ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 بهمن 1390     |     کد : 32506

با سخنان رئيس جمهور كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران آغاز به كار كرد

رئيس جمهور كشورمان پرسيد چرا آمريكا 80 ميليارد دلار براي بهسازي بمب هاي خود هزينه مي كند. آيا اين ها براي صلح و احترام به حقوق ملت هاست؟

رئيس جمهور كشورمان پرسيد چرا آمريكا 80 ميليارد دلار براي بهسازي بمب هاي خود هزينه مي كند. آيا اين ها براي صلح و احترام به حقوق ملت هاست؟
بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي روز گذشته با حضور رئيس جمهور، آيت الله تسخيري و آيت الله واعظ خراساني آغاز به كار كرد.
محمود احمدي نژاد در اين كنفرانس خاطرنشان كرد: دموكراسي غرب در ظاهر، حاكميت مردم بر مردم است، اما دروغ و فريبي بزرگ است. در انتخابات مجلس در كشورهاي غربي كمتر از پنجاه درصد مردم شركت مي كنند و آنگاه يك سوم از همين پنجاه درصد در جلسات مجلس شركت نمي كنند و مصوبات آن ها نيز نصف به علاوه يك است.
كجاي اين حاكميت مردم بر مردم است؟ كجا مردم آمريكا و اروپا حق انتخاب آزاد دارند، در آمريكا دو حزب هستند و مردم نمي توانند به حزب سومي رأي دهند. جرج بوش جنايت مي كند و مردم وقتي به دنبال تغيير مي روند نفر بعدي مي آيد و همان كارها را دنبال مي كند، چگونه مردم وقتي به دنبال تغيير سيستم هستند مي توانند آن را تغيير دهند.
رئيس جمهور گفت: دموكراسي به سبك غربي، تحقير مردم است. مردم در آمريكا و اروپا ماليات مي دهند و پول به جيب صهيونيست ها مي رود در حالي كه اگر مردم حق انتخاب داشتند چنين انتخابي نمي كردند.
احمدي نژاد گفت: فريب كاري امروز پيچيده ترين، گسترده ترين و ناجوانمردانه ترين فريب تاريخ است و آدم كش هاي حرفه اي دم از حقوق بشر مي زنند در حالي كه رژيم صهيونيستي را به جامعه بشري تحميل كرده اند. كسي نبايد خيال كند كه اين رژيم تنها به مسلمان ها تحميل شده است بلكه آن ها اين رژيم را براي حاكميت بر كل جهان درست كرده اند، چرا بايد شرط دوستي با كشورهاي آمريكايي و اروپايي، دوستي با اسرائيل باشد و اين شرط مسلمان و غيرمسلمان هم ندارد. آن ها مي خواهند صهيونيست ها را بر تمام ملت ها مسلط كنند. در قاموس آن ها مي توان به همه چيز توهين كرد جز رژيم صهيونيستي. حتي از رژيم صهيونيستي نمي توان سؤال كرد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: انبارهاي بمب اتم، بمب هاي شيميايي و ميكروبي براي چه درست شده است و چرا دولت آمريكا 80 ميليارد دلار بودجه اختصاص مي دهد تا اين بمب ها بهسازي شوند، آيا اين ها براي صلح و احترام به حقوق ملت هاست؟
وي در ادامه يادآور شد: ما براي وحدت دور هم جمع شده ايم و بايد بدانيم كه اختلافات از دين نيست، پيامبران ما هم اختلاف نداشتند. آنچه اختلاف را درست كرده متعلق به بيرون از دين است. ما بايد بدانيم وحدت براي چه كاري است، وحدت براي آينده است و براي حركت و انجام يك مأموريت و تحقق يك هدف است. همه رسالت پيامبران در راستاي دعوت به توحيد و برپايي عدالت و گسترش محبت بوده است و اين فصل مشترك ماست كه در آن هيچ اختلافي نداريم. بين حضرت موسي، حضرت عيسي و پيامبر(ص) در اين زمينه اختلافي نيست و به باور من اگر حضرت موسي امروز زنده بود، اولين كارش مقابله با صهيونيست ها بود.
گفتني است بيست و پنجمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با موضوع ارزيابي عملكرد 20 ساله مجمع تقريب مذاهب با هدف ايجاد زمينه هاي اتحاد و همبستگي جهان اسلام و همفكري علما و دانشمندان به منظور نزديك سازي ديدگاه هاي علمي و فرهنگي در زمينه هاي فقهي، اصولي، كلامي و تفسيري و نيز بررسي مسائل و مشكلات مسلمانان و ارائه راه حل هاي مناسب و موضع گيري مشترك در قبال آنها با حضور 271 نفر از اعضاي مجمع عمومي، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و شخصيت هاي فرهيخته، وزراي كشورهاي اسلامي، علما و مفتيان، اساتيد دانشگاه ها و مجامع علمي و فرهنگي از 57 كشور جهان از جمله روسيه، فرانسه، عربستان، سوريه، تونس، لبنان، استراليا، مصر، آمريكا، انگلستان، دانمارك، عراق، تركيه و يمن آغاز به كار كرد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 20 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode