ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 خرداد 1391     |     کد : 38111

بيانيه مهم اسلامگرايان مصردر حمايت از محمد مرسي

در آستانه برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري، احزاب و گروه هاي اسلامگراي مصري با صدور بيانيه اي از نامزد اخوان المسلمين حمايت و خواستار انتفاضه عليه بقاياي رژيم سابق شدند.

در آستانه برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري، احزاب و گروه هاي اسلامگراي مصري با صدور بيانيه اي از نامزد اخوان المسلمين حمايت و خواستار انتفاضه عليه بقاياي رژيم سابق شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه خبري «البشير»، احزاب و گروه هاي اسلامگرا با امضاي بيانيه اي «محمد مرسي» را نامزد انقلابيون مصر در دور دوم انتخابات معرفي كردند.
در اين بيانيه با تأكيد بر ضرورت محافظت از پويايي انقلاب مردمي 25 ژانويه و وحدت گروه هاي انقلابي آمده است: بايد در شرايط جديد و تا زمان پايان انتخابات و تحويل قدرت به رئيس جمهور منتخب، شورايي براي حمايت از انقلابيون تشكيل شود تا هماهنگي امور انقلابيون را به دست بگيرد.
در اين بيانيه بر ضرورت تلاش براي جذب آراي مردم به سود محمد مرسي تأكيد شد تا از اين طريق راه بازگشت بقاياي رژيم سابق به قدرت مسدود شود.
گزارش هاي دريافتي حاكي است كه اين بيانيه را جماعت اسلامي و شاخه سياسي آن (حزب سازندگي و توسعه)، حزب كار جديد، جمعيت ميانه روي فكر و فرهنگ، جمعيت وكلاي اسلامي، اتحاديه مبلغان، مسئولان ستادهاي انتخاباتي برخي از نامزدهاي دور اول، كميته هاي مردمي در استان جيزه، جمعيت الشرعيه الرئيسيه و حزب سلفي نور را امضا و حمايت قاطع خود را از نامزدي محمد مرسي مورد تأكيد قرار دادند.
از سوي ديگر محمد مرسي درجمع هواداران خود گفت: شايعات منتشر شده مبني بر اينكه شكست من در انتخابات رياست جمهوري مصر، كشور را وارد درگيري هاي خونين خواهد كرد، كذب محض است و چنين شايعاتي از سوي رقيب من و عناصر رژيم سابق مطرح مي شود. وي گفت: طرفداران رژيم مبارك، منافع خود را در تخريب رقباي شان مي بينند، اما چنين شايعاتي هرگز در افكار عمومي مصر تأثير نخواهد گذاشت. همچنين يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين در قاهره تأكيد كرد: كساني كه از «احمد شفيق» در دور دوم انتخابات حمايت كنند در واقع از رژيم صهيونيستي حمايت كرده اند. «علي عبدالفتاح» در گفت وگو با شبكه خبري «العالم»، گفت: تفاوت بين محمد مرسي و احمد شفيق كه حسني مبارك را الگوي خود مي داند، روشن است، چرا كه مرسي نامزد انقلاب و شفيق نامزد كودتا عليه انقلاب است. اين اسلامگراي مصري متذكر شد: اگر شفيق به قدرت برسد بار ديگر ظلم و استبداد بازخواهد گشت، بنابراين احتمال تقلب در انتخابات به نفع احمد شفيق وجود دارد ولي ملت مصر اجازه احياي رژيم سابق را با پيروزي شفيق در قدرت نخواهد داد.
اين در حالي است كه دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر هفته آينده در روزهاي 16 و 17 ژوئن (27 و 28 خرداد) برگزار خواهد شد و نظرسنجي ها و نتايج شمارش آرا در انتخابات مصريان مهاجر، گوياي آن است كه محمدمرسي نامزد اسلامگرايان در آن به پيروزي قاطع خواهد رسيد.
در زمينه تحولات داخلي مصر، در حالي كه تيم پزشكي مبارك از دو ايست قلبي وي و دادن شوك الكتريكي به قلب او خبر دادند، رئيس جمهور سابق مصر در ديدار با وكيلش مدعي شد كه عوامل نظام جديد قصد دارند، او را در زندان به قتل برسانند.
همچنين خبرهاي دريافتي، حاكي از آن است كه حسني مبارك، گاهي بيهوش و وضعيت جسماني اش وخيم مي شود و علاوه بر ناراحتي روحي و افسردگي شديد، دچار تنگي نفس و فشار خون بالا شده و همين احتمال مرگ او را قوت بخشيده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode