ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 بهمن 1391     |     کد : 48956

كمك نقدي يا كالا مجلس و دولت تصميم مي گيرند

جلسات مشترك دولت و مجلس كه نزديك دو هفته است آغاز شده همچنان ادامه دارد و در جلسه شنبه شب كه با حضور احمدي نژاد و لاريجاني برگزار شد مجلس بر كمك كالايي و دولت بر كمك نقدي به اقشار كم درآمد تاكيد كردند.

تازه ترين خبرها درباره عيدانه اقشار كم درآمد
كمك نقدي يا كالا مجلس و دولت تصميم مي گيرند
جلسات مشترك دولت و مجلس كه نزديك دو هفته است آغاز شده همچنان ادامه دارد و در جلسه شنبه شب كه با حضور احمدي نژاد و لاريجاني برگزار شد مجلس بر كمك كالايي و دولت بر كمك نقدي به اقشار كم درآمد تاكيد كردند.
محمدرضا پورابراهيمي نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به جلسه شنبه شب دولت و مجلس گفت: نمايندگان در اين جلسه بر كمك معيشتي كالايي به مردم تاكيد كردند اما دولت خواهان ارائه كمك نقدي معيشتي به مردم بود.
پورابراهيمي افزود: در اين جلسه نظر نمايندگان مجلس بر كالايي بودن اين كمك ها و نظر دولت بر نقدي بودن اين كمك ها بود كه در نهايت قرار شد اين موضوع بررسي شود و نظر نهايي را سخنگوي دولت اطلاع رساني كند.
نماينده مردم كرمان ادامه داد: در اين جلسه همچنين مقرر شد كميته تخصصي در ذيل كارگروه هاي دولت و مجلس تشكيل شود و به بررسي موضوع هدفمندي يارانه ها و نرخ ارز بپردازد.
پورابراهيمي افزود: تاكنون نتيجه نهايي درباره بحث هدفمندي يارانه ها مشخص نشده و در صورت كسب نتيجه نهايي اين جلسات به مردم اطلاع رساني مي شود.
كمك كالايي خاصيت ضد تورمي دارد
عبدالرضا مصري عضو كميسيون اجتماعي نيز در اين زمينه گفت: حمايت از اقشار ضعيف جامعه اگر در قالب سبد كالايي باشد اثر ضدتورمي دارد.
وي اظهار كرد: حدود دو ماه پيش طرحي را براي توزيع كالاهاي اساسي بين اقشار ضعيف جامعه ارائه دادم كه يك فوريت آن هم در مجلس به تصويب رسيد.
وي گفت: وقتي نرخ تورم افزايش يابد افرادي كه درآمد ثابت دارند و حتي كارمندان، قشر كارگر، كسبه جزء و.. هم با مشكل معيشتي مواجه مي شوند و قدرت خريد آن ها كاهش مي يابد.
نماينده كرمانشاه خاطرنشان كرد: پرداخت وجه نقد ممكن است در مقاطع محدودي رفع مشكل كند، اما اثرات تورمي آن تا ماه ها پايدار خواهد ماند و عملا قدرت خريد مردم را افزايش نمي دهد.
مصري پيشنهاد كرد حمايت از اقشار ضعيف در قالب سبد كالاهاي اساسي صورت گيرد، زيرا در اين صورت به جاي تقاضا عرضه بيشتر مي شود.
عيدانه 100 هزارتوماني به كم درآمدها
يك عضو كميسيون عمران مجلس نيز با اشاره به جلسات مشترك دولت و مجلس گفت: طرح كمك 100 هزار تومان به خانواده هاي زير پوشش كميته امداد براي شب عيد به عنوان يكي از طرح هاي پيشنهادي در اين جلسات مطرح است.
علي نعمت چهاردولي در گفت و گو با ايسنا خاطرنشان كرد: صدور كارت هوشمند براي سه يا چهار دهك پاييني جامعه نيز از ديگر طرح هاي پيشنهادي بود كه هنوز براي اجرا مصوب نشده است.
اين سخنان در حالي مطرح شد كه رئيس كميسيون عمران مجلس از تفاهم دولت و مجلس در كمك نقدي جهت مساعدت به اقشار كم درآمد خبر داده است.
علي اكبر آقايي در گفت وگو با ايسنا، گفت: در جلسه شنبه شب كه با حضور لاريجاني و احمدي نژاد و روساي كميسيون ها و برخي از چهره هاي اقتصادي مجلس برگزار شد، حمايت عيدانه از اقشار كم درآمد با اولويت خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام و سازمان بهزيستي مورد توافق قرار گرفت.
وي از آغاز بررسي نحوه اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها از شنبه هفته آينده سخن گفت و افزود: در جلسه شنبه تصميم گرفته شد تا در خصوص نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و شيوه هاي اجراي اين مرحله از قانون بحث و بررسي شود.
جزئيات از سوي دولت اعلام مي شود
رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليدملي مجلس نيز در مورد جلسه شنبه دولت و مجلس در مورد كمك معيشتي به مردم گفت: دولت و مجلس توافق كردند كه كمك معيشتي به مردم در شب عيد انجام شود؛ البته كليت اين مسئله مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا دولت در مورد جزئيات اين مسئله اطلاع رساني كند.
فولادگر ادامه داد: هنوز در مورد نحوه پرداخت و منبع اين پرداخت و همچنين نوع آنكه نقدي يا غيرنقدي باشد تصميم قطعي و نهايي گرفته نشده و قرار است دولت در رابطه با اين مسئله اطلاع رساني داشته باشد.
اين نماينده مجلس همچنين اظهار داشت: بحث در مورد اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمايندگان و دولت در اين رابطه بيشتر با هم مباحثه داشته باشند.
وي تصريح كرد: همچنين در جلسه بر اين موضوع تاكيد شد كه دولت هرچه سريع تر لايحه بودجه را به مجلس ارائه دهد.
اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: دولتمردان در اين جلسه به نمايندگان و نمايندگان به دولتمردان تذكر دادند تا از انجام مصاحبه و اظهارنظرهايي كه موجب تنش در فضاي كشور مي شود و جو اقتصادي را تحت تاثير قرار مي دهند اجتناب كنند.
توافق دولت و مجلس بر سر تركيب تخصيص يارانه
فولادگر همچنين گفت: در جلسات بعدي مشترك كه از شنبه آينده ادامه مي يابد سقف قيمتي، نحوه بازپرداخت، آناليز قيمتها و اولويتهاي توليد در هدفمندي يارانه ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي در گفت وگو با مهر افزود: توافق ديگر جلسه مشترك دولت و مجلس در حوزه قانون مبنايي براي اجراي فاز دوم هدفمندي بود كه قانون اوليه هدفمندي با همان تخصيص 50 درصد مردم، 30 درصد توليد و خدمات و 20 درصد دولت مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.
فولادگر اظهار داشت فاز دوم هدفمندي قطعا امسال اجرا نمي شود.
بعيد است تا پايان سال هدفمندي اجرا شود
سيدسعيد زمانيان عضو كميسيون برنامه و بودجه نيز گفت: بعيد است در دو ماه آخر سال مرحله دوم هدفمندي اجرا شود زيرا اجرايي شدن آن نيازمند منابع مالي است در حالي كه منبع آن تعريف نشده و اعتبارات آن هم مشخص نيست.
وي درخصوص احتمال ارائه لايحه بودجه از سوي دولت تا اواسط بهمن به مجلس و اينكه آيا تا پايان سال وقت كافي براي بررسي آن از سوي دولت وجود دارد؟ گفت: هر چه لايحه بودجه به مجلس ديرتر ارائه شود زمان بررسي آن نيز به تعويق مي افتد و اين موضوع به مملكت، دولت و بدنه نظام ضرر مي زند.
وي افزود: مجلس براي پيشگيري از اين ضررها شبانه روزي هم كه شده لايحه بودجه را پيگيري خواهد كرد تا به نتيجه برسد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه تاكيد كرد: ارائه لايحه بودجه و بررسي آن مردم را از سردرگمي درمي آورد الان پروژه ها، نهادها و ارگان ها قريب به اتفاق تكليفشان در لايحه بودجه مشخص نيست، بنابراين مجلس تمام سعي و تلاشش را مي كند تا ضرري متوجه مملكت نشود.
از سوي ديگر معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي نيز در خصوص هدفمندي يارانه ها گفت: دولت بدون موافقت مجلس فاز دوم هدفمندي يارانه ها را اجرا نمي كند و اين امكانپذير نيست.
حجت الاسلام ميرتاج الديني معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت: اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها تنها با تفاهم مجلس و دولت امكان پذير است و برگزاري جلسات مشترك هم به همين منظور مي باشد.
وي گفت: هدفمندي يارانه ها به عنوان بخشي از تحول اقتصادي كشور به عنوان يك طرح ملي، مستلزم حمايت است.
و خبر ديگر اينكه جلسه بعدي مشترك مجلس و دولت شنبه هفته آينده با حضور لاريجاني و احمدي نژاد برگزار مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 9 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode