ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1391     |     کد : 43580

ساخت سلاح‌هاي هوشمند و ارتقاء هواپيماي صاعقه در نيروي هوايي

معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش گفت كه در اين معاونت ميليون‌ها قطعه و تجهيزات ساخته مي‌شود و كارهاي تحقيقاتي براي ارتقاء هواپيماهاي صاعقه، ساخت سميلاتور (شبيه‌ساز)، سلاح‌هاي هوشمند و طراحي و ساخت رادارهاي بومي در حال انجام است.

معاون جهاد خودكفايي اين نيرو در گفتگو با اطلاعات اعلام كرد
ساخت سلاح‌هاي هوشمند و ارتقاء هواپيماي صاعقه در نيروي هوايي 
معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش گفت كه در اين معاونت ميليون‌ها قطعه و تجهيزات ساخته مي‌شود و كارهاي تحقيقاتي براي ارتقاء هواپيماهاي صاعقه، ساخت سميلاتور (شبيه‌ساز)، سلاح‌هاي هوشمند و طراحي و ساخت رادارهاي بومي در حال انجام است.

اميرسرتيپ دوم دكتر فرهاد جاويدراد در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به اين پرسش كه مهمترين پروژه‌هاي تحقيقاتي جهاد خودكفايي نهاجا چيست، گفت: رزم هوايي داراي مولفه‌هاي قدرت آتش، قدرت مانور، مخفي بودن از ديد دشمن و ضربه‌زني از دور است و تقريباً در همه كشورها تحقيقات در حوزه نيروي هوايي بر روي اين مولفه‌هاست.

وي با اعلام اين كه براي همه اين مؤلفه‌ها، پروژه‌هاي تحقيقاتي متعدد تعريف و محصولات مختلفي هم توليد شده است، گفت: ما از همه متخصصان كشور، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي دولتي و خصوصي استفاده مي‌كنيم تا هر چه سريعتر به نتيجه دلخواه برسيم.

امير سرتيپ دوم دكتر فرهاد جاويدراد در پاسخ به اين پرسش كه درمورد ساخت نسل‌هاي سوم و چهارم صاعقه چه اقدامي انجام شده است، گفت: صاعقه يك هواپيماي جنگنده شكاري و كاملاً بومي است كه در سال‌هاي گذشته توسط متخصصان صنايع دفاعي ساخته شده و هم‌اكنون بهينه‌سازي و ارتقاي توانمندي آن در حال انجام است

وي در پاسخ به اين پرسش كه چه تفاوتي بين هواپيماي صاعقه نسل اول با هواپيماهاي توسعه يافته صاعقه ايجاد شده است، گفت: تلاش كرده‌ايم با بهينه‌سازي موتورهاي هواپيماهاي صاعقه مصرف سوخت آن كاهش و ميزان ذخيره سوخت براي انجام عمليات طولاني مدت افزايش يابد. همچنين تلاش شده است وزن هواپيما كاهش يابد و قابليت‌هاي تاكتيكي آن افزايش پيدا كند.

معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش در پاسخ به اين پرسش كه در زمينه ارتقاي تجهيزات اين هواپيماهاي صاعقه مانند موشك و رادار و افزايش برد آن چه اقدام‌هايي انجام شده است، گفت: پروژه‌هاي متعددي در حوزه سامانه‌هاي سلاح از حيث افزايش قدرت آتش و دقت نقطه‌زني در دست اجرا است.

وي اضافه كرد: موشك‌ها و سلاح‌هاي جديدي در دست طراحي و ساخت داريم كه برخلاف گذشته معطوف به يك هواپيما نباشد، بلكه بتوانيم در سيستم‌هاي مختلف از آن استفاده كنيم.

معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش با اعلام اين كه آموزش نيروها براي ما بسيار حائز اهميت است، گفت: بسياري از سميلاتورها در جهاد خودكفايي طراحي و ساخته شده به گونه‌اي كه آماده صادرات به ويژه شبيه‌ساز هواپيماهاي جنگنده به كشورهاي اسلامي و دوست هستيم.

امير سرتيپ دوم دكتر جاويد راد با اعلام اين‌كه تسترهاي متنوعي در نيروي هوايي استفاده مي‌شود، گفت: اين در حالي است كه قبل از پيروزي انقلاب اين تسترها به صورت ناقص وارد كشور شده بود و به دليل وقوع انقلاب اسلامي و خروج مستشاران خارجي، راه‌اندازي نشده بودند، ما بعد از پيروزي انقلاب علاوه بر راه‌اندازي اين تسترها، آن‌ها را هم به روز كرده و ارتقا داديم.

وي با اعلام اين كه در آينده نزديك خبرهاي خوشي درباره ساخت هواپيماهاي ارتقاء يافته و پيشرفته‌تر صاعقه داريم، اضافه كرد: بيشتر تجهيزاتي كه پرنده‌هاي كشورهاي پيشرفته دارند، ما هم داريم و از اين نظر كمبودي احساس نمي‌شود، به طور نمونه امروز بمب هوشمند قاصد را داريم كه در مدل‌هاي مختلف به توليد رسيده و قادر است در ابعاد مختلف با توجه به نياز عملياتي و تهديدها مورد استفاده قرار گيرند.

معاون فرمانده نيروي هوايي با اعلام اين كه امروز توانايي‌هاي بسيار خوبي براي زدن ضربه در عمق اهداف دشمن را به دست آورده‌ايم، افزود: همان‌گونه كه مسئولان رده اول كشور تأكيد كرده‌اند، همه سلاح‌هاي ما تدافعي است و ما هيچ وقت در صدد توليد سلاح‌هاي تهاجمي نيستيم اما اين سلاح‌ها به نحوي ساخته شده‌اند كه بتوانيم در صورت نياز در تهاجم از آن استفاده كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه براي مقابله با هواپيماهاي رادار گريز چه اقدامي انجام شده است، گفت: در زمينه ساماندهي راداري كارهاي بسيار خوبي انجام شده است؛ نخستين اقدامي كه در اين زمينه انجام شده ترميم و نگهداري رادارهاي موجود بدون استفاده از مشاور خارجي است. در زمينه طراحي و ساخت رادارهاي بومي هم وارد كار شده‌ايم و محصولات جديدي را توليد كرده‌ايم، به گونه‌اي كه رادارهاي ما اكنون هم توانايي ديد در هوا و هم در عمق زمين را دارند.

وي با اعلام اين كه موشك‌هاي كروز داراي طيف‌هاي وسيعي هستند كه برخي از آن‌ها رادارگريز نيستند، اضافه كرد: برخي از موشك‌هاي كروز به‌دليل اين كه در عمق پايين پرواز مي‌كنند، رادارها در كشف آن‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند و اين موشك‌ها به طور عمده زمين‌پايه و درياپايه هستند، يعني از سكوهاي زميني و دريايي شليك مي‌شوند، در موارد خاص هم موشك‌هاي كروز هوا پايه هستند كه ما اين موشك‌ها را هم داريم و از آن‌ها استفاده مي‌كنيم

امير سرتيپ دوم دكتر جاويدراد با اعلام اين كه با توجه به تهديدها يكي از سامانه‌هاي مورد نياز رادارهاي هواپايه است، گفت: در زمينه رادارهاي هواپايه تحقيقات گسترده‌اي داشته‌ايم، ولي به علت پيچيدگي زياد، اين بخش از سامانه در سال‌هاي قبل پيشرفت كندي داشته است. اما در اين چند سال پيشرفت‌هاي خوبي در اين زمينه كسب كرده‌ايم

وي در زمينه ساخت رادارهاي زميني هم گفت: در اين زمينه كارهاي بسيار خوبي انجام شده و چند محصول بسيار خوب توسط قرارگاه خاتم‌الانبيا ساخته شده است

معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش با اعلام اين كه فرمانده معظم كل قوا بر روي دانش محوري و توسعه علمي كشور تاكيد زيادي كرده‌اند گفت: دانش محوري و توسعه علمي در نيروهاي مسلح خود را به صورت يك ضرورت نشان داده است، در زمينه كشف موشك‌هاي رادارگريز هم از معدود كشورهايي هستيم كه به دانش مخفي كردن يا رادارگريز كردن و همچنين مقابله با آن‌ها رسيده‌ايم.

امير سرتيپ دوم دكتر جاويدراد درمورد پيشرفت اين نيرو در قطعه‌سازي هم گفت: در اين زمينه دستور مشخص و صريحي از فرمانده معظم كل قوا داريم كه آن را به عنوان شعار سرلوحه كارهاي خودمان قرار داده‌ايم و آن هم نهضت قطعه‌سازي است و اكنون در زمينه قطعه‌سازي براي پرنده‌هايي كه از قبل داشتيم و اكنون هم از آن استفاده مي‌كنيم، به روش مهندسي معكوس تقريبا به خودكفايي كامل رسيده‌ايم. يعني هر قطعه‌اي را مي‌توانيم به روش مهندسي معكوس بسازيم و نيازمان را به اين قطعات برطرف كنيم به گونه‌اي كه اكنون ميليون‌ها قطعه مورد نياز پرنده‌ها در داخل ساخته مي‌شود.

معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني مي‌توانيم هواپيماهاي جنگنده پيشرفته بسازيم، گفت: هواپيماهاي جنگنده مانند صاعقه را مي‌سازيم و اصولاً با توجه به نياز كشور اقدام به ساخت محصول جديد مي‌كنيم، اما اكنون آنچه كه براي ما اهميت دارد اين است كه هواپيماهاي موجود به روز باشد.

وي در پايان تأكيد كرد: ملت شريف ايران مطمئن باشد كه سربازان اسلام در نهاجا به ويژه در بخش تحقيقات و ساخت سامانه‌ها و تجهيزات، همه توان و تلاش خود را به كار بسته‌اند و پيشرفت‌هاي خوبي هم در اين زمينه‌ها حاصل شده است.



نوشته شده در   سه شنبه 11 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode