ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 فروردين 1391     |     کد : 35020

تهديد آمريكا ناشي از ترس است ايران تسليم نمي شود

رئيس مركز مطالعات راهبردي روسيه با اشاره به سياست فاشيستي آمريكا در منطقه گفت: علت تهديد ايران آن است كه اين كشور تسليم خواسته هاي يكسويه مالي و سياسي آمريكا و متحدانش نمي شود.

تاكيد كارشناسان برجسته در نشست دوماي روسيه
تهديد آمريكا ناشي از ترس است ايران تسليم نمي شود

رئيس مركز مطالعات راهبردي روسيه با اشاره به سياست فاشيستي آمريكا در منطقه گفت: علت تهديد ايران آن است كه اين كشور تسليم خواسته هاي يكسويه مالي و سياسي آمريكا و متحدانش نمي شود.
ايواشف در نشست ايران و سياست خارجي روسيه كه در پارلمان اين كشور برگزار شد ضمن حمايت از فعاليت صلح آميز هسته اي ايران ادامه داد: آمريكايي ها در عرصه مالي و نظامي سياست فاشيستي جديدي را براي سلطه بر ديگران دنبال مي كنند.
وي افزود: آمريكايي ها به دنبال ايجاد نظام جديد مبتني بر دموكراسي در هيچ كشوري نيستند بلكه هدف آنها ايجاد هرج و مرج جهاني است.
ايواشف با اشاره به اين واقعيت كه اسرائيل داراي سلاح هاي متعارف، نامتعارف و پيشرفته اي از جمله بمب اتمي است گفت: يا بايد اسرائيل خلع سلاح شود و يا به ايران تضمين هاي هسته اي داده شود.
اين كارشناس روس با اشاره به اين نكته كه تا زماني كه اسرائيل در منطقه مجهز به سلاح هاي نامتعارف و اتمي است ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خروج انحصار داشتن فناوري هسته اي از دست كشورهايي مانند آمريكا، اسرائيل و انگليس علت مخالفت آنها با برنامه هسته اي ايران است، همه مي دانند ايران از سلاح هسته اي استفاده نخواهد كرد و فقط آمريكا با ايجاد تنش در منطقه به دنبال بي ثبات كردن روسيه، چين و اروپا است. ايواشف گفت: زماني كه مقامات آمريكا و اسرائيل ايران را تهديد نظامي مي كنند روسيه موظف است كه از شوراي امنيت درخواست جلسه فوق العاده بكند و در آن جلسه موضوع تهديد يك كشور و دخالت در امور يك كشور مستقل را مطرح كند. ژنرال سابق وزارت دفاع روسيه با انتقاد از مقامات روس گفت: چرا روسيه از تحويل تسليحات تدافعي اس-300 به ايران خودداري كرد، جنگ ايران جنگ عليه روسيه است و روسيه بايد فعالانه به اين موضوع توجه كند.
رئيس كميسيون سياست خارجي و امور بين الملل دوماي روسيه نيز در اين نشست با بيان اينكه آمريكا در لبه پرتگاه قرار گرفته است گفت: آمريكا در آستانه سقوط قرار گرفته است و نمي داند چه بايد بكند.
پوشكوف ادامه داد: اقتصاد آمريكا نيز از بدهي هنگفت خارجي رنج مي برد و اين كشور بايد متناسب با افول قدرت خود نقش خود را در تحولات جهاني كاهش دهد.
وي گفت: همه شواهد نشان دهنده آن است كه ايران به دنبال ساخت سلاح هسته اي نيست.
پوشكوف درباره عواقب حمله نظامي به ايران نيز گفت: اين جنگ مي تواند به يك جنگ بزرگ تبديل شود.
عضو دوماي روسيه همچنين گفت: هدف آمريكا از ايجاد سامانه دفاع موشكي ايران است و مسكو نيز در نگراني ايران از استقرار سامانه موشكي آمريكا سهيم است.
آژانس در مقابل ايران
صداقت ندارد
نماينده ويژه روسيه در امور هسته اي ايران نيز در اين همايش گفت: متأسفانه آژانس بين المللي انرژي هسته اي تمايل جدي به حل و فصل پرونده هسته اي ايران ندارد.
الكساندر سادونيكوف ادامه داد: برخلاف ادعاي برخي كشورهاي عضو شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران به طور شفاف و مستمر به تعهدات خود در قبال آژانس عمل مي كند.
وي افزود: براثر تلاش هاي صورت گرفته غرب در حال حاضر حق دستيابي ايران به دانش صلح آميز هسته اي را به رسميت شناخته است در حالي كه قبلاً چنين نبود.
سادونيكوف گفت: اكثريت اعضاي آژانس حاضر به بررسي درست و صادقانه حقايق مربوط به برنامه هسته اي ايران نيستند.
وي همچنين گفت: سخنان رئيس جمهور ايران مبني بر اينكه سلاح اتمي مانع فروپاشي شوروي نشد نماد عيني صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران است.
گفتني است نشست ايران و سياست خارجي روسيه با همكاري كميسيون سياست خارجي و امور بين الملل دوماي دولتي و در محل مجلس قانونگذاري اين كشور برگزار شد.


نوشته شده در   يکشنبه 20 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode