ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 دي 1391     |     کد : 47892

روز داغ بهارستان در هفته اول زمستان

214 تن از نمايندگان مجلس در بيانيه اي به مناسبت سالروز حماسه 9 دي تأكيد كردند: 9 دي تجلي دفاع و پشتيباني همه جانبه ملت ايران از مردمسالاري ديني بود.

214 تن از نمايندگان مجلس در بيانيه اي به مناسبت سالروز حماسه 9 دي تأكيد كردند: 9 دي تجلي دفاع و پشتيباني همه جانبه ملت ايران از مردمسالاري ديني بود.
در بخشي از اين بيانيه كه از سوي عليرضا منادي در صحن علني مجلس قرائت شد آمده است: 9 دي ماه تجلي دفاع و پشتيباني همه جانبه ملت ايران از مردمسالاري ديني بود و يكپارچگي و ايستادگي مردم در حفظ آرمان هاي الهي را متجلي كرد. اين تجلي پيشتر نيز در عرصه دفاع مقدس و عرصه هاي فرهنگ و اقتصاد به ظهور رسيده بود و در 9 دي ماه بار ديگر در ابعاد سياسي و اجتماعي متجلي شد.
نمايندگان ملت در ادامه تأكيد كردند مردم صبور، مقاوم و هوشيار ايران اسلامي با تمام وجود به نظام اسلامي از عمق جان معتقدند و هيچ لحظه در دفاع، حمايت و حراست از آن كوتاهي نخواهند كرد و اين انقلاب اسلامي ثمره خون شهيدان، اين بهترين و محبوب ترين بندگان خدا است.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: 9 دي ماه نشان داد كه حضور حماسي ملت، مقطعي و لحظه اي نيست، بلكه امري مداوم و برخاسته از عمق اعتقاد ملتي مقاوم است و آنهايي كه تصور مي كردند كه شرح بهانه هاي واهي و حيله هاي نخ نما شده و تقلب كه اسم رمز فتنه و فتنه گران بود، مي تواند در عصر مردم شهيدپرور ايران براي تقويت و بالندگي نظام برآمده از نظام اسلامي خللي ايجاد كند به عيان ديدند كه مردم چگونه جانانه و هوشيارانه از حريم ولايت و دستاوردهاي انقلاب اسلامي حمايت مي كنند و در صحنه حاضرند.
نمايندگان در بخش ديگري از اين بيانيه تأكيد كرده اند؛ 9 دي ماه جشن ولايت مداري ملت ايران و بروز زيباترين تصاوير بصيرت و ولايت مداري، دشمن شناسي و وحدت و برابري ملت ايران بود و توانست نقشه هاي شوم دشمنان را نقش برآب كند.
تورم و گراني مهمترين مشكل كشور است
علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود با بيان اينكه تورم و گراني مهمترين مشكل كشور است گفت: دشمنان برخي اشتباه هاي مديريتي در حوزه اقتصاد را به پاي نتيجه بخش بودن تحريم ها مي نويسند.
لاريجاني خاطرنشان كرد: نخستين گام در برابر اين تهديد، روشن شدن فتنه حريف است و بايد نيروي خود را در جهت رفع آن مصرف كنيم نه در برابر يكديگر با يكي به دو كردن.
وي افزود: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتي بايد مبناي هرگونه تصميم گيري اقتصادي قرار گيرد و نجات كشور از چالش موجود در همين موضوع است و هر تصميمي در حوزه اقتصاد و در لايحه بودجه 92 بايد به توليد و اقتصاد كمك كند.
نماينده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: برخي نظرات كه امروز مطرح مي شود نه تنها كمكي به رونق توليد و تورم نمي كند بلكه تورم سرسام آوري را به مردم تحميل مي كند و توليد را به سمت قهقرا مي برد و بايد از سر مسئوليت شناسي مسائل را مورد بررسي قرار داد و حقوق ملت در اينجا قرار دارد و مسئله يكي به دو كردن هاي كم حاصل نيست.
پاسخ دفتر هاشمي در مجلس قرائت شد
در جلسه علني ديروز مجلس جواد جهانگيرزاده عضو هيئت رئيسه جوابيه دفتر آيت الله هاشمي رفسنجاني و خانواده وي به نطق رسايي را قرائت كرد.
در بخشي از جوابيه دفتر هاشمي آمده است: مطابق قانون هيچ كس حق ندارد قبل از اينكه متهمي در دادگاه هاي صالحه و به موجب حكم قطعي محكوم شود جرائمي را به وي منتسب كند، مضاف بر اينكه فرد مورد نظر هنوز به دادگاه نرفته و حتي اگر فرضاً در دادگاه بدوي هم محكوم شود كسي حق ندارد او را مجرم معرفي كند يا به اين عنوان از وي نام ببرد.
در بخش ديگري از پاسخ دفتر هاشمي آمده است: براي شخص آيت الله هاشمي رفسنجاني، ولايت فقيه به عنوان يك اصل مترقي در قانون اساسي و به عنوان يك سرمايه معنوي در فقه شيعه بسيار بالاتر از آن است كه در منازعات سياسي از آن هزينه نمايد تا چه رسد به پاسخگويي به ناسزايي ها.
جوابيه معاون رئيس جمهور نيز قرائت شد
در ادامه جلسه علني ديروز جوابيه معاون پارلماني رئيس جمهور به تذكر بهروز نعمتي بعد از آنكه رسايي در نطق خود به عدم قرائت آن در صحن علني اعتراض كرده بود از سوي هيئت رئيسه قرائت شد.
در ادامه جلسه علني حميد رسايي در نطق ميان دستور با تأكيد دوباره بر مواضع هفته گذشته خود خطاب به سران فتنه گفت: هفته گذشته براساس وظيفه نمايندگي خود نطقي ارائه كردم كه بيان آن همچون عقده اي در دل بسياري از هموطنان مانده بود.
رسايي ادامه داد: مردم ما از گراني رنج مي برند اما بيش از گراني،تبعيض و احساس تبعيض و برتري دادن يك خانواده بر ديگران آنها را آزرده مي كند.
در ادامه نطق 7 دقيقه اي رسايي، باهنر نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي به عنوان رئيس جلسه اخطارهايي را مبني بر اتمام وقت رسايي اعلام كرد كه رسايي بدون توجه به اين اخطارها نطق خود را ادامه داد تا جايي كه بعد ازگذشت 2 دقيقه از وقت قانوني وي ميكروفونش قطع شد.
بعد از قطع ميكروفون رسايي وي كماكان به ادامه نطقش با فريادهاي بلند ادامه داد كه باهنر خطاب به وي اظهار داشت: آقاي رسايي شما بايد آيين نامه مجلس را رعايت كنيد و صداي شما را در حال حاضر كسي نمي شنود.
مخالفت مجلس با كليات طرح دهياري ها
نمايندگان مجلس كليات طرح دهياري ها را كه گزارش كميسيون امور شوراهاي مجلس بود مخالفت كردند.
وكلاي ملت با 67 رأي موافق، 119 رأي مخالف و 25 رأي ممتنع از 229 نماينده حاضر در جلسه، كليات اين طرح را به تصويب نرساندند.
اين طرح درباره توسعه پايدار روستاها و توجه به دهياري ها بود كه به تصويب نرسيد.
6 نفر از نمايندگان مجلس در نشست علني ديروز پارلمان به عنوان مخالفان و موافقان كليات طرح مذكور سخنراني كردند.
نمايندگان همچنين با مسكوت ماندن طرح دهياري ها طي مدت 3 ماه مخالفت كردند.
دولت بايد بودجه
چند دوازدهم را تقديم كند
دكتر احمد توكلي نماينده تهران در مجلس گفت: با توجه به گذشت زمان از 15آذر ماه و عدم تقديم لايحه بودجه سال 92 دولت بايد لايحه بودجه چند دوازدهم را تقديم مجلس كند.
وي افزود: طبق آئين نامه چنانچه بودجه سالانه تا تاريخ تعيين شده تقديم پارلمان نشود، دولت بايد لايحه بودجه چند دوازدهم را به مجلس ارائه دهد.
توكلي همچنين خاطرنشان كرد: از آنجايي كه از 15 آذرماه گذشته و بودجه به مجلس ارائه نشده، لازم است هيئت رئيسه اين تذكر را به دولت بدهد كه در هنگام تحويل بودجه سالانه، لايحه بودجه چند دوازدهم را نيز تقديم مجلس كند.
علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر توكلي گفت: فرمايش شما درست است اما مطلبي كه مطرح كرديد درباره دستور جلسه نبود.
موافقت مجلس با تحقيق و تفحص از ستاد سوخت
گزارش كميسيون اقتصادي مجلس در مورد تحقيق و تفحص از عملكرد ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در راستاي اجراي ماده 204 آئين نامه داخلي در جلسه علني ديروز قرائت شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين در جلسه علني صبح ديروز با تحقيق و تفحص از عملكرد ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور موافقت كردند.
وكلاي ملت با 163 راي موافق، 26 راي مخالف و 16 راي ممتنع از 249 نماينده حاضر در جلسه، تحقيق و تفحص از ستاد تبصره 13 را به تصويب رساندند.
در گزارش كميسيون اقتصادي مجلس در مورد تحقيق و تفحص از عملكرد ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور، آمده است: بايد مشخص شود شيوه هاي اداري و مالي و نظارت اعمال شده در مصرف اعتبارات و كاركرد ستاد در اعمال دقيق قوانين و مقررات چگونه بوده است؟ مجموع هزينه هاي انجام شده توسط ستاد سوخت از ابتداي تأسيس تحت عنوان تبصره 13 و تفكيك سرفصل ها و ذي نفعان بهره برداري و سوءمديريت در اداره هزينه ها نيز از ديگر موضوعاتي است كه بايد در اين تحقيق و تفحص روشن شوند.
نمايندگان همچنين در ادامه جلسه علني ديروز خود ايراد شوراي نگهبان به طرح ممنوعيت ادغام وزارتخانه را برطرف كردند.
وكلاي ملت در ابتدا با گزارش كميسيون برنامه و بودجه كه براساس آن از تاريخ تصويب قانون هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه و سازمانهاي موجود و انتزاع و انحلال موسسات و واحدهاي زيرمجموعه وزارتخانه كه تأسيس آنها در قانون تصريح شده است متوقف مي شود مخالفت كردند، بعد از آن بود كه حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان پيشنهاد كرد كه صدر ماده 53 بشرح ذيل تغيير كند: از تاريخ تصويب اين قانون هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه هاي موجود و انتزاع و جابجايي و انحلال موسسات و سازمانها و واحدهاي زيرمجموعه وزارتخانه ها كه بموجب قانون تأسيس آنها تصريح گرديده متوقف مي شود.
وكلاي ملت با 180 رأي موافق، 17 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع با پيشنهاد فولادگر موافقت كردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode