ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آبان 1391     |     کد : 45350

سران 3 قوه : اختلاف ها را كنار مي گذاريم

در پي هشدار رهبر معظم انقلاب به مسئولان و سران قوا درباره پرهيز از اختلاف و كشاندن آن به ميان مردم، رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضائيه در نامه هاي جداگانه اي به معظم له بر وحدت و همدلي ميان خود و پيروي از فرامين معظم له تأكيد كردند.

در نامه جداگانه به رهبري
سران 3 قوه : اختلاف ها را كنار مي گذاريم


در پي هشدار رهبر معظم انقلاب به مسئولان و سران قوا درباره پرهيز از اختلاف و كشاندن آن به ميان مردم، رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضائيه در نامه هاي جداگانه اي به معظم له بر وحدت و همدلي ميان خود و پيروي از فرامين معظم له تأكيد كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، صبح چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان با اشاره به نامه نگاري هاي اخير ميان سران قوا تأكيد كردند: يكي از موارد مضر، اختلاف ميان مسئولان و بدتر از آن كشاندن اختلاف ميان مردم است.
ايشان افزودند: من به مسئولان و رؤساي قوا هشدار مي دهم كه مراقب باشند و اختلافات را به ميان مردم نكشانند.
پس از اين فرمايشات معظم له، سران قوا در نامه هاي جداگانه اي به محضر رهبر معظم انقلاب بر پيروي از فرامين ايشان تأكيد كردند.
«محمود احمدي نژاد» روز پنجشنبه در نامه خود با تقدير از توجه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به ضرورت حفظ و تقويت وحدت در شرايط خطير كنوني، اظهار داشت: دولت ضمن استقبال كامل از اين تذكر به موقع، مانند هميشه تمام همّ خود را مصروف خدمتگزاري بي منت و پافشاري بر اصول و ارزش هاي انقلاب و صيانت از حقوق اساسي ملت خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري متن نامه «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير مي باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)
مقام معظم رهبري
سلام عليكم
با تبريك عيد عظيم غدير كه تضمين و كمال رسالت پيامبر اعظم(ص) و نقطه پيوند بشريت با حقيقت انسان كامل و امام معصوم(س) است از توجه هوشمندانه حضرتعالي به ضرورت حفظ و تقويت وحدت در شرايط خطير كنوني صميمانه سپاسگزارم.
دولت ضمن استقبال كامل از اين تذكر به موقع مانند هميشه تمام همّ خود را مصروف خدمتگزاري بي منت و پافشاري بر اصول و ارزش هاي انقلاب و صيانت از حقوق اساسي ملت خواهد كرد و به دليل مسئوليت هاي سنگين خود از بگومگوها و يا اصطكاكات داخلي استقبال نخواهد نمود و مانند گذشته و براي مصالح كشور همه نامهرباني ها را صبورانه تحمل خواهد كرد.
به واسطه طراحي دشمنان، ملت و كشور در فشارند. اينجانب و همكارانم در دولت براي تدبير امور و مقابله با توطئه هاي دامنه دار و وسيع بدخواهان و براي كاهش فشار بر مردم و پيشبرد امور كشور تمام توان خود را به طور شبانه روزي به كار بسته ايم ليكن ابعاد مسئله و اهميت موضوع مستلزم حضور همه قوا و مسئوليت پذيري و همكاري و همراهي آنان با دولت است كه امروز در خط مقدم اين جنگ تمام عيار اقتصادي قرار دارد.
مطمئن هستم كه جنابعالي بر پاسداري قاطع از قانون اساسي و به ويژه از حقوق اساسي ملت و همچنين صيانت از جايگاه رفيع رئيس جمهوري منتخب ملت كه بالاترين مقام رسمي كشور پس از رهبري و مجري قانون اساسي است، تأكيد داريد و با هر اقدامي كه اختيارات و مسئوليت هاي مهم او را مخدوش نمايد، مخالفيد.
توجه دادن حضرتعالي به امر انتخابات رياست جمهوري بسيار دقيق و مهم است. انتخابات رياست جمهوري مظهر اراده ملي و نماد حاكميت مردم و بالاترين تجلي مردم سالاري است. جنابعالي بارها تأكيد كرده ايد كه همه بايد به گونه اي عمل نمايند كه انتخاباتي پرشور و با حداكثر مشاركت مردم كه موجب تجديد قواي انقلاب و عامل نشاط و همبستگي ملي و بزرگترين ضربه به دشمن است برگزار گردد. اين امر در شرايط كنوني از اهميتي به مراتب بالاتر برخوردار است و ضرورت دارد از هرگونه اقدام و رفتار كه شائبه تضعيف نقش محوري اراده مردم در اداره كشور و يا حضور حداكثري آنان در انتخابات است به جد پرهيز گردد. دولت با تمام توان در خدمتگزاري همه جانبه به ملت حاضر و در صدد زمينه سازي تحقق اين امر است.
ان شاءالله با تدابير خردمندانه حضرتعالي از اين عقبه به سلامت عبور خواهيم كرد.
سلامتي و عزت روزافزون جنابعالي و ملت بزرگ ايران را از ايزد منان مسئلت دارم.
محمود احمدي نژاد
¤¤¤
نامه آيت الله آملي لاريجاني
رئيس قوه قضائيه نيز در نامه اي به محضر رهبر معظم انقلاب، سخنان ايشان در جمع دانشجويان خطاب به مسئولان و سران قوا را وحدت بخش و نشأت گرفته از سرچشمه زلال ولايت دانست.
متن نامه آيت الله صادق آملي لاريجاني به اين شرح است:
مقام معظم رهبري
دام الله ظله الوارث
سلام عليكم
با احترام در آستانه عيد غدير خم، ضمن عرض تبريك و تهنيت به محضر شريف حضرت مستطاب عالي، پيام وحدت بخش آن عزيز به مسئولان و سران سه قوه كه نشأت گرفته از سرچشمه زلال ولايت است با جان و دل دريافت شد.
از خداوند متعال توفيق مي طلبم همه ما را در انجام وظيفه و اطاعت از رهبري معظم، مددكار باشد.
صادق آملي لاريجاني
رئيس قوه قضائيه
¤¤¤
نامه رئيس مجلس شوراي اسلامي
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم با ارسال نامه اي به محضر رهبر معظم انقلاب بر رهنمودهاي ناصحانه و خيرخواهانه ايشان در باب توجه به حساسيت شرايط كشور و لزوم همدلي مسئولان در ايجاد فضاي وحدت و اخوت در آستانه عيد سعيد غدير تأكيد كرد.
متن نامه علي لاريجاني به اين شرح است:
خدمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي دامت بركاته
سلام عليكم
رهنمودهاي ناصحانه و خيرخواهانه حضرتعالي در باب توجه به حساسيت شرايط كشور بسيار ارزشمند، سنجيده و به موقع ايراد گرديد و قطعاً رعايت دستورات ولي امر مسلمين توسط مسئولين كشور در ايجاد فضاي وحدت و اخوت مخصوصاً در آستانه عيد سعيد غدير كه مظهر برادري اسلامي است، واجب و انشاءالله باعث سعادت و سرافرازي ملي خواهد بود. اينجانب به نمايندگي از هيئت رئيسه و نمايندگان محترم ملت تمامي تلاش خود را با عنايت به اندرزهاي مشفقانه جنابعالي در انجام وظايف مجلس، جهت تحقق مصالح ملت به خصوص در جهت رونق توليد ملي و كنترل تورم و افزايش اشتغال به كار خواهيم بست، تا دشمنان ستم پيشه و استكباري و ماجراجوي ملت متوجه اراده محكم ملي و دستان به هم تنيده دوستداران انقلاب اسلامي گردند و قطعاً در اين مصاف، مكر آنان در مقابل مجاهدت ملت رنگ باخته و گام ديگري در پيشرفت اسلامي برداشته خواهد شد.
با احترام، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي


نوشته شده در   يکشنبه 14 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode