ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 خرداد 1391     |     کد : 37074

زمان با خاتمه «شمسه90» «شمسه»ي دوم آغازشد

در جشن اختتاميه جشنواره‌های شمسه؛ كه سال گذشته در بخش‌های قرآن ، نهج‌البلاغه نقاشی ، خوشنويسی، فيلم، موسيقی، تئاتر، شعر و عكس برگزار شده بود؛ آيين افتتاحيه دومين جشنواره شمسه در سال 91 با مراسم نورافشانی و آتش‌بازی در محوطه برج ميلاد برگزار شد.

در جشن اختتاميه جشنواره‌های شمسه؛ كه سال گذشته در بخش‌های قرآن ، نهج‌البلاغه نقاشی ، خوشنويسی، فيلم، موسيقی، تئاتر، شعر و عكس برگزار شده بود؛ آيين افتتاحيه دومين جشنواره شمسه در سال 91 با مراسم نورافشانی و آتش‌بازی در محوطه برج ميلاد برگزار شد.
جشن جشنواره‌های هشت‌گانه شمسه شب گذشته، اول خرداد ماه، با حضور مسئولان شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و برگزيدگان جشنواره‌های هشت‌گانه شمسه برگزار، و طی آن از برگزيدگان بخش‌های مختلف از جمله برگريدگان بخش قرآن تجليل شد.
جشن جشنواره‌های هشت‌گانه شمسه در سال 90 دوشنبه‌شب، اول خرداد ماه، با حضور محمدهادی ايازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و برگزيدگان جشنواره‌های هشت‌گانه شمسه در سالن همايش‌های برج ميلاد تهران برگزار شد.
در ابتدای اين مراسم اميرعلی يادگاری، نفر اول جشنواره شمسه در بخش قرآن به تلاوت آياتی از كلام‌الله وحی پرداخت و پس از آن سرود ملی كشورمان توسط گروه كر آوای ماهان، دارنده مقام دوم جشنواره موسيقی فجر اجرا شد.
بر اساس اين گزارش، اجرای قطعه‌ای موسيقی در مورد سالروز آزادسازی خرمشهر توسط گروه كر ماهان، بخش ديگری از جشن جشنواره‌های شمسه در سال 90 بود و پس از آن نيز نماآهنگ زيبايی با مضمون بخش‌های هشت‌گانه جشنواره شمسه برای حاضران در اين مراسم پخش شد.
در ادامه اين برنامه عبادالله رمضانی، مديركل فرهنگی شهرداری تهران ضمن خوش‌‌آمدگويی به برگزيدگان جشنواره شمسه و حاضران در مراسم، به بيان اهداف برگزاری اين جشنواره پرداخت و گفت: نخستين جشنواره شمسه موفق شد 374 محله سطح شهر تهران را زير پوشش خود قرار دهد.وی در ادامه مهم‌ترين هدف برگزاری نخستين جشنواره‌ شمسه را كشف استعدادها در زمينه‌های مختلف دانست و افزود: به حول و قوه الهی تا حد زيادی توانستيم به اين هدف دست يابيم. شمسه فرصتی اساسی و منحصر بفرد برای مديريت شهری است.
مديركل فرهنگی شهرداری تهران در پايان تصريح كرد: در كل جشنواره‌های شمسه بيش از 150 هزار نفر در 90 رشته و هشت بخش مختلف حضور داشتند و به رقابت با يكديگر پرداختند و در نهايت 208 نفر در هشت بخش جشنواره شمسه شايسته تقدير شناخته شدند.
بر اساس گزارش ايكنا، اجرای برنامه نقالی توسط استاد شيرعلی و گروه نقالی ايران‌دخت بخش ديگری از جشن جشنواره‌های شمسه بود و پس از آن نيز برگزيدگان مختلف جشنواره شمسه مورد تجليل قرار گرفتند.
اين گزارش می‌افزايد، از افرادی كه در جشن جشنواره‌های شمسه مورد تجليل قرار گرفتند می‌توان به مجتبی محمدبيگی، اميرعلی يادگاری، سمانه كوچكی، رضوانه باقری و علی‌اكبر عباسی، تعدادی از برگزيدگان بخش قرآن جشنواره شمسه اشاره كرد.
همچنين در بخش هم‌خوانی و تواشيح نيز گروه‌های ريحانةالنبی و بلال مورد تجليل قرار گرفتند. در بخش نهج‌البلاغه جشنواره شمسه نيز عليرضا فولادلو، مهدی ملكی، مهدی طوسی، علی طوفانی و يوسف عابدی در ميان برگزيدگان مختلف جشنواره‌های هشت‌گانه شمسه مورد تجليل قرار گرفتند.
اجرای قطعات زيبای موسيقی توسط گروه موسيقی نائيريكا از ديگر برنامه‌های جشن جشنواره‌های شمسه بود، از ويژگی‌های گروه موسيقی نائيريكا می‌توان به استفاده از سازهای كوبه‌ای در اين گروه و نيز بانو بودن تمام اعضای آن اشاره كرد.
بخش ديگری از جشن جشنواره‌های شمسه كه با اجرای اميرحسين مدرس برگزار می‌شد، اهدای جوايز ويژه شهردار تهران به تعدادی از برگزيدگان جشنواره‌های شمسه بود كه جوايز اين بخش توسط محمد‌هادی ايازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ثابت‌ايمان، دبير كل جشنواره‌های شمسه اهداء شد.
از نكات مورد توجه اهدای هدايای ويژه شهردار تهران، اهدای جايزه به علی‌اكبر عباسی حافظ معلول قرآن و از برگزيدگان جشنواره شمسه در بخش قرآن بود. همچنين در اين بخش محمدرضا جوهری نفر برگزيده جشنواره نهج‌البلاغه شمسه جايزه ويژه شهردار تهران را دريافت كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode