ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 بهمن 1391     |     کد : 49479

پرواز جنگنده هاي سوريه بر فراز تل آويو اسرائيل را به لرزه درآورد

جنگنده هاي سوري با پرواز در ارتفاع پايين در حيفا و تل آويو اعلاميه هايي بر فراز اين دو شهر پخش كردند و به مقامات اين رژيم هشدار دادند.

دمشق: پاسخ ما در راه است
پرواز جنگنده هاي سوريه بر فراز تل آويو اسرائيل را به لرزه درآورد


جنگنده هاي سوري با پرواز در ارتفاع پايين در حيفا و تل آويو اعلاميه هايي بر فراز اين دو شهر پخش كردند و به مقامات اين رژيم هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از سايت سوري «دام پرس»، در پاسخ به حمله هفته گذشته جنگنده هاي اسرائيلي به يك مركز تحقيقات سوريه در حومه دمشق، جنگنده هاي سوري بر فراز حيفا و تل آويو به پرواز درآمدند و اعلاميه هايي پخش كردند. به گفته منابع مطلع، اين پرواز جنگنده ها سران اسرائيل را به شدت به وحشت انداخته است. كانال 10 اسرائيل با تاييد اين خبر اعلام كرد، بر روي اين اعلاميه ها نوشته شده، ما هر وقت كه بخواهيم مي توانيم پاسخ دهيم ولي زمان و مكان آن را خودمان انتخاب خواهيم كرد، با درود به كركس هاي سوري.
پدافند هوايي رژيم صهيونيستي نتوانستند اين هواپيماها را سرنگون كنند چرا كه شبيه به جنگنده هاي اسرائيلي بودند. اين حركت غافلگيركننده مقامات صهيونيستي را در بهت فرو برده است. هنوز مقامات اسرائيلي به اين خبر واكنشي نشان نداده اند.
حركت شجاعانه جنگنده هاي سوري نشان داد كه رژيم صهيونيستي به رغم تبليغات فراوان بسيار پوشالي است و گنبد آهنين هم كارايي لازم را براي مقابله با حملات خارجي ندارد.
پرواز غيرمنتظره جنگنده هاي سوريه بر فراز تل آويو نشان دهنده توان هوايي ارتش سوريه است و به اين معني است كه دمشق هر آن بخواهد مي تواند حمله اخير تجاوزكارانه اسرائيل را پاسخ دهد.
همان طور كه در اعلاميه ارتش سوريه آمده، دمشق گفته است كه در زمان مناسب اين حمله را تلافي خواهد كرد.
به عقيده تحليلگران رژيم صهيونيستي با حمله خود به سوريه گامي ديگر به سوي فروپاشي و نابودي گذاشته است چرا كه اين اقدام باعث شد عزم و اراده جنبش هاي مقاومت و كشورهاي حامي مقاومت براي نابودي اسرائيل مصمم تر شود.
خبر ديگر اينكه مخالفان سوري پس از دريافت گزارش هاي اطلاعاتي و ميداني از شكست در برابر ارتش سوريه، بر آمادگي خود براي مذاكره با نظام حاكم تاكيد كرده اند.
به گزارش العالم، مخالفان فهميده اند كه وابستگي به غرب و توسل به زور جواب نمي دهد و به همين دليل آنها بهترين راهكار يعني راه حل سياسي را انتخاب كرده اند.
اين شبكه خبري همچنين تصريح كرد، كشورهايي كه حامي مخالفان بوده اند نيز فهميده اند كه نمي توانند با ارتش سوريه بجنگند و خللي در عزم ملت سوريه ايجاد كنند به همين دليل براي پنهان كردن ناكامي هاي خود طرح مذاكره با نظام دمشق را ارائه كرده اند. معاون وزير خارجه روسيه نيز از رويكرد كشورهاي غربي در مسئله سوريه انتقاد كرد و گفت، غرب براي متقاعد كردن مخالفان دولت دمشق به مذاكره و آغاز روند حل و فصل مسالمت آميز مسايل اين كشور تلاش نمي كند.
سخنگوي رئيس جمهور روسيه نيز بشار اسد را رئيس جمهور شرعي و قانوني سوريه خواند و بر تلاش مسكو براي رسيدن به راه حل سياسي براي بحران سوريه تاكيد كرد.
وي ابراز اميدواري كرد طرح مخالفان براي گفت وگو با نظام بشار اسد در حد حرف باقي نماند و با حضور بشار اسد در دمشق عملي شود.
در حالي كه مخالفان سوري هم به اين نتيجه رسيده اند كه هيچ راه حلي براي بحران سوريه جز گفت وگو با نظام وجود ندارد، وزير خارجه تركيه ادعا كرد، گفت وگو ميان نظام و مخالفان سوري به راه حلي براي برون رفت از بحران منجر نخواهد شد.
احمد داود اوغلو با معاذالخطيب رئيس ائتلاف مخالفان سوري در قاهره ديدار و بر حمايت خود از مخالفان سوري تاكيد كرد.
پيشنهاد ائتلاف مخالفان سوريه براي گفت وگو با نظام سوريه تاكنون واكنش هاي متفاوتي داشته است، كشورهاي غربي از جمله آمريكا از اين مسئله استقبال كردند و اين در حالي است كه برخي از كشورهاي منطقه به آن انتقاد كرده اند.
ساير رويدادها
¤ معاون وزير خارجه سوريه كه به چين سفر كرده است برنامه سياسي حل بحران سوريه و گام هاي عملي كه دولت دمشق در اين زمينه برمي دارد را مطرح كرد.
¤ اتحاديه عرب و جنبش غيرمتعهدها حمله اخير اسرائيل به مركز تحقيقاتي سوريه را محكوم كردند.
¤ نخست وزير عراق در قاهره درباره سوريه با رئيس جمهور مصر رايزني كرد.
¤ ارتش سوريه در راستاي پاكسازي برخي از شهرها از وجود تروريست ها شمار زيادي از آنها را به هلاكت رساند.
¤ بر اثر حمله يك عامل انتحاري به مقر امنيتي در شهر باستاني تدمر در مركز سوريه چند نفر كشته و زخمي شدند.
¤ رئيس جمهور فرانسه در ديدار با امين جميل رئيس جمهور اسبق لبنان گفت، بشار اسد سقوط نخواهد كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode