ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 بهمن 1390     |     کد : 31893

مجوز صرافي هاي متخلف باطل مي شود

محمود بهمني روز پنج شنبه در گفت وگو با شبكه يك سيما اظهار داشت: از روز شنبه (امروز) ارز به صورت تك نرخي با قيمت 1226 تومان به متقاضيان عرضه مي شود.

ارز تك نرخي شد
مجوز صرافي هاي متخلف باطل مي شود

محمود بهمني روز پنج شنبه در گفت وگو با شبكه يك سيما اظهار داشت: از روز شنبه (امروز) ارز به صورت تك نرخي با قيمت 1226 تومان به متقاضيان عرضه مي شود.
وي افزود: دانشجويان، مسافران و بيماران براي تهيه ارز ديگر نيازي به مراجعه به بازار آزاد ندارند و ما سعي مي كنيم از طريق سيستم بانكي مبالغ بيشتري را در اختيار آنها قرار دهيم.
برخي كارشناسان اقتصادي معتقدند با تك نرخي شدن ارز، بسياري از رانت هاي موجود در اين بازار از بين مي رود.
قيمت دلار در صرافي ها
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طي بخشنامه اي به صرافان سراسر كشور اعلام كرد: در راستاي اجراي سياست يكسان سازي نرخ ارز از تاريخ
8/11/90 (امروز) صرافان سراسر كشور مجازند با در نظر گرفتن هزينه هاي مربوط به نقل و انتقالات ارزي، نرخ فروش ارز را حداكثر بين 3 الي 5 درصد بالاتر از نرخ مرجع بانك مركزي تعيين نمايند.
براساس اين بخشنامه، نرخ فروش نقدي ارز به صورت اسكناس نيز با در نظر گرفتن هزينه هاي تامين اسكناس، حداكثر به ميزان يك درصد بالاتر از نرخ مرجع اين بانك خواهد بود.
صرافان سراسر كشور مكلفند، نسبت به ثبت دقيق اطلاعات مربوط به حواله، اسكناس و هزينه هاي مربوطه در سامانه سنا اقدام نموده، همچنين نرخ خريد و فروش ارز با شرايط فوق الذكر را بطور روزانه در تابلوي صرافي درج نمايند.
در دستورالعمل ياد شده تاكيد شده است صرافاني كه بخشنامه ابلاغي اين بانك را از تاريخ
8/11/90 رعايت ننمايند، مجوز فعاليت آنها ابطال خواهد شد.
آرامش به بازار برگشت
رئيس اتحاديه طلا و جواهر كشور با اشاره به ارز تك نرخي گفت: سياست جديد دولت درباره ارز، آرامش را به بازارهاي كشور برگرداند.
محمد كشتي آراي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اعلام ارز تك نرخي با قيمت 1226 تومان و تصميم دولت براي افزايش نرخ سود بانكي توانسته است به بازار شوك وارد كرده و با كاهش قيمت ها نگراني مردم در رابطه با نرخ كالاها را از بين ببرد و به نوعي آرامش را به بازار برگرداند.
وي افزود: از اين پس تجار كه تاكنون با دو يا چند نرخ اقدام به واردات مي كردند، مي توانند مايحتاج عمومي را با يك نرخ دلار وارد كرده و بنابراين ديگر افزايش قيمتي درباره نرخ كالاها نخواهيم داشت.
كشتي آراي تصريح كرد: ارز تك نرخي آرامش نسبي به افكار عمومي، تجار و بازرگانان داده و از نظر اجتماعي جو رواني كه به وجود آمده بود برطرف شده است.
وي با بيان اينكه براساس اطلاعيه بانك مركزي ارز مسافرتي نيز با همين نرخ در اختيار مسافران قرار داده خواهد شد، افزود: بحث ديگر تقاضاي مازاد ارز نسبت به دو موردي است كه اشاره شد و براي تعيين نرخ ارز براي مازاد اين تقاضاها نيز بايد طي يكي دو روز آينده منتظر واكنش بازار بود.وي با اشاره به ثبت كليه مبادلات ارزي صرافان در سامانه هاي قابل نظارت، مبادلات ارز در اين بازار را نيز نظام مند عنوان كرد و در عين حال گفت: درباره نرخ ارز در بازار بايد ديد طي يكي دو روز آينده چه اتفاقي مي افتد.






نوشته شده در   شنبه 8 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode