ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391     |     کد : 36512

انفجار خونين دمشق انتقام غرب از مقاومت مردم سوريه

انفجارهاي تروريستي خونين در سوريه كه 60 كشته و 732 مجروح برجاي گذاشت با محكوميت گسترده جهاني مواجه شد.

60 كشته و 732 مجروح در تازه ترين جنايت تروريست ها
انفجار خونين دمشق انتقام غرب از مقاومت مردم سوريه

انفجارهاي تروريستي خونين در سوريه كه 60 كشته و 732 مجروح برجاي گذاشت با محكوميت گسترده جهاني مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، پنجشنبه گذشته دو انفجار جداگانه با فاصله يك دقيقه از يكديگر در يك منطقه پر رفت و آمد جنوب دمشق روي داد. تروريست هاي مورد حمايت رژيم صهيونيستي و عربستان در اين انفجارها مردم عادي را با بيش از 1000 كيلوگرم مواد منفجره هدف قرار دادند و جان 60 نفر را گرفتند و حدود 732 تن ديگر را مجروح كردند. شدت يكي از انفجارها باعث ايجاد گودال عميق 10 متري در محل و آسيب هاي جدي به منازل، ساختمان ها و خودروها شد. برخي گزارش ها حاكي است كه اين انفجارها به شيوه انتحاري صورت گرفت.به همين خاطر، نقش عربستان و قطر در اين فاجعه پررنگ تر است.
حزب الله لبنان با انتشار بيانيه اي، اعلام كرد: جنايت روز پنجشنبه در خيابان هاي دمشق به قدري وحشتناك و هولناك است كه عبارت محكوم كردن و تقبيح كردن براي آن كم است، جنايتي كه بدن هاي كودكان و غيرنظاميان را تكه تكه كرده و اجساد آنها را در مقابل چشمان فرستادگان سازمان ملل و جهانيان به زغال تبديل كرده است. حزب الله تاكيد كرد كه اين جنايات نشانه ورشكستگي جنايتكاران و نااميدي آنها از ضربه زدن به اراده مردم سوريه است.
«سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه گفت: اين حملات تروريستي با حمايت نيروهاي خارجي صورت پذيرفت. «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، دولت آمريكا و شوراي امنيت، فقط به محكوم كردن اين جنايت بسنده كردند. كارشناسان سوري انگشت اتهام را به سمت مخالفان خارج نشين گرفتند و اين انفجارها را كار آنها دانستند. به اعتقاد كارشناسان داخل و خارج سوريه، حملات تروريستي فوق، موضع مردم و دولت سوريه را در مقابل توطئه هاي تروريستي تقويت خواهد كرد.
جالب است كه موضع اتحاديه اروپا بر خلاف آمريكا، عليه اقدام تروريستي فوق كمي تندتر از قبل بود. اين نهاد اروپايي حملات فوق را به شدت محكوم كرد و آن را تروريسم محض دانست. موضع جديد و متفاوت اتحاديه اروپا، احتمالا از شرايط متزلزل و نابسامان اتحاديه در شرايط جاري حكايت مي كند.
اوايل هفته گذشته نيز يك كشتي مملو از سلاح هاي سبك و سنگين و مواد منفجره در سواحل لبنان توقيف شده بود. متعاقب آن، نيروهاي امنيتي لبنان اعلام كردند كه اين سلاح ها و مهمات را دولت هاي عربستان، قطر و رژيم صهيونيستي براي تروريست هاي سوري ارسال كرده بود.علاوه بر آن، در خبرها آمده است كه مفتي هاي سعودي و قطري در مورد مباح بودن انجام عمليات انتحاري در شهرهاي سوريه، فتوا داده اند. به نظر مي رسد كه حملات تروريستي پنجشنبه در جنوب دمشق، اولين محصول اين فتواهاست.
برخي ناظران سياسي نيز انفجارهاي خونين دمشق را انتقام غرب از مقاومت مردم سوريه در قبال فعاليت تروريست ها ارزيابي كرده اند.
خاك تركيه اكنون پناهگاه اصلي تروريست هاي فعال در سوريه است. اخيرا اين تروريست ها كه ژست دموكراسي خواهي هم مي گيرند، دوشادوش نمايندگاني از تركيه، رژيم صهيونيستي، عربستان، قطر و كشورهاي اروپايي در اسلامبول نشست برگزار كرده بودند. در اين نشست كه نام «دوستان سوريه» را بر خود داشت، چگونگي انجام حملات تروريستي در خاك سوريه و براندازي نظام بشار اسد مورد بررسي قرار گرفته بود.
«احمد داوود اوغلو» وزير خارجه تركيه، اوايل ماه جاري آشكارا گفته بود كه آنكارا اجرايي شدن طرح آمريكايي «خاورميانه جديد» را مديريت و رهبري مي كند.
نامه دمشق به شوراي امنيت
به گزارش ايسنا، وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه هاي جداگانه اي به دبيركل سازمان ملل، و رئيس دوره اي شوراي امنيت، از اين دو نهاد خواست تا به مسئوليت هاي خود در قبال مبارزه با تروريسم عمل كرده و از تكرار حوادث مشابه آنچه كه در روز پنجشنبه رخ داد، جلوگيري كنند. دولت سوريه در اين نامه همچنين، از دو نهاد مذكور خواست جلو حمايت هاي برخي كشورها از تروريسم در سوريه را بگيرند.در اين ميان، از تركيه نيز خبر مي رسد، دولت آنكارا كه حامي تروريست ها در سوريه است، تحت نام مبارزه با تروريسم، اقدام به دستگيري حاميان دولت سوريه در تركيه كرده است!


نوشته شده در   شنبه 23 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode