ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 دي 1391     |     کد : 47605

راه اندازی کمیته‌های قرآنی در استان‌ها

دکتر حسینی، در پنجمین نشست تخصصی مدیران کل ارشاد خبر داد:


دکتر حسینی، در پنجمین نشست تخصصی مدیران کل ارشاد خبر داد:
پنجمین نشست تخصصی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با محوریت فعالیتهای قرآنی پنجشنبه 30 آذر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی کمیته‌های قرآنی در تمام استانها و برگزاری هفته‌های رضوی در کل کشور خبر داد و بر لزوم برنامه ریزی برای برپایی جشنواره‌های فرهنگی و دینی در سال‌های آینده تأکید کرد.
سید محمد حسینی در بخشی از این نشست با اشاره به آیاتی از قرآن و احادیثی از ائمه اطهار(ع) بر لزوم انس با قرآن تأکید کرد و گفت: به جهت اهمیت مباحث قرآنی در کنار شورای فرهنگ عمومی کمیته‌های قرآنی در استانها راه اندازی شده است تا هماهنگی و انسجام بهتری در فعالیت‌های قرآنی صورت گیرد و در همین راستا مدیران کل وزارت فرهنگ در هر استان رئیس کمیته آن استان می‌باشند.
وی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: با نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ممکن است فشارهای سیاسی بیشتر شود و هر کسی با هر غرضی مسائلی را بیان کند اما وظیفه ما این است که تحت تأثیر این مباحث حاشیه‌ای قرار نگیریم و تا روز آخر به وظیفه خود عمل کنیم به ویژه کارهای ناتمام را به سرانجام برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمبود اعتبارات عمرانی سال 91 تصریح کرد: برای سال 91 اعتبار عمرانی به ما ارائه نشده است و تا آنجا که ممکن است باید پروژه‌های ناتمام را به پایان برسانیم که طرح «مهرماندگار» از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.
حسینی بر لزوم تعامل با مسئولان استانی جهت پیگیری برنامه‌ها در ماههای پایانی دولت دهم تأکید کرد و افزود: تقابلی با دیگر مسئولان که منتخب مردم هستند از سوی ما وجود ندارد و باید بدانیم همیشه با رفاقت و دوستی کارها بهتر پیش می‌رود.
وی با اشاره به تأثیر مسائل اقتصادی بر برنامه‌های فرهنگی یادآور شد: مقام معظم رهبری نسبت به شرایط اقتصادی کشور از تعبیر «اقتصاد مقاومتی» استفاده کردند و با توجه به اینکه محدودیت منابع داریم در این شرایط قطعا اولویت به کالاهای اساسی داده می‌شود لذا برای اینکه کارهای فرهنگی متوقف نشود حتی بحث این مسئله مطرح شد که اگر در نهادها و سازمانها دارایی‌هایی وجود دارد که استفاده چندانی از آن نمی‌شود، این دارایی‌ها صرف پروژه‌های عمرانی همان مجموعه‌ها گردد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت 300 خانه فرهنگ دیجیتال خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت دهم این آمار به 500 خانه فرهنگ افزایش یابد.
وی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، مدیران وزارت فرهنگ را از ورود به این حوزه برحذر داشت و گفت: از امکانات دولت به هیچ وجه برای انتخاب کاندیدایی نباید استفاده شود؛ البته باید برای افزایش مشارکت مردمی هر همکاری صورت گیرد چرا که یک انتخابات باشکوه موقعیت کشور را در سطح جهانی ارتقا می‌بخشد.
دکتر حسینی از برپایی هفته‌های رضوی در کل کشور خبر داد و افزود: امسال هفته‌های رضوی حدود 10 ماه در کل کشور برگزار می‌شود به همین منظور «بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)» تأسیس شد که در طول سال کارها را در این حوزه دنبال کند.
وی بر لزوم برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله خلیج فارس، یادمان ولایت و ... برای سالهای آینده تأکید کرد و از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سال آینده خبر داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر لزوم نظارت بر رسانه‌ها با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و افزود: از آنجا که فضای کشور سیاسی است ممکن است برخی با سخنان و نوشته‌های خود اعتقادات دینی، مصالح کل کشور و... را زیر سئوال برده و بر اختلافات قومی و دینی دامن بزنند لذا نظارت بیشتر بر روی رسانه‌ها باید دو چندان شود.
در بخشی از این نشست، قاضی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران نیز طی گزارشی به فعالیتهای فرهنگی و قرآنی در استان تهران اشاره کرد و گفت: ظرف دو سال گذشته 120 مؤسسه قرآنی در حوزه معاونت قرآنی تصویب شده است و از مجموعه مصوبات سفرهای اول، دوم و سوم هیئت دولت، 2 میلیارد تومان تفاهمنامه اعتباری برای مؤسسات امضا شد و 450 میلیون تومان صرف تجهیز مؤسسات قرآنی شده است.
وی در پایان از افزایش آمار علاقمندان حوزه قرآن در سطح استان تهران خبر داد و گفت: این تفاهمنامه‌ها باعث شده است که در آزمون مفاهیم و حفظ که برگزار شد و در گذشته حدود 1500 نفر شرکت می‌کردند، امسال 3 هزار و 100 نفر در سطح استان در این آزمون شرکت کنند. شاید این شاخص به نسبت جمعیت تهران کم باشد اما به نسبت گذشته حکایت از رشد فعالیتهای قرآنی دارد. 


نوشته شده در   شنبه 2 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode