ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آبان 1391     |     کد : 45382

كمترين و بيشترين رتبه‌ها در مراسم پاياني بيست و هفتمين جشنواره قرآن و عترت دانشجويان اعلان شد

درحاليكه دانشگاه پيام نور با 13 رتبه، بالاترين تعداد افراد برگزيده را دارد، دانشگاه علوم و معارف قرآني و دانشگاه فرهنگيان هر كدام فقط 1 رتبه در اين جشنواره كسب كرده‌اند.

 درحاليكه دانشگاه پيام نور با 13 رتبه، بالاترين تعداد افراد برگزيده را دارد، دانشگاه علوم و معارف قرآني و دانشگاه فرهنگيان هر كدام فقط 1 رتبه در اين جشنواره كسب كرده‌اند.
رتبه دانشگاه‌ها از نظر تعداد مقام‌هاي اكتسابي به اين شرح است:
پيام نور 13 رتبه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي 10 رتبه، وزارت علوم 10 رتبه، دانشگاه آزاد اسلامي 8 رتبه؛ دانشگاه علمي كاربردي 4 رتبه، دانشگاه علوم و معارف قرآني و دانشگاه فرهنگيان هر كدام فقط 1 رتبه به دست آوردند.
به گزارش اعتدال، در مجموع 350 هزار دانشجو در مرحله مقدماتی بيست و هفتمين دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجويان كشور‌شركت داشتند، 600 نفر به مرحله نهايی راه يافتند كه از اين تعداد 250 نفر در مهرماه سال جاری در رشته‌هايی كه به صورت كتبی برگزار شد، شركت داشتند كه 21 نفر از اين مرحله برگزيده شدند. همچنين 350 دانشجوی ديگر از تعداد 600 نفر در 21 رشته طی 9 تا 11 آبان در حضور 45 داور به رقابت پرداختند كه در نهايت 70 نفر تجليل شدند.
رشته های حفظ پنج جزء، 10، 20 جزء و كل قرآن و قرائت تحقيق و ترتيل برگزار شد و در اين دوره رشته مداحی و دعاخوانی نيز به جمع ديگر رشته ها افزوده شد. پژوهش، مقاله، نرم افزار، بخش هنری و ادبی نيز امسال به جشنواره بيست و هفتم آمدند.
معرفی نفرات برتر جشنواره قرآن و عترت دانشجويان كشور
از نفرات برتر بيست و هفتمين جشنواره قرآن و عترت دانشجويان كشور در مراسم اختتاميه كه عصر روز، 11 آبان ماه، در محل مجتمع فرهنگی دانشجويی سيزده آبان برگزار شد با اهدای جوايز و لوح يادبود تجليل به عمل آمد.
در رشته حفظ كل:
در بخش آقايان:
عليرضا فيضی از دانشگاه آزاد اسلامی، ميثم علی پور از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری، عليرضا زاده جويباری از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری
در بخش بانوان:
اعظم محمدی از دانشگاه پيام نور، فاطمه شيرازی از دانشگاه آزاد اسلامی و حكيمه نصيری از دانشگاه پيام نور نفرات اول تا سوم شدند.
رشته حفظ 20 جزء قرآن كريم:
در بخش آقايان؛
مهدی ميرزايی از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری، امين فياض از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری، محمدهادی اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی
در بخش بانوان؛
فاطمه اژدری از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری، مريم وفادار از دانشگاه پيام نور و رقيه رضايی از دانشگاه پيام نور حائز رتبه های برتر شدند.
در رشته حفظ 10 جزء قرآن كريم:
در بخش آقايان؛
عبدالله مياهی از دانشگاه آزاد اسلامی، سجاد قره باغی و محمد اعتمادی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی
در بخش بانوان؛
پرنيان عصابخش از دانشگاه آزاد اسلامی، مهين صاحب ديوانی از دانشگاه پيام نور و زهرا اجتهادی از وزارت علوم نفرات اول تا سوم شدند.
در رشته حفظ 5 جزء قرآن كريم:
اصغر قرجلو از پيام نور، صادق مزرعه فرد از دانشگاه آزاد اسلامی و عباس ربيعی از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری و حميرا ملجايی از دانشگاه فرهنگيان، فاطمه سادات محمدی از دانشگاه پيام نور و فائزه احمدی از دانشگاه پيام نور به ترتيب نفرات اول تا سوم شدند.
در رشته قرائت تحقيق:
در بخش آقايان؛
وحيد وكيلی از دانشگاه پيام نور، مجتبی محمدبيگی از دانشگاه جامع علمی كاربردی و سيدمحمد كرمانی از دانشگاه جامع علمی كاربردی
بخش بانوان؛
مرضيه توفيق نيا از دانشگاه پيام نور، مرضيه فيروز زاده از وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری و مريم سمايی از دانشگاه آزاد اسلامی به ترتيب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.
در رشته قرائت ترتيل:
در بخش آقايان؛
محمد محمدی از دانشگاه پيام نور، حميد جليلی از دانشگاه علمی كاربردی، محمدحسن حسن زاده از دانشگاه پيام نور رتبه های برتر شدند.
در بخش خانم‌ها؛
مريم منصوريان فرد از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری، مليحه اسحاق نژاد از دانشگاه علمی كاربردی، اذرماه صادقی از دانشگاه پيام نور رتبه های برتر شدند.
در رشته قرآن شناسی:
ريحانه مسعودی آرانی، رويا بردبار، هر دو از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، صادق شيخلو از دانشگاه علوم ومعارف قرآن، زهرا كاشانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سعيد بهرامی از وزارت علوم تحقيقات و فن آوری رتبه های اول تا پنجم اين رشته اعلان شد.
در رشته مفاهيم قرآن:
طاهره فيروزبخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مهران ابراهيمی از دانشگاه آزاد اسلامی، زينب رجايی پور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مينا زارع حسين آبادی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نفرات اول تا چهارم و رتبه پنجم مشترك از وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی عباس نادم و محمدعلی برزويی هستند.
در رشته فرازهای قرآن و عترت:
نيره مومنيان، معصومه مشكل گشا، سيدكمال حسينی دستجردی، زكيه عادلی پور و فرزانه توكلی، در رشته ديدگاه و سيره معصومين(ع)، زهرا ميرچولی، سيده مرضيه داوود آبادی، سيدمجتبی ميرجليلی، زهرا مهدوی و رقيه شمسی فرد به ترتيب موفق به كسب رتبه های نخست شدند.
حجت‌الاسلام محمديان:
18 تا 23 آبان ماه هفته قرآن
در دانشگاه هاست
رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان كشور گفت: از 18 تا 23 آبان ماه هفته قرآن در دانشگاه هاست كه از كانون های قرآن عترت انتظار می رود كه در اين هفته به صورت ويژه در دانشگاه ها به برنامه های قرآنی بپردازند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان، رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان كشور كه عصر ديروز، يازدهم آبان‌ماه، در محل مجتمع فرهنگی هنری سيزده آبان برگزار شد، درباره وظايف حاملان قرآن كريم سخنرانی كرد.
وی سخن خود را با حديثی از پيامبر اسلام(ص) آغاز و اظهار كرد: افراد حاضر در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان كشور يكی از بارزترين افرادی هستند كه در روايات به عنوان حاملان قرآن كريم معرفی شده اند و افرادی كه قرآن را تلاوت و آيات آن را حفظ و در آن تدبر می كنند و به دستورات آن عمل می كنند، مصداق حاملان قرآن كريم هستند.
حجت الاسلام محمديان اضافه كرد: در كتاب شريف اصول كافی از قول رسول الله(ص) آمده است كه حامل قرآن سزاوارترين مردم در ترس از خداوند در خفا و آشكارا است و حامل قرآن سزاوارترين مردم به اقامه نماز و استفاده از روزه است. پس ای حامل قرآن! قرآن بايد وسيله تواضع باشد و مبادا كه قرآن موجب زياده طلبی و تكبر شود.


نوشته شده در   يکشنبه 14 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode