ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 اسفند 1390     |     کد : 34118

آقاي بان كي مون اين جنايات نقض حقوق بشر نيست؟!

جنايات رژيم صهيونيستي و آمريكا در غزه و افغانستان زير سكوت دبير كل سازمان ملل همچنان ادامه دارد و پرسش ناظران سياسي اين است كه آقاي بان كي مون چرا اين جنايات را نمي بيند؟

سكوت مجامع بين المللي در قبال قتل عام غيرنظاميان در افغانستان و غزه
آقاي بان كي مون اين جنايات نقض حقوق بشر نيست؟!

جنايات رژيم صهيونيستي و آمريكا در غزه و افغانستان زير سكوت دبير كل سازمان ملل همچنان ادامه دارد و پرسش ناظران سياسي اين است كه آقاي بان كي مون چرا اين جنايات را نمي بيند؟
رژيم اسرائيل سرزمين هاي فلسطيني را اشغال كرده و پيوسته در حال قتل عام زنان و كودكان مظلوم و بي پناه است. از سوي ديگر آمريكا حامي اين رژيم سفاك نيز بيش از 10 سال است كه افغانستان را اشغال كرده است و در اين 10 سال نظاميان اين كشور از هيچ جنايتي فروگذار نكرده اند، كشتن غيرنظاميان به عنوان يك تفريح و سرگرمي، مثله كردن آنها، نگهداري انگشتان و گوش قربانيان و گرفتن عكس يادگاري با اجساد قربانيان تنها گوشه اي از اين جنايات هولناك اشغالگران است. نكته اي كه در اين ميان وجود دارد و جاي تعجب فراوان دارد سكوت سازمان ملل و سازمان هاي مدافع حقوق بشر در اين زمينه است. آمريكا و رژيم صهيونيستي در انفعال كامل سازمان ملل كه متولي اصلي حقوق بشر است به خود اجازه مي دهند ابتدايي ترين حقوق انسان ها كه همان حق حيات است را در فلسطين و افغانستان سلب كنند. حالا از آقاي بان كي مون به عنوان دبير كل سازمان ملل بايد پرسيد راز اين سكوت و انفعال چيست؟ آمريكا و رژيم صهيونيستي ديگر كدام جنايت نكرده را بايد انجام دهند تا اين سازمان به خود آيد و كاري بكند؟ سوال ديگري كه بايد پرسيده شود اين است كه چرا سازمان ملل به آلت دستي در دستان آمريكا تبديل شده است تا هر كشوري كه مي خواهد استقلال خود را حفظ كند و به آمريكا باج ندهد به طور مكرر به نقض حقوق بشر و قواعد بين المللي متهم مي شود و دنيا تا كي بايد شاهد اعمال اين استانداردهاي دوگانه باشد.
رزمندگان مقاومت فلسطين در پاسخ به جنايت هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه بيش از 130 موشك و خمپاره به سمت شهرك هاي صهيونيستي شليك كردند و صهيونيست ها از ترس در لوله هاي فاضلاب پناه گرفتند.
گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين با به عهده گرفتن شليك موشك هاي مقاومت به سوي شهرك هاي صهيونيستي اعلام كرد كه حملات بعدي شديدتر خواهد بود.
سخنگوي گردان هاي قدس با اعلام اين خبر كه از روز جمعه تاكنون بيش از 130 موشك و خمپاره به سوي مناطق اسرائيلي شليك شده اعلام كرد كه روحيه مبارزان فلسطيني بسيار بالاست و آنها ظرفيت و توانايي زيادي براي شليك موشك هاي بيشتر به سوي سرزمين هاي اشغالي را دارند.
از سوي ديگر رسانه هاي فلسطيني تصاويري از صهيونيست ها منتشر كرده اند كه نشان مي دهد شهرك نشينان صهيونيست از ترس موشك هاي مقاومت به درون لوله هاي فاضلاب پناه برده اند.
شهرداري بئرالسبع يكي از شهرك هاي صهيونيستي نيز اعلام كرد كه زندگي در شهرها غيرقابل تحمل شده است و پناهگاه هاي موجود ظرفيت پناه دادن به شهرك نشين ها را ندارند.
مدارس شهرك هاي واقع در اطراف نوار غزه تعطيل شده و بيش از 200 هزار دانش آموز از كلاس هاي درس خود بازمانده اند.
از سوي ديگر منابع صهيونيست اذعان كردند كه ده ها صهيونيست بر اثر شليك موشك هاي فلسطيني زخمي شده و ترس و وحشت صهيونيست ها را فرا گرفته است و همچنين خسارت هاي زيادي به منازل و مدارس شهرك نشينان در بئرالسبع و اشدود وارد آمده و زندگي در شهرك هاي صهيونيستي اطراف غزه فلج شده و مدارس تعطيل شده و يك ميليون صهيونيست به پناهگاه ها پناه برده اند.
گفتني است رژيم صهيونيستي در ادامه حملات خود عليه مردم غزه دو مبارز گردان هاي قدس را به شهادت رساند.
همچنين بر اثر حملات متعدد به مناطق مختلف نوار غزه 35 فلسطيني مجروح شدند.
تعداد شهداي غزه از ابتداي حملات رژيم صهيونيستي به 23 نفر و مجروحين به 70 نفر رسيده است اين در حالي است كه جنگنده هاي رژيم صهيونيستي روز گذشته گروهي از دانش آموزان مدرسه اي در منطقه السودانيه واقع در شمال شهر غزه را هدف قرار داده كه در نتيجه يك كودك فلسطيني به شهادت رسيد و پنج تن ديگر به شدت مجروح شدند.
اين كودكان در حال بازگشت به خانه بودند كه هدف بمباران جنگنده هاي رژيم صهيونيستي قرار گرفتند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت كه تل آويو تا زماني كه لازم بداند به حملات هوايي خود عليه غزه ادامه خواهد داد.
از سوي ديگر، وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي ضمن ابراز نگراني نسبت به از سرگيري تجاوزات رژيم صهيونيستي نسبت به غزه به كارگيري توان نظامي عليه مردم غيرنظامي را محكوم و آن را كاملا غيرقابل قبول دانست.
جهاد عليه اشغالگران
به دنبال جنايت جديد يك سرباز آمريكايي در كشتار عمدي 17 غيرنظامي افغان كه 9 تن از آنها كودك هستند، مردم در شهرهاي مختلف افغانستان به خيابان ها ريختند و خواستار جهاد عليه اشغالگران آمريكايي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها جنايت جديد اشغالگران آمريكايي در كشتار 17 غيرنظامي افغان بازتاب هاي گسترده اي بين مردم و مقامات اين كشور داشت.
مردم در شهرهاي مختلف اين كشور با حضور در خيابان ها جهاد عليه آمريكايي ها را خواستار شدند و كودك كشي اشغالگران را محكوم كردند. مردم با به آتش كشيدن پرچم آمريكا خواستار محاكمه عاملان اين جنايت و خروج اشغالگران از افغانستان شدند.
رئيس جمهور افغانستان نيز بعد از اين جنايت با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: كشتار مردم بي گناه افغانستان به صورت عمدي توسط يك نظامي آمريكايي عملي تروريستي، نابخشودني و غيرقابل توجيه براي مردم افغانستان است.
حامد كرزاي خطاب به مقامات نظامي آمريكا گفت: بايد با صراحت در مورد اين حادثه پاسخگو باشيد.
براساس اين اطلاعيه دولت افغانستان هيئتي را به سرپرستي «اسدالله خالد» وزير سرحدات و نماينده كرزاي در حوزه جنوب افغانستان به همراه تعدادي از مقامات دولتي و متنفذان محلي به اين منطقه اعزام كرد.
پارلمان افغانستان نيز ديروز در اعتراض به قتل عام زنان و كودكان در افغانستان به دست اشغالگران آمريكايي تعطيل شد.
نمايندگان پارلمان افغانستان كه تعدادشان به 120 نفر مي رسيد ديروز با انتشار بيانيه اي كشتار زنان و كودكان افغان به دست نظاميان آمريكايي را محكوم و مجلس را ترك كردند.
در اين بيانيه كه از سوي «صالح محمد سلجوقي» يكي از اعضاي مجلس نمايندگان قرائت شد از دولت افغانستان خواسته شده است تا عاملان اين قتل عام فجيع هرچه سريعتر در يك دادگاه علني محاكمه شوند و به جزاي اعمالشان برسند.
همچنين اعضاي مجلس افغانستان خواهان تشكيل يك گروه حقيقت ياب متشكل از اعضاي كميسيون هاي امنيت داخلي و قضايي مجلس براي بررسي اين قتل عام بي رحمانه و كشف حقيقت شدند.
معاون مجلس سناي افغانستان نيز با محكوم كردن كشتار غيرنظاميان افغان توسط اشغالگران آمريكايي، از خواسته مردم افغانستان مبني بر محاكمه عاملان اين جنايت خبر داد.
«محمد علم ايزديار» اظهار داشت: مردم افغانستان به طور جدي خواستار محاكمه نظاميان آمريكايي كه دست به كشتار غيرنظاميان مي زنند، هستند.
ايزد ياري تصريح كرد: براساس اطلاعاتي كه در دست است، چگونگي مجازات نظاميان خارجي در صورتي كه جرمي را مرتكب مي شوند، يكي از چالش ها پيمان استراتژيك است و دولت افغانستان اصرار دارد كه بايد مجرمان براساس قوانين افغانستان و در داخل اين كشور محاكمه شوند، اما مقامات آمريكايي اين خواست دولت افغانستان را نپذيرفته اند.
رئيس جمهور و وزير دفاع آمريكا نيز در يك اقدام فريبكارانه و براي فرو نشاندن خشم مردم افغانستان بار ديگر به اظهار تاسف ساده از اين جنايت هولناك پرداختند.باراك اوباما در يك تماس تلفني با حامد كرزاي بعد از اين جنايت تاكيد كرد: من از شنيدن خبر تيراندازي يك نظامي آمريكايي به سوي غيرنظاميان شوكه شدم.وي گفت: آمريكا مصمم است تا به صورت جدي در رابطه با كشته شدن غيرنظاميان افغان بر اثر حمله يك نظامي آمريكايي تحقيق كند و افراد مقصر در اين حادثه را بازخواست خواهد كرد.از سوي ديگر «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا نيز با انتشار اطلاعيه اي با محكوم كردن اين حادثه و ابراز تسليت به مردم افغانستان، اعلام كرد: نظاميان آمريكايي مقصر اصلي در اين حادثه هستند و به زودي عاملان اين حادثه محاكمه خواهند شد.
وي مدعي شد نظامي آمريكايي كه اين جنايت را انجام داده است بدون اطلاع فرماندهان خود مرتكب اين جنايت شده است.
براساس گزارش ها يك گروهبان از اعضاي كادر اداري ارتش آمريكا مستقر در افغانستان از پايگاه خود در ولايت قندهار خارج شده و در يك اقدام جنون آميز در روستايي كه در نزديكي اين پايگاه بود به سه خانه حمله كرد كه بر اثر آن 17 زن و كودك كشته و پنج نفر ديگر زخمي شدند.
براساس اعلام مقامات نظامي آمريكا سربازي كه دست به اين جنايت زده است بعد از تيراندازي به غيرنظاميان به پايگاهش برگشت و خود را تسليم كرد. در حالي كه مقامات آمريكايي اصرار دارند كه عامل اين جنايت فقط يك سرباز بوده است برخي رسانه هاي انگليس در گزارش هاي خود به نقل از مردم محلي در استان قندهار اعلام كرده اند كه احتمالا تعداد نظاميان آمريكايي دخيل در اين جنايت هولناك بيش از يك نفر بوده است.به گفته روستائيان محلي نيروهاي آمريكايي پس از انجام اين اقدام جنون آميز، 11 جسد از غيرنظاميان كشته شده از جمله جسد چهار دختر زير 6 سال را جمع آوري و آنها را آتش زدند.
سازمان ملل چهارم فوريه (15 بهمن ماه گذشته) اعلام كرد به دليل كشتارهاي مكرر غيرنظاميان توسط اشغالگران سال 2011 مرگ بارترين سال به دليل آمار تلفات غيرنظاميان بوده است.
نظاميان آمريكايي يك ماه پيش نيز در يك اقدام جنون آميز ده ها جلد كلام الله مجيد را در پايگاه نظامي بگرام به آتش كشيدند كه خشم مردم مسلمان افغانستان را به دنبال داشت و در درگيري هاي پس از اين هتك حرمت بيش از 33 نفر شهيد و 200 نفر مجروح شدند.
انتظار مي رودجنايت اخير موج جديدي را از آمريكاستيزي در افغانستان ايجاد كند.


نوشته شده در   سه شنبه 23 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode