين كالاي اساسي براي اقشار كم درآمد موافقت كردند.
در صورت تصويب نهايي اين طرح دولت موظف مي شود در مقاطع سه ماهه سبدهاي كالايي شامل برنج، روغن و گوشت ميان اقشار آسيب پذير توزيع كند.
نمايندگان ملت با 144 راي موافق، 29 راي مخالف و 33 راي ممتنع كليات اين طرح را تصويب كردند.
در صورت تصويب نهايي طرح مذكور، به منظور حفظ امنيت غذايي اقشار آسيب پذير به ويژه خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي، دولت موظف مي شود در مقاطع سه ماهه سبدهاي كالايي شامل برنج، روغن و گوشت را تامين و از طريق دستگاه هاي مزبور توزيع كند.
در اين جلسه مهدي سنايي نماينده نهاوند، پورابراهيمي نماينده كرمان و مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود در مخالفت با كليات و همچنين عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه، كمال عليپور نماينده قائم شهر و حسين گروسي نماينده شهريار در موافقت با كليات در صحن علني سخنراني كردند.
در اين راستا عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه در مجلس با بيان اينكه طرح تامين كالاهاي اساسي براي افراد آسيب پذير به بهبود اقتصاد كشور كمك مي كند، گفت: بايد سفره نيازمندان جامعه را به داشتن حداقل ها بيمه كنيم.
عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح يكشنبه در سخناني به عنوان موافق كليات طرح تامين كالاهاي اساسي براي اقشار آسيپ پذير، گفت: در مسير تحولات اقتصادي، مسئولان كشور بايد از قبل براي افرادي كه از اقتصاد جا مي مانند، تدابيري بينديشند.
وي افزود: در چند ماه گذشته، روزي كه اين طرح در مجلس مطرح شد، بسياري از نگراني هاي امروز وجود نداشت. اين طرح به افراد نيازمند كمك مي كند تا در شرايط فعلي اقتصاد، زمين نخورند.
نماينده كرمانشاه در مجلس همچنين يادآور شد: اولين نياز، نياز زندگي كردن و خورد و خوراك است و ما بايد به فكر اقشار مستمند جامعه باشيم تا اين افراد از حداقل ها در خانواده شان برخوردار باشند و ما بايد سفره نيازمندان را به حداقل ها بيمه كنيم.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه طرح تامين كالاهاي اساسي براي اقشار آسيب پذير اثر ضدتورمي دارد، خاطرنشان كرد: تزريق نقدينگي به جامعه موجب ايجاد تورم مي شود اما اين طرح به بهبود اقتصاد كشور كمك مي كند و فكر مي كنيم اميدي باشد تا سفره هاي نيازمندان خالي نباشد.
ايجاد سيستم كوپني
بازگشت به عقب است
مهدي سنايي نماينده نهاوند در مجلس نيز به عنوان يكي از مخالفين اين طرح گفت: سيستم كوپني در اقتصاد كشور بازگشت به عقب است و موجب فراهم شدن زمينه رانت خواري مي شود.
وي با بيان اينكه رشد چند صد درصدي قيمت همه كالاها، پديده نادري در كشور است كه در سال هاي گذشته بي سابقه بوده است، گفت: بخشي از اين گراني ها ناشي از تحريم هاست و بخشي هم ناشي از مديريت هاست.
سنايي همچنين متذكر شد: هدف اقتصاد و كشورداري را بايد به عنوان يك علم در كشورمان مورد توجه قرار دهيم چرا كه نگاه غير كارشناسانه و غيرعلمي بر اقتصاد كشور حاكم است.
نماينده نهاوند در مجلس همچنين تأكيد كرد: واقعيت اين است ايجاد سيستم كوپني از نو در كشور يعني بازگشت به عقب و اين اقدام موجب ايجاد زمينه رانت خواري در كشور مي شود.
وي با بيان اينكه اين موضوع تصميمي است كه بايد با تعامل بيشتري گرفته شود، گفت: يك تصميم اساسي در اقتصاد كشور چطور بدون مداخله دولت مي توان اخذ كرد و اين امكان پذير نيست؛ اگر بناست اقتصاد كشور كوپني شود، اين كار بدون همكاري دولت امكان پذير نيست و نبايد تصميمي بدون همكاري قوه مجريه اخذ شود البته بنده هيچ ترديدي ندارم كه طراحان اين طرح نيت خير داشته اند اما اين طرح، راه حل مشكل كشور نيست.
موافقت مجلس با تحقيق و تفحص
از عملكرد شركت هاي خودروساز
نمايندگان مجلس با انجام تحقيق و تفحص از عملكرد صنايع خودروسازي كشور و شركت هاي خودروساز موافقت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح يكشنبه پارلمان با انجام تحقيق و تفحص از عملكرد صنايع خودروسازي كشور و شركت هاي خودروساز، موافقت كردند.
نمايندگان مجلس با 189 رأي موافق، 3 رأي مخالف و 1 رأي ممتنع از 227 نماينده حاضر در جلسه، با تحقيق و تفحص از عملكرد صنايع خودورسازي كشور موافقت كردند.
طرحي براي حمايت دولت
از استان هاي مورد هجوم ريزگردها
نمايندگان در ادامه جلسه علني ديروز خود با بررسي يك فوريتي طرح الزام دولت به حمايت از استان هايي كه مورد هجوم پديده ريزگردها قرار دارند موافقت كردند.
سعيد حيدري طيب نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني به عنوان طراح طرح يك فوريتي الزام دولت به حمايت از استان هايي كه مورد هجوم پديده ريزگردها قرار دارند اظهار داشت: اگر بپذيريم كه پديده زيست محيطي ريزگردها براثر تركيب چند ماده به وجود مي آيد بايد به اين مسئله هم توجه كنيم كه اثرات اين موضوع در برخي از استان ها مشكلاتي را به وجود آورده است.
وي افزود: در كنار استفاده از برخي فرآورده هاي نوين و همچنين برخي مسائل ديگر كه همه دست به دست هم مي دهند، پديده ريزگردها به وجود مي آيد.
بعد از اينكه نمايندگان موافق و مخالف نظرات خود را در رابطه با طرح مذكور ارائه كردند، در نهايت بهارستان نشينان با 157 رأي موافق، 24 رأي مخالف و 9 رأي ممتنع از مجموع 225 نماينده حاضر در مجلس با بررسي يك فوريتي طرح مذكور موافقت كردند.
براساس اين طرح دولت ملزم به حمايت از استان هايي مي شود كه مورد هجوم پديده ريزگردها قرار دارند.
گزارش نظارتي مجلس از شوراي گفت وگو
نمايندگان مجلس در بخش ديگري از جلسه علني ديروز با ارسال گزارش مربوط به عدم حضور وزرا در جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي به قوه قضائيه موافقت كردند.
گزارش لاريجاني در جلسه غيرعلني
رئيس مجلس در جلسه غيرعلني صبح ديروز مجلس گزارشي از جلسه مشترك روز شنبه سران قوا ارائه داد.
لاريجاني همچنين از نمايندگان درخواست كرده كه هرچه سريعتر پيشنهادات خودشان را درباره بودجه 92 براي بررسي سريعتر اين لايحه ارائه دهند و مجلس بايد از همه ظرفيت خود استفاده كند تا هر چه زودتر بودجه 92 به تصويب برسد.
رئيس مجلس همچنين در ابتداي جلسه علني ديروز طي سخناني گفت: برخي عبارات در گزارش اخير آژانس در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران گزاره هايي كليشه اي است كه از قبل به آنها داده شده تا فضاي رسانه اي را مه آلود كنند.
علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در صحن علني مجلس با اشاره به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در ارتباط با فعاليت هاي هسته اي ايران اظهار داشت: ايران هميشه از گفت وگوي سازنده با آژانس حمايت كرده و در ماه هاي اخير همكاري ايران با آژانس فراتر از ضوابط متعارف انجام شد كه اين بيانگر اين مطلب است كه ايران هيچ مسئله پنهاني در امور هسته اي خود ندارد.
وي با بيان اينكه تمام فعاليت هاي هسته اي ايران زير نظر آژانس و بازرسان آن انجام شده است، افزود: در چنين شرايطي انتظار بود كه گزارش مدير كل آژانس گزارش منصفانه اي باشد، اما متأسفانه بعضي از عبارات در اين گزارش گزاره هايي كليشه اي است كه معلوم است كه از قبل به آنها داده شده تا فضاي رسانه اي را در دنيا مه آلود كنند.


نوشته شده در   دوشنبه 7 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode