ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 دي 1390     |     کد : 30294

جنبش وال استريت 100 روزه شد مردم : ايستاده ايم

اعضاي جنبش وال استريت، در يكصدمين روز از قيام ضد سرمايه داري خود بر ادامه مبارزه تأكيد كردند.

اعضاي جنبش وال استريت، در يكصدمين روز از قيام ضد سرمايه داري خود بر ادامه مبارزه تأكيد كردند.
اعضاي جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد»، شنبه شب، همزمان با يكصدمين روز قيام وال استريت مراسم جشن كريسمس را در پارك «زاكوتي» نيويورك و برخي شهرهاي ديگر برگزار كردند.
گزارش ها و تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، صدها نفر از مردم آمريكا به رغم محدوديت هاي گسترده پليس يكصدمين روز از قيام وال استريت را در هواي سرد خيابان ها برپا كرده و بر ادامه اعتراض ها تأكيد كردند.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در اين باره نوشت: «كريسمس در پارك زاكوتي (مركز اصلي و اوليه معترضان)، همزمان با يكصدمين روز تظاهرات ضد وال استريت و در حالي برگزار شد كه معترضان نيمه هاي شب را با برگزاري مراسم جشن، خواندن دعا، روشن كردن شمع و گوش دادن به سخنراني «مارتين لوتركينگ» به صبح رساندند. معترضان تا ظهر به تجمعات خود ادامه دادند. اين مراسم در حالي برگزار مي شود كه در ماه نوامبر، مقامات پليس و شهرداري ها در سرتاسر آمريكا، اقدام به جمع آوري بسياري از چادرها و دستگيري گروهي از معترضان كردند. يكي از سخنگويان جنبش وال استريت در خصوص برگزاري تجمع در يكصدمين روز از تولد قيام ضد سرمايه داري وال استريت گفت: «تاكنون به ما ياد داده بودند كه پشت درهاي بسته خانه ها و در كنار خانواده هايمان و از همه مهمتر در كنار هموطنانمان نشسته و شب كريسمس را جشن بگيريم اما اين بار مي خواهيم به گونه اي ديگر عمل كنيم. اين بار ما انقلابي جشن مي گيريم بدون توجه به مليت، رنگ و مذهب دور هم جمع شده ايم تا دعا كنيم، و به همه بگوئيم جنبش هنوز نمرده است. در اينجا همه جمع هستيم. مسلمان، مسيحي و يهودي. چندي پيش «مايكل مور» مستندساز معروف آمريكايي نيز در سايت شخصي خود مطلبي را منتشر كرد با اين عنوان كه «ما هنوز اينجا هستيم.» «مور» در اين گزارش به دنبال تقبيح و رد خبرهايي بود كه اعلام مي كردند جنبش ضد سرمايه داري وال استريت تمام شده است.
پرس تي وي نيز طي گزارشي به تجمع مجدد معترضان در پارك زاكوتي پرداخت و طي آن به نقل از يكي از معترضان نوشت: «كريسمس امسال ما با مشكلات بزرگي رو به رو شده ايم. مردم با لحظات بسيار سختي مواجه شده اند، به خصوص امسال كه بسياري از مردم خانه هايشان به زور مصادره شده و شغل شان را از دست داده اند. در واقع آنها همه چيزشان را از دست داده اند».
در ادامه اين گزارش به نقل از يكي از رهبران اعضاي جنبش «واشنگتن را تسخير كنيد» نيز آمده، به رغم فشارها و سختي هاي بسيار، معترضان در ايام تعطيلات قصد تسخير مجدد ميدان «مك پيرسون» را دارند. اعضاي جنبش وال استريت در سرتاسر آمريكا تأكيد كرده اند در ايام تعطيلات بار ديگر براي تسخير پارك ها و ميادين تلاش خواهند كرد حتي اگر همچون گذشته سركوب و بازداشت شوند.
اعتراض وال استريت كه از 26 شهريورماه و در اعتراض به حاكميت نظام سرمايه داري آغاز شده، به رغم خشونت هاي گسترده پليس و سركوب معترضان، همچنان ادامه دارد. در حال حاضر بزرگترين مشكل معترضان، نداشتن جا براي ادامه تحصن است چرا كه پليس با غير قانوني خواندن آن، اجازه تحصن را عملاً از معترضان گرفته است.
معترضان وال استريت تاكنون پنج كشته و صدها مجروح داده اند. 5000 نفر از معترضان نيز بازداشت شده اند. مقامات آمريكايي اعلام مي كنند، بسياري از معترضان با دريافت وثيقه و تعهد آزاد شده اند و گروهي از آنها نيز با صدور حكم دادگاه در زندان به سر مي برند.
برخي گزارش ها حاكي است، اين قيام طي صد روز بيش از 13 ميليون دلار هزينه روي دست مقامات آمريكايي گذاشته است. غالب اين مبلغ كلان به نيروهاي پليس و تحت عنوان پاداش و اضافه كار داده شده است!


نوشته شده در   سه شنبه 6 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode