ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 بهمن 1390     |     کد : 32726

آل سعود و آل خليفه در محاصره خشم انقلابي مردم

سران عربستان و بحرين در پي گسترش اعتراض ها در محاصره شعله هاي خشم انقلابي مردم قرار گرفته اند.

سران عربستان و بحرين در پي گسترش اعتراض ها در محاصره شعله هاي خشم انقلابي مردم قرار گرفته اند.
به گزارش خبرگزاري ها آل سعود و آل خليفه از گسترش اعتراض ها به وحشت افتاده اند و آنها براي سركوب معترضان نيروهاي تازه نفس را در شهرهاي عربستان و بحرين افزايش داده اند.
با اعلام وضعيت فوق العاده و حكومت نظامي در بحرين تظاهرات مخالفان كه به مناسبت فرا رسيدن نخستين سالگرد قيام مردمي در مناطق مختلف بحرين برگزار شده بود با شدت بيشتري سركوب شد.
نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش بحرين با محاصره ميدان لوءلوء كه محل تجمع تظاهركنندگان بود به آنان حمله كردند و با پرتاب گاز اشك آور و بمب هاي صوتي و گلوله تعداد زيادي از تظاهركنندگان را مجروح كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه خاندان آل خليفه سر مي دادند خواستار توجه جامعه جهاني به جنايات آل خليفه در آستانه سالگرد قيام مردم بحرين در 14 فوريه شدند.
اين تظاهرات در منامه و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين برگزار شد و تظاهركنندگان اعلام كردند هر قدر كه خشونت ها و سركوب ها افزايش يابد درخواسته آنان براي سرنگوني نظام آل خليفه تغييري به وجود نخواهد آمد.
جمعيت ملي الوفاق كه بزرگترين گروه مخالف شيعه در بحرين است اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي بحرين همزمان با نخستين سالروز آغاز اعتراضات در اين كشور در بسياري از مناطق و روستاهاي بحرين حصار امنيتي و حكومت نظامي برقرار كرده اند.
اين جمعيت شيعي تأكيد كرد كه نيروهاي امنيتي از نخستين ساعات بامداد روز گذشته حملات گسترده خود عليه مخالفان را آغاز كرده و تعداد زيادي از معترضان را مجروح يا بازداشت كرده اند.
اين در حالي است كه حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين در توجيه اعلام حكومت نظامي و وضعيت فوق العاده اظهار داشت كه اين اقدام با هدف حمايت از زنان بحرين صورت گرفته است!
پادشاه بحرين گفت، سردادن شعار مرگ بر پادشاه بحرين درود بر خميني براي ما مشكل ساز خواهد شد و امنيت ملي ما را با تهديد مواجه خواهد كرد.
سركوب شديد تظاهركنندگان بحريني و اعلام وضعيت فوق العاده در اين كشور در حالي صورت مي گيرد كه دو مقام بلندپايه نظامي آمريكا با مقامات رژيم آل خليفه ديدار و بر ادامه حمايت سياسي و همكاري نظامي با دولت بحرين تأكيد كردند. فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا در منطقه و فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمريكا در اين ديدار درباره روابط دوجانبه و راه هاي تقويت آن در تمام زمينه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند. آمريكا حاضر نيست رژيم بحرين را از دست بدهد به همين دليل براي سركوب بيشتر انقلابيون سرگرم آموزش نظامي نيروهاي آل خليفه است.
از سوي ديگر روزنامه گاردين نوشت، رئيس پليس سابق لندن كه از سوي دولت بحرين براي آموزش نيروي پليس و سركوب قيام مردمي بحرين استخدام شده است از آمادگي كامل پليس براي سركوب مراسم سالگرد قيام بحرين خبر داد.
اين روزنامه انگليسي افزود، جان ييتس دستيار كميسر سابق پليس لندن كه از سوي دولت بحرين براي نظارت بر اصلاح نيروي پليس در اين جزيره پادشاهي در خليج فارس به كار گرفته شده از اتخاذ تاكتيك قرنطينه براي كنترل جمعيت در مقابله با تظاهرات سالگرد قيام بحرين خبر داد.
وي كه سال گذشته در پي يك رسوايي شنود تلفني از سمتش در اسكاتلند يارد استعفا كرد افزود نيروي پليس بحرين براي برخورد با قيام بحريني ها كه مشتاقند بهار عربي را به كشورشان بياورند به خوبي آماده است و اجراي تاكتيك هاي مورد نظر را به خوبي تمرين كرده است.
شعار «مرگ بر آل سعود»
هزاران تن از مردم شرق عربستان با تشييع جنازه قربانيان تظاهرات ضددولتي اخير، شعار مرگ بر آل سعود سردادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، هزاران تن از مردم شهر «القطيف» در شرق عربستان روز دوشنبه پيكر دو شهيد منطقه را بر روي دوش خود تشييع و با شعارهاي مرگ بر «ملك عبدالله» (پادشاه)، مرگ بر نايف (وليعهد) و مرگ بر استاندار، جنايات آل سعود در روزهاي اخير را به شدت محكوم كردند.
براساس اين گزارش، «منيرالميداني» (22 ساله) و زهير عبدالله آل سعيد (21 ساله) روز جمعه با شليك مستقيم نيروهاي امنيتي سعودي در القطيف و العواميه از پاي درآمدند. وزارت كشور عربستان در پي افزايش اعتراضات با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه اين افراد مسلح بودند در حالي كه شاهدان عيني، اين ادعاي دولت سعودي را تكذيب كردند.
مردم عربستان نيز در واكنش به ددمنشي رژيم آل سعود با سردادن شعارها و لگدكوب كردن تصاوير سردمداران عربستان خشم خود را اعلام كردند.
برپايه اين گزارش در اين تظاهرات، معترضان با سر دادن شعارهايي خواستار قصاص عاملاني شدند كه با تيراندازي به روي جوانان القطيف و العواميه آنها را شهيد و مجروح كردند.
معترضان شيعه تأكيد كردند: تمام قتل ها و تجاوزهاي صورت گرفته در استان القطيف و الشرقيه به دستور مستقيم شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد و وزير كشور عربستان صورت گرفته است.
اعتراضات ضد دولتي عربستاني ها كه از نوامبر 2011 و در پي تيراندازي نيروهاي امنيتي سعودي به تظاهركنندگان در شهر القطيف كه پنج كشته و بيش از ده ها زخمي برجاي گذاشت، در ماه هاي اخير شدت بيشتري گرفته است.
از زمان آغاز بيداري اسلامي در عربستان تاكنون بيش از 16 نفر به دست نظاميان آل سعود كشته و ده ها نفر نيز زخمي شده اند. همچنين بسياري از سازمان هاي طرفدار حقوق بشر و فعالان سياسي بارها با صدور بيانيه هايي، اقدامات سركوبگرانه آل سعود را به شدت محكوم كرده اند. براساس آمارهاي رسمي ارائه شده از سوي سازمان حقوق بشر، هزاران زنداني در زندان هاي مخوف عربستان در بدترين شرايط موجود به سر مي برند.


نوشته شده در   سه شنبه 25 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode