ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 دي 1390     |     کد : 31119

بشار اسد : پاسخ ما به تروريست ها مشت آهنين است

رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، كشورهاي عربي بيشتر از هر كشوري عليه سوريه موضع گيري كرده اند و بيشترين ضربه را به ما وارد كردند در حالي كه ما شاهد بوديم كه ديگر كشورهاي جهان در كنار ما بوده اند.

سخنراني 5/2 ساعته رئيس جمهور سوريه درباره حوادث جاري منطقه
بشار اسد : پاسخ ما به تروريست ها مشت آهنين است

رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، كشورهاي عربي بيشتر از هر كشوري عليه سوريه موضع گيري كرده اند و بيشترين ضربه را به ما وارد كردند در حالي كه ما شاهد بوديم كه ديگر كشورهاي جهان در كنار ما بوده اند.
به گزارش خبرگزاري ها، بشار اسد در چهارمين سخنراني خود پس از آغاز بحران اين كشور به بيان ديدگاه هايش درباره ماموريت ناظران اتحاديه عرب، نحوه تعامل كشورهاي عربي و غيرعربي با تحولات سوريه و برنامه اصلاحات پرداخت.
وي در اين سخنان كه به طور مستقيم از تلويزيون سوريه پخش شد اظهار داشت: موضع برخي كشورهاي عربي خصمانه است و بدتر از كشورهاي غربي عليه ما موضع مي گيرند.
وي افزود، كشورهاي عربي كه ما را به اجراي اصلاحات نصيحت مي كنند خودشان كاملاً از اصلاحات و دموكراسي دور هستند.
بشار اسد تصريح كرد، اين كشورها ظاهراً ما را به اجراي اصلاحات توصيه مي كردند ولي انتظار داشتند ما اصلاحات انجام ندهيم تا عليه ما موضع بگيرند ولي ما به اصلاحات پاسخ مثبت داديم و اجراي آن را آغاز كرده ايم.
رئيس جمهور سوريه گفت، مسئله ناظران اتحاديه عرب در سوريه مسئله اي است كه ما خود آن را براي اولين بار مطرح كرديم و در واقع اين طرح پيشنهاد سوريه بوده است اما اتحاديه عرب با كارشكني در امور سوريه به طور مستقيم در ايجاد فتنه و تفرقه نقش دارد.
بشار اسد گفت، اتحاديه عرب با اقدامات خود نشان داد كه از هويت عربي به دور است چرا كه عضويت سوريه را لغو كرد.
وي در ادامه تاكيد كرد، شرايط كنوني براي ما به مثابه يك امتحان بزرگ است و ما با مشاركت هم مي توانيم از آن خارج شويم.
بشار اسد گفت: حوادث اخير سوريه قلب من و قلب ملت سوريه را به سختي آزرده و ما را به گريه انداخته است، اما همگان مي دانند كه توطئه هاي خارجي در اين حوادث نقش بسزايي داشته و بر كسي پوشيده نيست كه برخي طرف هاي خارجي با ريختن خون ملت سوريه قصد دارند، منافع خود را محقق سازند.
رئيس جمهوري سوريه تصريح كرد، در گذشته نبود عقلانيت در گفت وگو بين گروه ها در سوريه باعث به وجود آمدن مشكلاتي شد، اما اكنون پرده ها كنار رفته و ديگر طرف هاي منطقه اي يا بين المللي نمي توانند به دورويي و ريا بپردازند چرا كه دست اين افراد در سوريه رو شده است.
بشار اسد افزود: برخي خرابكارها از تظاهرات مسالمت آميز مردم سوءاستفاده كرده و اقدام به ايجاد ناامني در كشور مي كنند.
وي تأكيد كرد، با تروريست ها با مشت آهنين برخورد خواهيم كرد.
رئيس جمهور سوريه همچنين گفت، در گذشته توطئه چيني بيگانگان عليه سوريه در اتاق هاي تاريك صورت مي گرفت اما اينك به طور آشكار عليه سوريه توطئه مي كنند.
وي تأكيد كرد، ما اكنون در برابر هجمه تبليغاتي بي سابقه اي قرار داريم و بيش از 60 رسانه بين المللي عليه سوريه فعاليت مي كنند و تلاش دارند كه وانمود كنند رئيس جمهور سوريه از مسئوليت هاي خود چشم پوشي كرده است.
بشار اسد اظهار داشت، من از مسئوليت هاي خود شانه خالي نخواهم كرد و اگر از سمت خود كناره گيري كنم فقط به خواست ملت سوريه خواهد بود.
رئيس جمهور سوريه گفت، اصلاحات در كشور همچنان در حال اجرا است و رفراندوم قانون اساسي اواخر ماه مارس (فروردين) يا اوايل ماه مه (ارديبهشت) انجام خواهد شد.
وي همچنين تصريح كرد، ما از همين الان آماده تشكيل دولت جديد هستيم و دولت آينده نبايد دولت سياسي باشد بلكه بايد دولتي گسترده باشد كه افراد سياسي و تكنوكرات در آن حضور داشته باشند.
بشار اسد در سخنراني دو ونيم ساعته خود در دانشگاه دمشق تاكيد كرد: پيروزي بر غرب بسيار نزديك است.وي با بيان اين كه ريشه حوادث اخير و ناآرامي ها در سوريه توطئه خارجي است گفت: هدف كشورهاي عربي حامي غرب اين است كه سوريه را به اسرائيل تبديل كنند؛ ما از اين موضوع سالهاست كه خبر داريم اما خواستيم به آنهايي كه درباره خباثت اهداف ترديد دارند اين موضوع را نشان دهيم.
وي افزود: آيا اتحاديه عرب توانست درخت زيتوني را كه اسرائيل از سرزمين هاي عربي از ريشه درآورده است بازگرداند. سوريه فقط شعار عربي بودن را نمي دهد بلكه عرب بودن يك خط مشي است كه سوريه به آن پايبند است و اگر كساني ما را از اتحاديه عرب بيرون كنند نمي توانند هويت عربي را از ما بگيرند. اتحاديه عرب بدون سوريه هويت عربي نخواهد داشت و هويت عربي اين اتحاديه نيز به حالت تعليق درخواهد آمد.
گفتني است، بسياري از شبكه هاي تلويزيوني منطقه، اروپا و آمريكا همزمان با آغاز سخنراني بشار اسد رئيس جمهور سوريه با قطع برنامه هاي خبري عادي خود به پخش زنده اين سخنراني اقدام كردند.
همزمان با سخنراني بشار اسد فلسطيني هاي ساكن «الخليل» در كرانه باختري رود اردن نيز با برگزاري تظاهرات، همبستگي خود را با ملت و دولت سوريه اعلام كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، شركت كنندگان در اين تظاهرات با انتقاد از نقش اتحاديه عرب و بعضي كشورهاي عربي در توطئه چيني عليه سوريه تاكيد كردند، دشمنان امت اسلامي و قدرت هاي استعماري و مزدورانش در منطقه، عامل توطئه ضد سوريه هستند.«خميس ابوضبعات» عضو شوراي ملي فلسطين در اين تظاهرات گفت: متاسفانه برخي كشورهاي عربي نيز با هدف ضربه زدن به محور پايداري و مقاومت در توطئه عليه سوريه نقش دارند.
گروه هاي تروريستي در سوريه با حمايت بيگانگان ماههاست كه شهرهاي مختلف اين كشور را صحنه ناآرامي ها كرده اند و مي كوشند با كشتار مردم و نيروهاي امنيتي، دولت سوريه را عامل اين كشتارها معرفي كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode