ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 شهريور 1391     |     کد : 42669

سفير آمريكا در ليبي كشته شد

در اعتراض به ساخت فيلم اهانت آميز نسبت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص) ...

در اعتراض به ساخت فيلم اهانت آميز نسبت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص)
سفير آمريكا در ليبي كشته شد
مردم ليبي، مصر و يمن در پاسخ به اهانت يك فيلمساز آمريكايي به ساحت پيامبر اكرم(ص) به سفارت آمريكا حمله كردند. در بنغازي مردم خشمگين با به هلاكت رساندن سفير و سه تفنگدار آمريكايي، واشنگتن را مجازات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي اكران فيلمي در آمريكا كه در آن به پيامبراكرم(ص) توهين شده است، مردم مصر، ليبي و يمن به سفارتخانه و كنسولگري هاي آمريكا حمله كردند و با پايين كشيدن و آتش زدن پرچم آمريكا خشم خود را نشان دادند.
براساس اين گزارش مسلمانان ليبيايي، مصري و يمني با كشتن سفير آمريكا و تفنگداران سفارت، واشنگتن را به خاطر اهانت به مقدسات اسلام و دخالت در امور كشورشان به شدت مجازات كردند.
شبكه تلويزيوني «المنار» لبنان به نقل از منابع رسانه اي از كشته شدن سفير آمريكا و سه ديپلمات اين كشور در حمله مسلحانه به كنسولگري آمريكا در بنغازي خبر داد.
شبكه خبري «الميادين» نيز اعلام كرد كه در جريان حمله مسلحانه روز سه شنبه به كنسولگري آمريكا در بنغازي سفير اين كشور، دو كماندوي آمريكايي و يك كارمند كنسولگري كشته شده اند.
خبرنگار الجزيره نيز به نقل از منابع سفارت آمريكا در طرابلس اعلام كرد كه سفير آمريكا روز سه شنبه به هنگام اين حمله در كنسولگري بوده است. شمار آمريكايي هاي زخمي نيز 14 نفر اعلام شد.
شبكه خبري سي ان ان آمريكا نيز بدون اشاره به جزئيات حمله خشمگينانه مردم به كنسولگري اعلام كرد كه اين حمله ساعاتي پس از تظاهرات گسترده مردم مصر صورت گرفته است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است كه اين حمله كه توسط گروه اسلامگراي «انصار الشريعه» صورت گرفت، در اعتراض به اكران فيلمي موهن به پيامبراكرم(ص) در سينماهاي آمريكا صورت گرفت، و مهاجمان با استفاده از سلاح هاي سبك و آر پي جي به ساختمان كنسولگري آمريكا در بنغازي حمله كردند.
به گفته شاهدان، افراد مسلح كه تعداد آنها 60 تا 70 نفر بود، با ورود به كنسولگري آمريكا در بنغازي پرچم آمريكا را پايين كشيده و بر ديوارهاي آن شعارهاي اسلامي نوشتند.
يك منبع امنيتي ليبي نيز تصريح كرد: پيش از اين حمله شمار زيادي از مردم بنغازي در حالي كه پارچه نوشته هايي با مضمون «لبيك يا رسول الله» و «فداك نفسي يا رسول الله» و «تسقط آمريكا» در دست داشتند در مقابل كنسولگري آمريكا تجمع كرده بودند.
به گفته اين منبع امنيتي، نيروهاي امنيتي و پليس ليبي، پس از به آتش كشيده شدن كامل ساختمان كنسولگري آمريكا در بنغازي به حالت آماده باش كامل در آمدند.منابع امنيتي ليبي همچنين مرگ «جان كريستوفر استيون» سفير آمريكا در بنغازي بر اثر خفگي در محل كنسولگري را تاييد كردند.
سفارت آمريكا در طرابلس نيز خبر حمله مردم شهر بنغازي به كنسولگري آمريكا در اين شهر را تاييد اما از ذكر جزئيات حادثه خودداري كرد.
تظاهرات ضدآمريكايي
در مصر
مردم مصر نيز روز سه شنبه با حمله به سفارتخانه آمريكا در قاهره و بالا رفتن از ديوار آن، پرچم اين كشور را پايين كشيده و آتش زدند.
در اين تظاهرات هزاران نفري كه با دعوت گروه هاي اسلامگرا برگزار شد، تظاهركنندگان پرچم لااله الا الله، محمد رسول الله را بر فراز ساختمان سفارت برافراشتند.
خبرنگار شبكه العالم از قاهره گزارش داد؛ هزاران شهروند مصري در اعتراض به فيلم توهين آميز عليه پيامبر اسلام(ص) با تظاهرات و تحصن در مقابل سفارت آمريكا، خواستار قطع روابط كشورشان با كاخ سفيد شدند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مي دادند، «سفير آمريكا از مصر اخراج بايد گردد، سفارت آمريكا تعطيل بايد گردد» قطع كامل روابط با آمريكا را از سوي دولت اسلامگراي مرسي خواستار شدند.
جوانان انقلابي يمن نيز با برپايي تظاهراتي از محل دانشگاه به سمت سفارت آمريكا، دخالت كاخ سفيد در امور كشورشان را محكوم كردند.
معترضان كه اغلب آنها را جوانان تشكيل مي دادند، مجازات توهين كنندگان به مقدسات اسلامي را خواستار شدند و آن را توطئه جديد آمريكا بر عليه كشورهاي اسلامي در سالگرد حادثه 11 سپتامبر دانستند.
جوانان انقلابي يمني با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن فيلم ساخته شده توسط يك كارگردان صهيونيست آمريكايي، هرگونه اهانت به رسول گرامي اسلام(ص) را خط قرمز خود عنوان كردند.
اين اعتراضات باعث شد كه كارگردان اسرائيلي اين فيلم خود را از انظار عمومي پنهان و در گفت وگو با روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال فاش كند كه براي ساخت آن از ده ها صهيونيست كمك مالي دريافت كرده است.
به نوشته وال استريت، «تري جونز» كشيش جنجالي آمريكا كه يك نسخه از قرآن كريم را در آوريل گذشته آتش زده بود، نيز از اين فيلم حمايت كرده است.
آخرين خبرهاي دريافتي حاكي است كه جماعت اخوان المسلمين مصر با اعلام فراخواني خواستار برگزاري تظاهرات ضد آمريكايي در روز جمعه در سراسر اين كشور شد.
همچنين گفته مي شود كاخ سفيد براي جلوگيري از حمله مجدد مردم خشمگين ليبي به سفارت و كنسولگري اين كشور تصميم به اعزام تعدادي از تفنگداران كرده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode