ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 آبان 1391     |     کد : 44904

نگراني از سقوط در دربار آل سعود ملك عبدالله دستور سركوب داد

پادشاه عربستان با ابرازنگراني از سقوط خاندان آل سعود، دستور سركوب مخالفان را در اين كشور صادر كرد.

گسترش موج بيداري اسلامي در عربستان
نگراني از سقوط در دربار آل سعود ملك عبدالله دستور سركوب داد

پادشاه عربستان با ابرازنگراني از سقوط خاندان آل سعود، دستور سركوب مخالفان را در اين كشور صادر كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، به دنبال اوج گيري اعتراضات مردمي و اوضاع نابسامان اجتماعي و سياسي در اين كشور، ملك عبدالله پادشاه عربستان در جمع فرماندهان و مسئولان عالي رتبه امنيتي سعودي اظهار داشت: «فتنه از همه طرف عربستان را احاطه كرده است و دشمنان در كمين نشسته اند تا امنيت كشور را برهم بزنند.»پادشاه عربستان بدون اشاره به موارد فتنه و كشور خاصي با ابراز نگراني از تحولات منطقه و بيداري اسلامي گفت: هيچ راهي براي مقابله با وضعيت موجود جز رويارويي با آن وجود ندارد.
ملك عبدالله با تأكيد بر لزوم سركوب مخالفان آل سعود و خاموش كردن صداي معترضان داخلي خاطرنشان كرد: همان طور كه شما مطلع هستيد، دشمنان ملت در كمين نشسته اند و قصد دارند از تحولات منطقه سوءاستفاده كنند، اما بايد در مقابل اين گونه اقدامات ايستاد.
وي بدون اشاره به حضور نيروهاي سركوبگر سعودي در بحرين تحت عنوان نيروهاي «سپر جزيره» و به خاك و خون كشيدن تظاهرات حق طلبانه مردم منامه بار ديگر سركوب مخالفان را در داخل و خارج از مرزهاي عربستان خواستار شد.
ملك عبدالله بن عبدالعزيز، اعتراضات مردمي در داخل خاك عربستان را در نتيجه دخالت برخي كشورهاي منطقه دانست و از فرماندهان و مسئولان امنيتي درخواست كرد تا به وظايف و مسئوليت هاي خود عمل كنند و با كساني كه سعي در اخلال در امنيت عربستان دارند برخورد و آنها را سركوب كنند.
سخنان ملك عبدالله در ديدار با مسئولان امنيتي و فرماندهان نظامي به عنوان تيتر نخست رسانه هاي عربستان در روز شنبه مورد توجه قرار گرفت، در حالي كه با واكنش هاي منفي از سوي مردم بحرين و مناطق شرق اين كشور روبه رو شد. به گفته منابع آگاه پادشاه عربستان كه به بهانه تامين امنيت حجاج اين ديدار را ترتيب داده بود، بدون اشاره به موضوع حج از اوضاع داخلي كشورش به شدت نگران بود.از سوي ديگر، بسياري از جوانان و فرهيختگان شيعه و سني عربستان در سايت هاي اجتماعي اقدام به بيان ديدگاه هاي خود در مورد سخنان ملك عبدالله كردند و بسياري از آنها از صدور دستور سركوب در كشور انتقاد و ابراز نگراني كردند.
اين در حالي است كه رژيم آل سعود با مخالفت هاي جدي در شرق و مركز عربستان مواجه است و اين كشور به طور معمول شاهد تظاهرات مخالفان رژيم در شهرهاي القطيف، العواميه، الاحساء، القصيم رياض و مدينه منوره است. علاوه بر آن بسياري از خانواده هاي زندانيان سياسي كه تعداد آنها به بيش از 30 هزار نفر مي رسد، هر از چندگاهي با تجمع در مقابل زندان هاي سعودي، بر آزادي افراد بازداشت شده تأكيد مي كنند.
همچنين سازمان عفو بين الملل و نهادهاي دفاع از حقوق بشر و زندانيان در عربستان، از 5/1سال پيش تاكنون، كه اعتراض هاي مردمي به اوج خود رسيده است و 20 نفر از جوانان به دست نيروهاي امنيتي از پاي درآمده اند، اقدامات سركوبگرانه رژيم آل سعود در به كارگيري خشونت، و شكنجه عليه مخالفان را محكوم كرده اند.گفتني است شهرهاي مختلف عربستان از 5/1سال پيش و همزمان با بيداري اسلامي شاهد برگزاري تظاهرات براي روي كار آمدن رژيمي منتخب و برآمده از خواست مردم است.


نوشته شده در   يکشنبه 7 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode