ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 بهمن 1391     |     کد : 49217

جنگنده قاهر 313رونمايي شد

ايام دهه فجر و در ادامه پيشرفت هاي دفاعي كشور، ديروز هواپيماي جنگنده بومي با نام قاهر 313 با حضور رئيس جمهور و وزير دفاع رونمايي شد.

نمايشي ديگر از اقتدار نظامي ايران
جنگنده قاهر 313رونمايي شد

ايام دهه فجر و در ادامه پيشرفت هاي دفاعي كشور، ديروز هواپيماي جنگنده بومي با نام قاهر 313 با حضور رئيس جمهور و وزير دفاع رونمايي شد.
رئيس جمهور در حاشيه رونمايي از جنگنده قاهر 313 با اشاره به اينكه توان نظامي ايران تهديدي براي هيچ كس محسوب نمي شود گفت: اين توان نظامي براي بازدارندگي و دفاع است.
احمدي نژاد گفت: 20 سال پيش تصور چنين كارهايي براي ما ناممكن بود اما زماني كه ما تصميم به حركت گرفتيم و به نقطه خاصي رسيديم استعدادهايمان نيز شكوفا شد.
وي افزود: بعضي ها باور دارند و اينگونه ترويج مي كنند كه ما همواره بايد به گونه اي حركت كنيم كه فاصله خود را با چند كشور جلوتر حفظ كنيم و يا همان مسيري را طي كنيم كه آنها طي كرده اند، اما واقعيت اينطور نيست، يك موشك زماني كه در جو حركت مي كند رفتار متفاوتي با موشكي دارد كه از جو خارج شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز حركت كشور و رشد و بالندگي آن از نقطه عطف عبور كرده است و اراده ما براي پيشرفت ديگر تحت تأثير عوامل بيروني قرار نخواهد داشت اظهار داشت: زماني بود كه ما براي ساخت يك ماشين در داخل كشور عزا مي گرفتيم اما امروز ظرف 2 تا 3 سال يك جنگنده در داخل كشور طراحي مي شود كه جزو پيشرفته ترين جنگنده ها در دنيا است.
رئيس جمهور ادامه داد: امروز مردم ايران با اعتماد به نفس از نقطه عطف عبور كرده اند و ما مي توانيم به سرعت در تمامي عرصه ها پيشتاز شويم و مسير منحصر به فرد خود را طي كنيم، البته اين به معناي عدم استفاده از تجربيات ديگران نيست اما راه هايي براي رسيدن به قله ها فراوان است.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به ويژگي هاي جنگنده قاهر 313 افزود: طراحي و ساخت اين جنگنده توسط متخصصان ايراني انجام شده است و اين يكي از ويژگي هاي مهم پروژه محسوب مي شود. اين جنگنده تقريباً تمام ويژگي هاي مثبت هواپيماهاي جنگنده پيشرفته دنيا را داراست.
رئيس جمهور در ادامه اظهار كرد: خلبان اين جنگنده كه داراي تجربيات فراوان است به من گفت كه اين جنگنده عالي و داراي توانمندي هاي بسيار بالايي است.
احمدي نژاد با بيان اينكه «ساخت اين جنگنده نشان دهنده اعتماد به نفس، بيداري و حركت مستمر ملت ايران به سمت پيشرفت است»، گفت: ملت ايران، ملتي با تاريخ و فرهنگ چندين هزار ساله است و در زماني پايگاه علمي جهان بوده و در عرصه جهان مي درخشيده است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: طراحي و ساخت هواپيماي جنگنده «قاهر 313» و همچنين پيشرفتهاي ايران در زمينه هاي مختلف نشان مي دهد كه متخصصان ما از مرزهاي دانش در حال عبور هستند و هيچ امر، هيچ كالا، هيچ دستگاه و هيچ پيشرفتي خارج از متخصصان ما نيست. اين نشان دهنده عمق ايمان و تعهد دانشمندان و متخصصان و صنعتگران كشور ما به ارزش هاي الهي، آرمان هاي ملت هاي ايران و استقلال ملت است.
جنگنده قاهر رادار گريز
و فوق پيشرفته است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز با اشاره به اين كه هواپيماي جنگنده قاهر 313 رادار گريز و فوق پيشرفته است گفت: ايران از تمام منافع خود در سراسر جهان دفاع مي كند.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در جمع خبرنگاران افزود: توليد اين جنگنده در راستاي تحقق فرامين فرمانده معظم كل قوا بوده و تمام مراحل طراحي و ساخت اين جنگنده بومي توسط دانشمندان و متخصصان سازمان هوايي وزارت دفاع انجام شده است.
وي در تشريح ويژگي هاي جنگنده قاهر اظهار داشت: اين جنگنده پيشرفته با مشخصات ظاهري منحصر به فرد داراي سطح مقطع راداري بسيار كم و رادار گريز است كه مي تواند عمليات پروازي در ارتفاع پست را نيز انجام دهد.
سردار وحيدي، بهره برداري از مواد پيشرفته در ساخت هواپيما و سيستم هاي الكترواويونيك پيشرفته را از ديگر ويژگي هاي قاهر 313 دانست و افزود: اين جنگنده توانايي حمل تسليحات پيشرفته بومي را دارد.
وي با بيان اين كه جنگنده قاهر 313 از قدرت تهاجمي بسيار بالايي برخوردار است، ادامه داد: اين جنگنده نماد برجسته اي از نبوغ، خلاقيت و جسارت دانشمندان متخصص وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است.
سردار وحيدي از ديگر ويژگي هاي جنگنده كاملاً بومي قاهر 313 را قابليت نشست و برخاست در طول باند كوتاه، تعمير و نگهداري آسان و سريع اين هواپيما عنوان كرد.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با تمام توان از منافع خود در سراسر جهان دفاع مي كند و اين جنگنده در راستاي همين هدف طراحي و ساخته شده است.
پاسخگويي قاهر 313 به تمام نيازمندي هاي نيروهاي مسلح
معاون سرمايه انساني وزارت دفاع نيز در تشريح جزئيات جديدترين جنگنده ايراني آن را يك جنگنده فوق پيشرفته دانست كه مي تواند تمام نيازمندي هاي نيروهاي مسلح را در صحنه نبرد هوايي پاسخگو باشد.
سردار سيدمجيد ميراحمدي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اين جنگنده داراي قابليت ها و ظرفيت هاي فوق العاده اي است كه آن را با آخرين فناوري ها و دستاوردهاي نوين جهان در اين عرضه همتراز كرده است.
معاون سرمايه انساني وزارت دفاع همچنين از دستيابي به دستاوردهايي زمينه ساز براي حضور هر چه بيشتر در «عرصه فضايي» خبر داد و خاطرنشان كرد: در حوزه دفاعي حضور قدرتمندانه و توسعه هر چه بيشتر را در دستور كار داريم و به زودي ملت شريف ايران خبر پرتاب «ماهواره هاي جديد ايران» را به فضا خواهند شنيد.
بازتاب قاهر 313 در رسانه هاي جهان
رونمايي از جنگنده فوق پيشرفته قاهر 313 بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان به همراه داشت.
روزنامه واشنگتن پست در اين زمينه نوشت: ايران جنگنده اي را رونمايي كرد كه رادارگريز است.
در گزارش اين روزنامه آمده است: تصاوير جنگنده ايراني نشان مي دهد كه اين جنگنده پيشرفته با مشخصات ظاهري منحصر به فرد داراي سطح راداري بسيار كم و همچنين قابليت انجام عمليات پروازي در ارتفاع پست است.
آسوشيتدپرس نيز در گزارشي از رونمايي قاهر 313 نوشت: اين جنگنده كاملا بومي بوده و در ساخت آن از كارشناسان ايراني بهره گرفته شده است.
شبكه فاكس نيوز نيز در بازتاب اين دستاورد گزارش داد: همه مراحل طراحي و ساخت جنگنده قاهر 313 را دانشمندان و متخصصان ايراني انجام دادند. ايران در سال 2007 از نخستين جنگنده بومي خود با نام «آذرخش» رونمايي كرد. «تندر» نيز پس از «آذرخش» رونمايي شد.
صداي روسيه نيز در گزارشي به نقل از خبرگزاري آلمان گزارش داد: در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اين كشور از تازه ترين جنگنده پيشرفته خود رونمايي كرد.
در اين گزارش آمده است: اين جنگنده همتراز با جنگنده اف 18 آمريكا است.
براساس اين گزارش اين جنگنده در فهرست پيشرفته ترين جنگنده هاي جهان قرار دارد.
گفتني است رونمايي از هواپيماي فوق پيشرفته قاهر 313 در خبرگزاري هاي منطقه نيز بازتاب گسترده اي داشت.
خبرگزاري ترند آذربايجان، پايگاه خبري البشير، النشره لبنان و اليوم السابع مصر نيز با انتشار خبر رونمايي از جديدترين جنگنده ساخت ايران تحليل ها و گزارشاتي را در اين زمينه منتشر كردند.
گفتني است رئيس جمهور صبح ديروز در سومين روز از دهه مبارك فجر از جديدترين هواپيماي جنگنده جمهوري اسلامي ايران با نام «قاهر 313» رونمايي كرد.
در اين مراسم كه در پايگاه يكم شكاري نيروي هوايي (مهرآباد) و با حضور جمعي از مسئولان لشگري و كشوري برگزار شد، آخرين دستاورد متخصصان صنايع دفاعي كشور و جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش به جمع تجهيزات دفاع هوايي كشور پيوست.
نام اين هواپيماي جنگنده فوق پيشرفته از اسامي متبركه الهي به معناي «چيره شونده» گرفته شده و عدد 313 نيز ملهم از اسم ابجد مادر حضرت ولي عصر(عج) است.
هواپيماي جنگنده قاهر 313 داراي قابليت ها و ظرفيت هاي فوق العاده اي در نبردهاي هوايي است و در ساخت آن از آخرين فناوري ها و دستاوردهاي نوين عرصه دفاعي استفاده شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 15 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode