ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 دي 1390     |     کد : 30900

تاوان مقاومت آمريكا هنوز از مردم عراق انتقام مي گيرد

در پي حملات تروريستي در شهرهاي بغداد، كاظمين، ناصريه و مسيرهاي منتهي به كربلا، گروه هاي سياسي عراق و حزب الله لبنان اعلام كردند آمريكايي ها در پشت اين حملات قرار دارند.

سلسله انفجارهاي خونين در مسير زائران حسيني(ع)
تاوان مقاومت آمريكا هنوز از مردم عراق انتقام مي گيرد

در پي حملات تروريستي در شهرهاي بغداد، كاظمين، ناصريه و مسيرهاي منتهي به كربلا، گروه هاي سياسي عراق و حزب الله لبنان اعلام كردند آمريكايي ها در پشت اين حملات قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري ها، شيخ «صلاح العبيدي» سخنگوي جريان «صدر»، به شبكه العالم گفت: اشغالگران (سابق) عراق با هدف ايجاد فتنه و درگيري قومي، حملات تروريستي پنجشنبه و جمعه را ترتيب دادند. العبيدي تصريح كرد: نيروهاي آمريكايي اگرچه عراق را ترك كرده اند، ولي واشنگتن همچنان در عراق فعال است. به گفته وي، عوامل اين انفجارها خواستار جنگ داخلي و مذهبي در كشور هستند و به همين خاطر، زائران اربعين حسيني(ع) را هدف قرار مي دهند تا به زعم خود، چنين القا كنند كه اهل تسنن در پشت انفجارها قرار دارند.
شيخ «حميد معله» سخنگوي رسمي «مجلس اعلاي اسلامي عراق» نيز ديروز اعلام كرد انفجارهاي خونين عراق با خروج نيروهاي خارجي از اين كشور ارتباط دارد. معله حملات تروريستي را با پرونده «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهور كه از بغداد به اربيل گريخته ربط داد و گفت، پيام انفجارها اين است كه بي ثباتي در عرصه سياسي به بي ثباتي امنيتي كشيده مي شود. معله خواستار رسيدگي پرونده الهاشمي در دستگاه قضايي، بدون سياسي كاري شد. الهاشمي به اتهام فعاليت هاي تروريستي تحت تعقيب دستگاه قضايي بغداد قرار گرفته است.
«نوري مالكي» نخست وزير عراق، نيز اعلام كرد، الهاشمي مصونيت ندارد. وي تأكيد كرد: هيچ كس پس از متهم شدن به كشتار مردم، مصونيت ندارد و الهاشمي نيز از اين قاعده مستثني نيست.
واكنش حزب الله
به گزارش خبرگزاري فارس، حزب الله لبنان به انفجارهاي پنجشنبه عراق با صدور بيانيه واكنش نشان داد. در اين بيانيه آمده است كه حملات فوق بخشي از پروژه انتقام جويانه آمريكايي ها و به خاطر شكست سختي است كه در عراق خورده اند و ذليلانه از اين كشور خارج شده اند. حزب الله تروريست ها را نيز ابزارهاي ارزان قيمت آمريكا دانست. حزب الله همچنين، از مردم عراق خواست با وحدت خود، اين توطئه آمريكا را به شكست بكشانند.
تروريست هاي فعال در عراق شيعيان را طي پنجشنبه و ديروز در شهرهاي كاظمين، ناصريه، بغداد، شهرك صدر و مسيرهاي منتهي به شهر مقدس كربلا هدف قرار دادند. طي اين حملات، در شهرك صدر دو بمب در كاظمين، دو بمب در بغداد طي ديروز چهار بمب منفجر شدند. در ساير مناطق نيز هر منطقه با يك بمب هدف قرار گرفت. شمار شهداي روز پنجشنبه جمعاً 78 نفر اعلام شده است. مجموع شهداي 48 ساعت گذشته عراق نيز حدود 100 نفر و مجروحان هم 170 تن اعلام شده است. پنجشنبه پرتلفات ترين انفجارها در حومه شهر جنوبي ناصريه رخ داد كه جمعاً 48 شهيد و 70 زخمي برجاي گذاشت.
ديروز در بغداد نيز زماني كه مالكي سرگرم سان ديدن از رژه نيروهاي نظامي در منطقه الخضرا بود، اين منطقه هدف چهار موشك كاتيوشا قرار گرفت. رژه مذكور در نود و يكمين سالگرد تشكيل ارتش عراق برگزار شد.
تروريست ها تقريباً در همه حملات خود، غيرنظاميان شيعه را هدف قرار دادند. شيعيان عراق طي يك رسم ديرينه، با پاي پياده به كربلاي معلا مي روند و در مراسم اربعين حسيني(ع) شركت مي كنند. امسال 77 هزار نظامي و پليس عراق مسئوليت تأمين امنيت زائران حسيني(ع) را بر عهده دارند. در اين مراسم كه روز شنبه 24 دي برگزار مي شود، ميليون ها عراقي و صدها هزار خارجي در كربلا حضور مي يابند.
از ناصريه همچنين خبر رسيد كه دو سرباز اهل سنت پس از آنكه متوجه شدند تروريست ها قصد حمله به زائران شيعه در مسير كربلا را دارند، با تروريست ها به تبادل آتش پرداختند و به شهادت رسيدند. به گفته فرمانده اين دو سرباز، يكي از دو تروريست كشته شده در اين حادثه، 35 كيلوگرم ماده منفجره به همراه داشت.
خبر ديگر اينكه وزراي فهرست العراقيه به كابينه مالكي بازگشتند. در پي تحت تعقيب قرار گرفتن الهاشمي، آنها از كابينه و مجلس عراق خارج شده بودند.
كارشناسان حملات خونين جاري را سناريويي مي دانند كه توسط آمريكا و در واكنش به شكست خود در عراق اجرا مي شود. واشنگتن در مارس 2003 (فروردين 1382) به عراق حمله كرد و طي 9 سال جنگ، نتوانست بر احساسات ضد آمريكايي و مقاومت مردم عراق غلبه كند. فشار افكار عمومي در آمريكا مقامات واشنگتن را در حالي مجبور به خروج نظاميان از عراق كرد كه كاخ سفيد نتوانست به هيچ يك از اهداف استراتژيك خود در عراق دست يابد.






نوشته شده در   شنبه 17 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode