ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1391     |     کد : 39802

رد پاي آمريكا و آل سعود در عمليات تروريستي مركز دمشق

در پي وقوع عمليات انتحاري در پايتخت سوريه كه جان وزير دفاع و نفر دوم ستاد ارتش اين كشور را گرفت، كارشناسان اين عمليات را اقدام مشترك عربستان و آمريكا در سوريه دانستند.



در پي وقوع عمليات انتحاري در پايتخت سوريه كه جان وزير دفاع و نفر دوم ستاد ارتش اين كشور را گرفت، كارشناسان اين عمليات را اقدام مشترك عربستان و آمريكا در سوريه دانستند.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز يكي از محافظان مقامات نظامي سوريه در داخل ساختمان شوراي امنيت ملي اين كشور دست به عمليات انتحاري زد. در اين عمليات «داود راجحه» وزير دفاع و «آصف شوكت» معاون رئيس ستاد ارتش سوريه كشته شدند.«محمد الشعار» وزير كشور نيز زخمي شده است. ظاهرا شماري ديگر از مسئولان امنيتي و نظامي نيز در اين عمليات تروريستي جان باختند كه در مورد هويت آنها و شمار زخمي ها گزارشي نرسيده اما جراحت برخي از زخمي ها وخيم گزارش شده است. «هشام اختيار» رئيس دفتر امنيت ملي نيز در ميان زخمي هاست.
«هشام جابر» تحليلگر مسائل سوريه به شبكه الجزيره گفت، دشمنان سوريه به خصوص ايالات متحده چنين عملياتي را در دمشق تشويق مي كنند. وي احتمال داد كه عامل انتحاري از اعضاي القاعده تحت رهبري عربستان و آمريكا بوده است.
فاش شدن نقش آمريكا و عربستان در اين عمليات و نقش برجسته اين دو كشور در مسلح كردن شورشيان، اين موضوع را آشكار مي كند كه واشنگتن و رياض به خوبي مي دانند اكثر مردم سوريه حامي نظام و «بشار اسد» هستند و آنها نمي توانند از طريق مردم به اهداف خود برسند و به همين خاطر، ابتكار عمل را به دست تروريست ها داده اند و از آنها حمايت مالي، نظامي و رسانه اي گسترده مي كنند.به هرحال، مسلح كردن تروريست ها و در پشت آنها قرار گرفتن، نشان دهنده بن بست آمريكا و عربستان در ارتباط با سوريه است.
500 كشته
در ميان شورشيان
درگيري48 ساعت اخير در محله «الميدان» دمشق مرگ حدود 500 شورشي به دست نيروهاي دولتي و جراحت 77 نفر ديگر از آنها را در پي داشت. 400 نفر از شورشيان نيز خود را تسليم نظاميان دولتي كرده اند.
تروريست ها طي حملات خود، مردم را حتي در خانه هايشان هدف قرار مي دادند. حمله به يك ساختمان سه طبقه، حمله به محله تجاري ركن الدين و شليك گلوله به سمت راننده آمبولانس و همراه وي، از جمله اين اقدامات است.
آمريكا و روسيه
مواضع آمريكا و روسيه در قبال تحولات سوريه هنوز هم مقابل يكديگر قرار دارد؛ آمريكايي ها ناو هواپيمابر آبراهام لينكلن را در بندر آنتالياي تركيه و در نزديكي آب هاي سوريه مستقر كرده اند. روس ها نيز از قبل دو ناو جنگي خود را در بندر طرطوس سوريه مستقر كرده بودند.
در همين حال، «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه اعلام كرد، از طرح «كوفي عنان» حمايت مي كند و مخالف هرگونه مداخله نظامي در سوريه است.
اما دولت آمريكا براي مداخله نظامي در پي بهانه جويي جديد است؛ به گزارش خبرگزاري مهر، واشنگتن مدعي شد مسئوليت هرگونه اتفاقي كه در مورد سلاح هاي شيميايي سوريه رخ دهد، متوجه دولت دمشق است.
آخرين گزارش ها حاكي از آن است كه منابع امنيتي در دمشق اعلام كردند كه وضعيت پايتخت سوريه پس از انفجار اخير تحت كنترل قرار دارد و شايعات درگيري هاي پراكنده و انفجارها صحت ندارد. همچنين گفته مي شود دستيار معاون رئيس جمهور سوريه به علت شدت جراحات در بيمارستان دمشق جان سپرده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 29 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode