ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 دي 1390     |     کد : 30195

14 پژوهش قرآني برتر معرفي شد

از میان هزار و 400 اثر پژوهشی ارائه شده به اولين همايش ملي «قرآن‌پژوهي و طب»...

از میان هزار و 400 اثر پژوهشی ارائه شده به اولين همايش ملي «قرآن‌پژوهي و طب»،
اولين همايش ملي«قرآن‌پژوهي و طب» عصر جمعه، دوم دي ماه با برگزاري آئين پاياني با حضور معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي قم به كار خود خاتمه داد.
به گزارش اعتدال: در مراسم پاياني اولين همايش ملي«قرآن‌پژوهي و طب»، صاحبان 14 اثر برگزيده، كه آثارشان از بين 400 اثر پژوهشيِ ارائه شده به اين همايش به عنوان برگزیده انتخاب شده بود به اين شرح معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند
«بهمن توان» از اراک - «حسن کریمی‌یزدی» از قم - «فرهاد پورفرضی» از اردبیل - «مسعود فردوسی» از اصفهان - «اسلام آقاپور» از کمیته راهبردی قرآن‌پژوهی و طب - «داود فرج‌زاده» از دانشگاه بقیه‌الله - «محمد آقاجانی» از کاشان - «محمد رسولی» از هرمزگان - «مسعود نیک فرجام» از اراک - «حمدالله مشتاقی» از شهرکرد - «مرضیه بیگم سیاه‌پوش» از قزوین - «آذر آوازه» از زنجان - «فاطمه سفیدی» از قزوین و «حکیمه حیدری» از سبزوار تجلیل شد.
«محمدحسين آيتي»، معاون دانشجويي ـ فرهنگي وزارت بهداشت، در مراسم اختتاميه اين همايش كه در دانشگاه علوم پزشكي قم برگزار شد، در سخناني اظهار كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دليل وظيفه سازماني مسئول حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است كه در همه ابعاد وجودي انسان تعريف مي‌شود.
وي ادامه داد: انسان علاوه بر بعد جسماني، يك بعد روحاني دارد كه متناسب با شرايط تربيتي و آموزشي او ارتقاء پيدا مي‌كند و متوليان حفظ و ارتقاء سلامت بايد نگاه جامعي به ابعاد وجودي انسان داشته باشند.
معاون دانشجويي ـ فرهنگي وزارت بهداشت با بيان اينكه در طب رايج كنوني نيم‌نگاهي به سلامت روان نيز وجود دارد، گفت: طبيبان جسماني هم نيازمند بهره‌مندي از آموزه‌هاي ديني و قرآني هستند تا در برخورد با بيماري‌ها، خود را براي درمان بيماران با استفاده از حقايق معنوي آماده سازند.
وي با بيان اينكه روح و جسم انسان به هم وابسته و سلامت يكي در گرو سلامت ديگري است، تصريح كرد: سلامت روحاني انسان‌ها و پاك بودن از رذايل اخلاقي بسيار مهمتر از سلامت جسماني است و عالمان و انديشمندان از ديرباز بر اصلاح اخلاق و حذف معضلات اجتماعي تاكيد كرده‌اند.
آيتي با تاكيد بر اينكه طبيب جسم بايد طبيب نفس هم باشد، تصريح كرد: همايش قرآن‌پژوهي و طب مصداق تلفيق «علم الابدان با علم الاديان» و آغازي به سمت كشف علوم سلامت از كتابي است كه «لاريب فيه» و «للتي هي اقوم» است.
وي در پايان از ميزباني شايسته دانشگاه علوم پزشكي قم و همه دست‌اندركاران برگزاري همايش ملي قرآن‌پژوهي و طب قدرداني كرد و گفت: اميدواريم هرچه بيشتر و بهتر بتوانيم در ميان آيات وحي و روايات اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) به دنبال كشف شفاي حقيقي بيماران باشيم.


نوشته شده در   يکشنبه 4 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode