ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1391     |     کد : 49107

وام 50 ميليوني ساخت مسكن

در حالي كه اخيرا تغييراتي در افزايش دربرگيري وام خريد مسكن ابلاغ شده بود تا منابع خبري ديروز از دو برابر شدن قريب‌الوقوع «وام ساخت مسكن» و رسيدن آن به 50 ميليون تومان خبر دادند.

وزير راه و شهرسازي از افزايش دوباره شمول وام خريد مسكن به منازل با عمر 15 سال خبر داد
وام 50 ميليوني ساخت مسكن
در حالي كه اخيرا تغييراتي در افزايش دربرگيري وام خريد مسكن ابلاغ شده بود تا منابع خبري ديروز از دو برابر شدن قريب‌الوقوع «وام ساخت مسكن» و رسيدن آن به 50 ميليون تومان خبر دادند.
به گزارش خبرنگار ما، حدود چهار روز پيش بانك مسكن اعلام كرد واحدهاي مسكوني كه 12 سال و بيشتر عمر داشته باشند نيز مي‌توانند از وام خريد مسكن استفاده كنند. به عبارت بهتر با اين تصميم دامنه شمول اين وام افزايش يافت، هرچند در ابلاغيه بانك مسكن اعلام شده بود كه هر قدر عمر ساختمان بالاتر برود، ميزان وام پرداختي به آن كاهش خواهد يافت.

با اين حال ديروز منابع خبري از دو اتفاق جديد در حوزه وام مسكن خبر دادند؛ اتفاق اول احتمال دو برابر شدن سقف وام ساخت مسكن و رسيدن آن از 25 ميليون تومان كنوني به 50 ميليون تومان و اتفاق دوم، افزايش مجدد شمول «وام خريد مسكن» است كه وزير راه و شهرسازي از آن خبر داده است. به اين ترتيب مي‌توان گفت متقاضيان تسهيلات خريد يا ساخت مسكن بايد در انتظار اعلام جزئيات بيشتري در اين باره بمانند؛ چرا كه ظاهرا خبرهايي در راه است.

بانک مسکن در جدیدترین بخشنامه‌ای که توسط مجموعه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن تهیه شده، وام ساخت مسکن را طی شرایطی به ۵۰ میلیون تومان افزایش داد.به‌گزارش فارس، در تازه‌ترین تصمیم هیات‌مدیره بانک مسکن و کار کارشناسی مجموعه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن تصمیم بر این شده تا سقف وام ساخت مسکن از طریق اوراق حق تقدم و صندوق پس‌انداز مسکن به 50 میلیون تومان برسد.

یک مقام مسئول با تائید این خبر گفت: بخشنامه‌ای تنظیم شده که براساس آن از محل اوراق حق تقدم و از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن، وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان افزایش می‌یابد.وی با بیان این‌که به احتمال زیاد این بخشنامه امروز صادر می‌شود، ادامه داد: براساس این بخشنامه، اعضای یک خانواده (پدر، مادر، برادر و خواهر) می‌توانند با هم با داشتن اوراق حق تقدم و حساب پس‌انداز مسکن از وام 50‌میلیونی ساخت مسکن بهره‌مند شوند.

هم‌اكنون سقف وام عادي ساخت مسكن 25‌ميليون تومان و سقف وام ساخت براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده 30 ميليون تومان است. براي دريافت اين وام دو راه وجود دارد؛ راه اول سپرده‌گذاري در بانك مسكن است كه شخص به تناسب مبلغ سپرده‌گذاري يا مدت انتظار، وام را دريافت مي‌كند. اين راه براي كساني است كه مي‌توانند مدت بيشتري صبر كنند و زمان در اختيار دارند.

به عنوان مثال شخص براي دريافت وام ساخت 30 ميليوني بافت‌هاي فرسوده، بايد حداكثر 42 ماه در انتظار مانده و چهار ميليون و 300 هزار تومان نيز سپرده‌گذاري كند. حداقل انتظار براي دريافت اين وام 12 ماه است كه در آن‌صورت سپرده لازم به 15 ميليون تومان افزايش مي‌يابد.

اين گزارش مي‌افزايد: اما راه دوم براي كساني كه زمان در اختيار ندارند و مي‌خواهند فورا به وام دسترسي پيدا كنند، خريد اوراق حق تقدم وام مسكن و دريافت وام از طريق تحويل اين اوراق به بانك مسكن است. در اين حالت شخص در واقع زمان سپرده‌گذاري را با پرداخت مبلغي بيشتر بابت خريد امتياز وام، از بين مي‌برد.

براساس رويه بانك مسكن، دريافت وام خريد و ساخت مسكن بر پايه اين دو روش كلي ميسر خواهد بود.

افزايش مجدد دامنه شمول وام خريد

در تحولي ديگر، ديروز وزير راه و شهرسازي اعلام كرد، دامنه شمول وام خريد مسكن افزايش يافته و از اين پس خانه‌هاي با عمر 15 سال نيز مي‌تواند وام 20 ميليوني خريد مسكن را دريافت كند.

براساس اعلام قبلي بانك مسكن، خانه‌هاي با عمر 12 سال مبلغ كامل وام 20 ميليوني را دريافت مي‌كردند و به نسبت هر سال كه به عمر ساختمان اضافه مي‌شد، از رقم وام نيز كاسته مي‌شد، اما ظاهرا در ابلاغيه جديد، حداقل عمر ساختمان براي دريافت رقم كامل وام خريد مسكن از 12 به 15 سال افزايش يافته و لذا افراد بيشتري مي‌توانند رقم كامل اين وام را دريافت كنند.

وزير راه و شهرسازي در اين باره گفت: اختصـاص وام 20 ميليون توماني خريد به خانه‌هاي با عمر 15 سال ساخت از هفته آينده آغاز مي‌شود.

به گزارش مهر، علي نيكزاد در جمع خبرنگاران درخصوص افزايش شمول اختصاص وام 20 ميليون توماني براي خريد مسكن گفت: تاكنون وام 20 ميليون توماني خريد مسكن به خانه‌هاي با عمر 12 سال اختصاص مي‌يافت، اما براساس توافق انجام شده اين مدت به 15 سال افزايش پيدا كرد.

وي افزود: اين افزايش سياست خوبي بود كه با همكاري بانك مسكن به اجرا مي‌رسد، البته بانك مسكن قصد داشت تا براي خانه‌هاي دوازده ساله 20 ميليون تومان و براي منازل با عمر بيست ساله، ده ميليون تومان وام بدهد، اما با پيشنهاد ما وام 20 ميليوني براي خانه‌هاي پانزده ساله تصويب شد.

وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه اين مصوبه از اول هفته آينده اجرايي مي‌شود، گفت: در هفته‌هاي گذشته اين موضوع مورد توافق قرار گرفت تا از هفته آينده به‌صورت رسمي اجرا شود.وي درخصوص شرايط مسكن ويژه نيز اظهار كرد: شرايط مسكن ويژه تهران تغييري نداشته است و كساني كه واجد شرايط هستند، مي‌توانند ثبت‌نام كنند.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در مسكن ويژه 30 درصد قيمت زمين و هزينه ساخت از متقاضي گرفته مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه 70 درصد قيمت زمين به‌صورت تقسيطي دريافت مي‌شود، گفت: براي رعايت حال متقاضيان هر قسط زمين بيش از يك ميليون تومان نخواهد بود.نيكزاد با بيان اين‌كه وزارت راه و شهرسازي به‌دنبال اين است كه سال آينده مسكن ويژه تهران را تحويل مردم دهد، اظهار كرد: بنابراين افرادي كه قصد خريد خانه در تهران را دارند، مي‌توانند با ثبت‌نام در مسكن ويژه، واحدها را دريافت كنند.

هواپيماهاي خريداري شده در راه ايران

وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اين‌كه چند فروند هواپيماي خريداري شده در راه ايران است، درباره آزادسازي نرخ بليت اين بخش از ناوگان حمل و نقل اعلام كرد: سال آينده آزادسازي نرخ بليت هواپيما متناسب با مجموعه اقلامي كه نرخ آنها آزاد مي‌شود، اجرا مي‌شود.

نيكزاد اظهار كرد: پنج فروند هواپيماي فوكر 100 و ايرباس 310 و 320 خريداري شده وارد كشور شده‌است و طي ده روز آينده وارد ناوگان مي‌شود. وي با بيان اين‌كه هواپيماهاي جديد ديگري كه خريده‌ايم، در راه است، گفت: تعداد آنها را اعلام نمي‌كنيم اما تا آنجايي كه مي‌توانيم ناوگان را نوسازي خواهيم كرد.

نيكزاد ادامه داد: صندوق توسعه ملي را به كمك بخش خصوصي مي‌آوريم تا بتوانيم در بخش حمل و نقل هوايي به نوسازي لازم برسيم.وي خاطرنشان كرد: نظارت بر شركت‌هاي هواپيمايي طي جلسات هفتگي انجام مي‌شود تا خدماتي چون ايمني، هدايت پرواز و مقررات نشست و برخاست كه شوخي‌بردار نيست و كسي حق عدول از آن را ندارد، كنترل كنيم.

وي درباره آزادسازي نرخ بليت هواپيما در سال آينده نيز گفت: امسال نرخ بنزين به عدد فوب خليج‌فارس مي‌رسد و در سال آينده متناسب با مجموعه اقلامي كه آزادسازي مي‌شود، آزادسازي نرخ بليت هواپيما را نيز پيش مي‌بريم.

وزير ارتباطات بزودي معرفي مي‌شود

وزير راه و شهرسازي گفت: فكر مي‌كنم وزير ارتباطات بزودي معرفي خواهد شد.وي در پاسخ به اين پرسش كه سرپرست وزارت ارتباطات با توجه به لغو سرپرستي شما و اتمام مهلت قانوني چه زماني معرفي مي‌شود، اظهار كرد: هرگاه دولت اراده كند سرپرست وزارت ارتباطات معرفي خواهد شد.وي گفت: هر زمان كه مشخص شود و مجلس و دولت به تفاهم برسند ما هم تابع تصميم دولت و مجلس خواهيم بود و فكر مي‌كنم بزودي معرفي شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 12 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode