ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 آذر 1391     |     کد : 47541

ارتش سوريه طرح ترور بشاراسد و سقوط دمشق را ناكام گذاشت

ارتش سوريه طرح گسترده گروه هاي تروريستي براي تهاجم به دمشق و ترور بشاراسد و سقوط اين شهر را خنثي كردند.

ارتش سوريه طرح گسترده گروه هاي تروريستي براي تهاجم به دمشق و ترور بشاراسد و سقوط اين شهر را خنثي كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، منابع آگاه اعلام كردند، ارتش سوريه جمعه گذشته موفق شد طرح حمله گسترده به دمشق از سوي جريان هاي تروريستي كه تعداد آنها به 40 هزار نفر مي رسيد را خنثي كنند.
هدف اين طرح، سقوط دمشق و ترور بشاراسد رئيس جمهور اعلام شده بود و روسيه، مقامات سوري را از اين طرح كه از سوي آمريكا، عربستان، تركيه، اسرائيل و ديگر همپيمانان آمريكا برنامه ريزي شده بود آگاه ساخت.
در بين اين 40 هزار تروريست، عناصر سلفي از افغانستان، پاكستان، ليبي، عربستان، تونس و كشورهاي مختلف عربي به چشم مي خورد و در بين آنها متخصصان توپ و زرهپوش و خلبان حضور داشتند.
براساس اين طرح قرار بود كه اين افراد طي هجومي گسترده برتمام فرودگاه هاي نظامي دمشق و ديگر شهرهاي سوريه، تسلط كامل پيدا كنند و پس از آن حمله اي هوايي به كاخ رياست جمهوري اين كشور انجام داده و بشاراسد را به قتل برسانند.
ارتش سوريه با اطلاع قبلي درباره اين حمله، با ايجاد كمين در اين فرودگاه ها توانست به خوبي با اين عناصر مسلح تروريست مقابله كرده و تعداد زيادي از آنها را به هلاكت برساند.
به گفته منابع آگاه، ارتش سوريه همچنين موفق شد كه بيش از 6000 تن از اين افراد را به اسارت خود درآورد.
چندي پيش، يك پايگاه خبري لبناني نيز از كشته شدن بيش از 1000 تن از عناصر تشكيلات موسوم به «ارتش آزاد سوريه» در منطقه فرودگاه «دير الزور» خبر داد.
يك روزنامه تونسي نيز فاش كرد كه يك شبكه سازماندهي شده در تونس جوانان به اصطلاح مجاهد را از طريق تركيه به سوريه اعزام مي كند اين در حالي است كه سازمان ملل متحد پيش از اين به طور رسمي اعلام كرده بود كه 40 درصد از تروريست هاي سوريه، تونسي هستند.
يكي از اعضاي ائتلاف ملي مخالفان سوريه اعلام كرد كه دولت قطر 900 ميليون دلار از اموال دولت سوريه را بلوكه كرده است.
وي افزود، علاوه بر قطر دولت امارات نيز ميليون ها دلار از اموال چهره هاي نظام سوريه را بلوكه كرده است.
در اين حال خبرگزاري سوري نيوز اعلام كرد لئون پانتا وزير دفاع آمريكا اعلام كرد كه به مخالفان سوريه تجهيزات غيركشنده مي دهيم.
از سوي ديگر «هيثم مناع» رئيس شوراي هماهنگي ملي مخالفان سوريه در خارج از كشور اعلام كرد ارتش سوريه همچنان منسجم و يكپارچه است.
وي افزود، راه حل بحران سوريه براساس توافقنامه ژنو امكان پذير است.
هيثم مناع تاكيد كرد، قطر و تركيه نقشي را بازي مي كنند كه از حد و اندازه آنها فراتر است و آنها دشمن «اخضر ابراهيمي» هستند.
اخضر ابراهيمي فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه با دبيركل اتحاديه عرب ديدار و درباره اوضاع سوريه بحث و گفت وگو كرد.
در اين ديدار اخضر ابراهيمي نتايج آخرين مذاكرات با مسئولان وزارت خارجه آمريكا و روسيه در ژنو و همچنين مذاكرات با شماري از وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را به اطلاع نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب رساند.
ساير رويدادها
¤ مفتي سوريه بر اهميت گفت وگوهاي ملي براي پايان دادن به بحران كنوني سوريه تاكيد كرد.
¤ منابع آگاه در سوريه اعلام كردند از زمان حمله ارتش براي سركوب شورشيان در حمله به دمشق تاكنون بيش از 10 هزار نفر از آنها كشته شدند.
¤ ارتش سوريه دو نفر از رهبران تروريست ها را در ريف دمشق به هلاكت رساند و تعدادي ديگر را دستگير كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode