ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1390     |     کد : 29991

صدور كيفرخواست سنگين براي متهمان پرونده فساد بانكي

سخنگوي دستگاه قضايي در نشست ديروز خود با خبرنگاران از صدور كيفرخواست سنگين متهمان پرونده فساد بانكي اخير خبر داد و تصريح كرد كه اين كيفرخواست هم اكنون در مرحله تايپ است.

محسني اژه اي خبر داد
صدور كيفرخواست سنگين براي متهمان پرونده فساد بانكي

سخنگوي دستگاه قضايي در نشست ديروز خود با خبرنگاران از صدور كيفرخواست سنگين متهمان پرونده فساد بانكي اخير خبر داد و تصريح كرد كه اين كيفرخواست هم اكنون در مرحله تايپ است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه با اشاره به پرونده فساد بانكي اخير به خبرنگاران گفت: دادستاني ايراداتي به قرار مجروميت ها وارد كرد كه اين ايرادات رفع شده است و اميدواريم كيفرخواست متهمان كه كيفرخواستي سنگين است، زودتر آماده و به دادگاه ارسال شود.
اژه اي اضافه كرد: اين كيفرخواست الان در مرحله تايپ است. سخنگوي قوه قضائيه افزود: قبلا ما گفته بوديم كه اگر آقاي خاوري به ايران بازنگردد از طريق پليس بين الملل اقدام مي كنيم و همين كار را هم انجام داديم.
وي ادامه داد: همچنين تعدادي از شركت هاي خارج از كشور كه وابسته به گروه «آريا» بودند، شناسايي شدند و از پليس بين الملل خواسته شد اقدامات لازم در اين زمينه را با توجه به دستورات قضايي انجام دهد.
اژه اي با بيان اينكه، بعضي از واگذاري هاي صورت گرفته توسط گروه آريا همراه با اشكالاتي بوده است گفت: بازرسي كل كشور موظف شد سريعا اين مسئله را بررسي كند. بازرسي كل كشور در اين زمينه يك مرحله گزارش داده و گزارش نهايي را هم در اين زمينه خواهد داد.
وي خاطر نشان كرد: در اين راستا چهار پنج نفر بازداشت شده اند. مديرعامل كارخانه فولاد ملي اهواز و چند نفر ديگر احضار شده اند و به آنها تفهيم اتهام شده است كه در اين زمينه هم اگر اين افراد مجرم تشخيص داده شوند براي آنان نيز قرار مجرميت صادر مي شود.
سخنگوي دستگاه قضايي يادآور شد: در بحث شناسايي اموال هم متاسفانه برخي افراد همه اموال خود را معرفي نكردند و مشخص شد بعضي از اموال متعلق به اين گروه است ولي به ظاهر به نام افراد ديگري است.
محسني اژه اي گفت: املاكي كه متعلق به اين گروه است قبلا تا 175 مورد و الان بيش از 200 مورد شناسايي شده است. كارشناسي ها در اين زمينه هم تقريبا رو به اتمام است و باز هم مي گويم املاكي كه وجود دارد تكافوي همه مبلغ بدهي به بانك ها را مي كند.
وي تصريح كرد: متاسفانه اين افراد صداقتي ندارند و تا كارشناسي صورت نگيرد معلوم نمي شود چه مواردي وجود داشته است. مثلا در كارشناسي هاي صورت گرفته مشخص شد مقداري طلا و جواهر براي يك خانم خريداري شده است. يعني يك خانم جديد هم وارد پرونده شد و مشخص شد بيش از 10 ميلياردتومان طلا براي اين خانم خريداري شده است. سند خريد يك برليان به قيمت شش ميليارد تومان هم وجود دار د اما معلوم نيست خود برليان كجاست. آپارتماني هم به مساحت 600 متر و به قيمت دو ميليارد و 400 ميليون تومان براي همسر يكي از اين افراد خريداري شده است.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: خانم هايي كه براي آنها طلا خريداري شده و به حساب آنان پول واريز شده بازداشت نشده اند اما تحت تحقيق هستند.
دستگاه قضا
براي انتخابات آماده است
دادستان كل كشور همچنين با اشاره به در پيش بودن ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس تصريح كرد: همه دستگاه ها طبق قانون تلاششان را به كار گرفته اند تا امسال نيز مانند گذشته انتخاباتي پرشور و توام با آرامش داشته باشيم. شوراي نگهبان كه نظارت بر انتخابات را به طور انحصاري بر عهده دارد وظايف خود را انجام مي دهد. وزارت كشور نيز مقدمات امر را كاملاً فراهم كرده است.
محسني اژه اي اظهار كرد: قوه قضائيه هم تلاش مي كند كه آنچه را قانون بر عهده اش گذاشته به خوبي انجام دهد. از جمله وظايفي هم كه براي قوه قضائيه در قانون انتخابات تعريف شده، يكي در مورد استعلاماتي است كه هيئت هاي اجرايي و شوراي نگهبان از قوه قضائيه و دادستان كل كشور انجام مي دهند و در اين زمينه ما الان آمادگي كامل داريم تا در زمان مشخص به استعلامات پاسخ دهيم. وظيفه ديگر اين است كه چنانچه گزارشي از تخلف نامزدان يا هواداران آنها داده شود كه جرم باشد، برخورد كنيم. براي اين كار پيش بيني هاي لازم انجام شده و دادسراها و دادگاه ها آمادگي لازم را دارند.
وي خاطرنشان كرد: مسئله ديگر بحث پيشگيري از جرايم انتخاباتي است. ماده 67 قانون انتخابات، قوه قضائيه را مكلف كرده است كه با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي و نظارتي از وقوع جرايم انتخاباتي پيشگيري كند كه در اين زمينه روز گذشته [ روز يكشنبه] اولين جلسه با حضور نمايندگاني از وزارت كشور و شوراي نگهبان برگزار شد و راهكارهايي در اين زمينه در نظر گرفته شد؛ از جمله اينكه رسانه ها به ويژه رسانه ملي در اين زمينه كار كنند تا نامزدها و افرادي كه در ستادهاي انتخاباتي كار مي كنند قانون انتخابات را مطالعه كنند تا مشكلي پيش نيايد.
پرونده كرسنت
تا پرونده حلقه انحرافي
سخنگوي دستگاه قضايي در بخش ديگري از اين نشست خبري در خصوص پرونده نفتي كرسنت كه مورد سؤال يكي از خبرنگاران بود و اينكه آيا اخيراً متهماني در اين رابطه احضار شده اند نيز گفت: اين پرونده از مدت ها قبل مطرح بوده و در حال حاضر نيز مطرح است و جزو مواردي است كه نياز به كار كارشناسي دارد. اكنون اين پرونده در دادسراي تهران در دست بررسي است و افرادي را به عنوان مطلع و بعضاً متهم احضاركرده اند و از آنان تحقيق مي كنند.
خبرنگار ديگري سؤال خود را اين گونه مطرح كرد كه شنيده شده پرونده متهمان جريان موسوم به انحرافي به دادگاه ارسال شده و اين افراد محكوم شده اند. محسني اژه اي پاسخ داد: پرونده بعضي از اين افراد به دادگاه رفته، دو نفر از آنان محكوم شده اند و احكام حبس و استرداد اموال براي آنان صادر شده است؛ البته هنوز اين حكم در مرحله تجديدنظرخواهي است و قطعي نشده است. پرونده دو نفر ديگر نيز در مرحله دادگاه است و پرونده بعضي از آنان نيز به دادگاه ارسال شده است.
4 نماينده احضار شده اند
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي در رابطه با احضار رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: قبلاً خبرنگاري از من سؤالي مبني بر بازداشت ايشان پرسيد و من گفتم ايشان بازداشت نشده است اما احضار شده واز وي تحقيق شده است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره بازداشت فرزند «علاء الدين بروجردي» رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز اظهار كرد: فرزند ايشان هم بازداشت نشده است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر صحت اين موضوع كه دو تن از نمايندگان مجلس برگه سفيد امضا به گروه اميرمنصور آريا داده اند نيز تصريح كرد: در اينكه بعضي از افراد نماينده با آنان همكاري مي كردند و يا احياناً با اين پرونده ارتباط داشته اند بحثي نيست كه البته احضار شده و به عنوان متهم نيز از آنان تحقيق شده است ولي بازداشت نشده اند. در مورد برگه سفيد امضا نيز اطلاعي ندارم.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد تعداد نمايندگان احضار شده به عنوان متهم يا مطلع در رابطه با پرونده فساد اقتصادي اخير نيز خاطرنشان كرد: تعداد اين نمايندگان چهار نفر بوده است.
پرونده 17 جاسوس
به دادگاه ارسال شده
سخنگوي دستگاه قضايي در بيان جزئيات بيشتر از پرونده 15 جاسوس كه هفته گذشته دادستان تهران از ارسال پرونده آنان به دادگاه خبر داده بود، گفت: اين افراد كساني هستند كه با گزارش وزارت اطلاعات برايشان پرونده تشكيل شده و اكنون پرونده آنان به دادگاه ارسال شده است و تا اكنون كه اين موضوع را پيگيري كرده ام هنوز دادگاه تشكيل نشده است؛ البته پرونده دو نفر ديگر نيز از قبل مطرح بوده كه جمعاً 17 نفر مي شوند.
در ادامه خبرنگاري سؤال خود را اين گونه مطرح كرد كه آيا همسران متهم اصلي پرونده فساد مالي اخير در اين پرونده نقش داشته اند كه محسني اژه اي پاسخ داد: ممكن است نقشي نداشته باشند و توضيحات من مبني بر اين بود كه اموالي كه متهم داشته بخشي را جواهرات يا املاك گرفته است و اين اموال فعلاً توقيف شده و اين دو خانم تا الان به عنوان متهم بازداشت نشده اند.
محسني اژه اي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در واگذاري شركت فولادخوزستان تباني صورت گرفته است؟ خاطرنشان كرد: اين موضوع در حال رسيدگي است و بايد ديد كه آيا تباني براي واگذاري كارخانه ها ثابت مي شود يا خير.
پرونده جنايات آمريكا
در حال پيگيري است
وي در پاسخ به سؤالي در رابطه با اقدامات حقوقي مربوط به ورود هواپيماي آمريكايي به كشورمان نيز اظهار كرد: پرونده اي در اين زمينه تنظيم شده و براي دادگستري ارسال شده است و الان وزارت خارجه پيگير اين موضوع است؛ البته جنايت هاي آمريكا يكي دو تا نيست و به تدريج پرونده ها پيگيري مي شود؛ لذا هم پرونده 2 مقام آمريكايي به جريان افتاده است و هم پرونده هاي ديگر جنايات آمريكا در حال پيگيري است.
به گزارش ايسنا، اژه اي در نشست روز دوشنبه اش با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا فردي كه در سفر استاني رئيس جمهور به مازندران اقدام به پرتاب كفش كرده دستگير شده است يا خير؟ گفت: در همان روز مدعي العموم اقدام كرده و اين فرد دستگير شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 29 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode