ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 فروردين 1391     |     کد : 34812

تظاهرات گسترده در مناطق شيعه نشين شرق عربستان

مردم مناطق شرق عربستان با برگزاري تظاهرات گسترده، سركوبگري هاي آل سعود طي روزهاي اخير را به شدت محكوم كردند.

مردم مناطق شرق عربستان با برگزاري تظاهرات گسترده، سركوبگري هاي آل سعود طي روزهاي اخير را به شدت محكوم كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از پايگاه خبري «التغيير»، استان شيعه نشين الشرقيه طي روزهاي گذشته شاهد برگزاري تظاهرات هايي در حمايت از زندانيان فراموش شده در زندان هاي رژيم آل سعود بود.
بر اساس اين گزارش، اين تظاهرات با حمله و يورش نيروهاي امنيتي و نظامي رژيم سعودي و تيراندازي آنها به سمت منازل مسكوني مواجه شد و تعدادي از افراد نيز بازداشت شدند.
در شهر «العواميه»، معترضان با سر دادن شعارهايي، اقدام نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود در ترور «محمد صالح الزنادي» فعال سياسي عربستان را محكوم كردند.
همچنين تظاهرات مسالمت آميزي از سوي مردم شهر «القطيف» برگزار شد و شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي، سياست هاي سركوبگرانه مقامات مسئول رژيم سعودي را محكوم كردند.
در منطقه «سيهات» در استان الشرقيه هم تظاهركنندگان، آزادي بازداشت شدگان و به ويژه شخصيت هاي مخالف را خواستار شدند.
همچنين فعالان شيعي عربستان در شرق عربستان اعلام كردند كه درصدد تشكيل ائتلافي تحت عنوان «ائتلاف آزادي و عدالت» در اين منطقه هستند.
اين فعالان عربستاني تاكيد كردند كه اين ائتلاف به تبعيت از ائتلاف هاي تشكيل شده در بهار عربي تشكيل خواهد شد و تلاش مي شود فعالان و نمايندگان تمام جريان ها و جناح هاي سياسي عربستان در آن حضور و مشاركت داشته باشند.
اين ائتلاف در بيانيه اي اعلام كرد كه فعاليت هاي خود را از طريق برگزاري راهپيمايي هاي اعتراض آميز و تظاهرات مسالمت آميز تا تحقق خواسته ها و مطالبات خود عليه آل سعود ادامه خواهد داد.
اعتراضات مردم عربستان كه نخستين سالگرد خود را پشت سر گذاشته است، طي روزهاي اخير در مناطق شيعه نشين و نفت خيز شرق اين كشور شدت بيشتري يافته است.


نوشته شده در   دوشنبه 14 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode