ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 تير 1391     |     کد : 39526

هشدار انقلابيون به آل سعود رهبر شيعيان آزاد نشودچاه هاي نفت را به آتش مي كشيم

جوانان انقلابي شيعه عربستان ضمن هشدار به آل سعود اعلام كردند در صورت آزاد نشدن رهبر شيعيان چاه هاي نفت را به آتش مي كشند.


جوانان انقلابي شيعه عربستان ضمن هشدار به آل سعود اعلام كردند در صورت آزاد نشدن رهبر شيعيان چاه هاي نفت را به آتش مي كشند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون «القطيف» از رژيم آل سعود خواستند تا هرچه سريع تر آيت الله نمر باقرالنمر روحاني شيعه شرق عربستان را آزاد كنند، در غير اين صورت عواقب اقداماتي كه در منطقه انجام خواهد شد برعهده آنان خواهد بود.
براساس اين گزارش، جوانان انقلابي القطيف طي بيانيه اي كه روز پنجشنبه آن را منتشر كردند پنج روز به رژيم آل سعود مهلت دادند تا آيت الله نمر را آزاد كنند.
در اين بيانيه خاطرنشان شده است: در صورتي كه آيت الله نمر آزاد نشود، تمامي چاه هاي نفتي در استان نفت خيزالشرقيه را مورد هدف قرار داده و آنها را منفجر خواهند كرد.
جوانان انقلابي، رژيم امنيتي و سركوبگر آل سعود را تهديد كردند كه در صورت ادامه بازداشت روحاني شيعه به تمامي مراكز وابسته به وزارت كشور در منطقه الشرقيه يورش خواهند برد.
از سوي ديگر 14 تن از شخصيت هاي سياسي و ديني منطقه القطيف با امضاي نامه اي خطاب به مسئولان سعودي نسبت به حضور خودروهاي زرهي و نيروهاي امنيتي در منطقه اعتراض كردند. به گفته شخصيت هاي برجسته، حضور نيروهاي امنيتي و خودروهاي نظامي در مناطق مسكوني عامل فتنه و كشته شدن مردم است.
پايگاه مخالفان شيعه عربستان(الراصد) نيز اعلام كرد: برخي مناطق عربستان مانند القطيف، العواميه و الشويكه صحنه درگيري ها ميان نيروهاي سعودي با تظاهركنندگان بوده است و در اين درگيري ها عده اي كشته و زخمي شدند. اين در حالي است كه مردم منطقه القطيف بارها از استاندار الشرقيه خواسته بودند تا از اقدامات تحريك آميز و تعرض به منازل مسكوني از سوي نظاميان جلوگيري كند.
در همين حال ده ها هزار نفر از مردم شرق عربستان روز پنجشنبه در مراسم تشييع پيكر شهيد «اكبر شاخوري» شعار «مرگ بر ملك عبدالله» و «مرگ بر آل سعود» را سر دادند. تشييع كنندگان با الهام از شعار انقلابي «الشعب يريد اسقاط النظام» بر ادامه مبارزات خود تا سرنگوني رژيم عربستان تاكيد كردند.
مردم انقلابي القطيف كه از شهرهاي همجوار نيز بسياري از انقلابيون به آنها پيوسته بودند به هنگام تشييع پيكر شهيد شاخوري مشت هاي خود را گره كرده و فرياد مي زدند: «الشهيد حبيب الله، آل سعود عدوالله، تا آيت الله نمر آزاد نشود، مبارزه رها نمي شود».
در همين حال روز پنجشنبه مراسم بزرگداشت شهيدان الفلفل و شاخوري در مسجد مرحوم علامه المرهون در منطقه مسعوديه و مسجد الفاطميه در العواميه برگزار شد و صدها تن از جوانان با تجمع در ميدان مركزي العواميه شاخه كربلاء و برگزاري راهپيمايي در منطقه الشويكه عزم خود را براي مجاهدت در راه شهيدان و آزادي آيت الله نمر اعلام كردند.
اين در حالي است كه منابع مطلع در منطقه از جايگزين شدن حالت حزن و اندوه در منطقه و افزايش ديوارنويسي در كنار اعلام اعتصاب و عزاي عمومي خبر دادند.
اين در حالي است كه سايت هاي وابسته به جوانان انقلابي در منطقه از بازداشت پنهاني دو تن از شيعيان با نام هاي «عدنان جعفر العبدالجبار» و «هشام العوامي» توسط نيروهاي امنيتي در پنجشنبه شب در العواميه خبر دادند.
به گفته منابع مطلع پس از برگزاري نماز جمعه در القطيف، العواميه و الاحساء نيز تظاهراتي در حمايت از آيت الله نمر و آزادي زندانيان سياسي برگزار شد.
همچنين نزديك به 40 تن از علماي ديني با صدور بيانيه اي، بازداشت شيخ نمر به دست نيروهاي امنيتي را محكوم كردند و خواستار آزادي افراد بازداشتي شدند.
از سوي ديگر، شيخ «تنيسر النمر» برادر بزرگ روحاني بازداشت شده شيعه در گفت وگو با پايگاه خبري تابناك، از سازمان هاي طرفدار حقوق بشر خواست تا با وارد كردن فشار به رژيم آل سعود موجبات آزادي وي را فراهم كنند.
وي كه به جاي برادر خود، نماز جمعه را در مسجد معروف «امام حسين»(ع) در شهر العواميه اقامه كرده بود، اعلام كرد: مردم انقلابي استان الشرقيه تا دستيابي به خواسته هاي كامل و آزادي شيخ نمر به تظاهرات خود ادامه خواهند داد. وي برخورد سركوبگرانه رژيم آل سعود با خواسته هاي مسالمت آميز مردم را مورد نكوهش و سرزنش شديد قرار داد و حمايت قاطع شيعيان از مبارزات بحريني ها را اعلام كرد.
گسترش دامنه اعتراضات و افزايش موج بيداري اسلامي پس از بازداشت آيت الله نمر در شرق عربستان حكام آل سعود را به وحشت انداخته است و موجب شده كه آنها براي مهار تظاهرات و ناآرامي در منطقه نفت خيز الشرقيه دست به دامن آمريكا و سازمان جاسوسي آمريكا(سي اي ا) شوند. در اين راستا مسئولان رژيم سعودي طي هفته گذشته بارها با پترائوس رئيس سيا ديدار و خواستار ارائه راه حل براي مقابله با شورش هاي مردمي شدند. اين مامور بلندپايه و كاركشته سيا كه به دستور باراك اوباما به عربستان سفر كرده بود، در ديدارهاي خود با مسئولان عربستاني بارها حمايت كاخ سفيد را از آنها اعلام كرد. همچنين رژيم آل سعود به پيشنهاد آمريكا از اعلام وضعيت جسماني آيت الله نمر تاكنون سكوت كرده است.


نوشته شده در   شنبه 24 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode