ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 آذر 1390     |     کد : 29569

مردم يمن :خواست ما استقرار حكومت اسلامي است

ميليون ها نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در 17 استان اين كشور خواستار برقراري حكومت اسلامي در كشور و محاكمه علي عبدالله صالح و اطرافيانش به دليل جنايت عليه مردم شدند.

ميليون ها نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در 17 استان اين كشور خواستار برقراري حكومت اسلامي در كشور و محاكمه علي عبدالله صالح و اطرافيانش به دليل جنايت عليه مردم شدند.
ميليون ها نفر از معترضان يمني در خيابان هاي 17 استان اين كشور تظاهرات كردند و بار ديگر اعلام كردند تا سرنگوني كامل عبدالله صالح و مزدورانش به تظاهرات ادامه خواهند داد و خيابان ها را ترك نخواهند كرد. تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي مخالفت خود را با تشكيل دولت جديد به رياست «محمد باسندوه» كه براساس توافقنامه رياض تشكيل شده است اعلام كردند و فرياد مي زدند كه «عبدالله صالح بايد اعدام گردد»، «اعطاي مصونيت به ديكتاتور هرگز»، «آرزوي ما استقرار حكومت اسلامي در يمن است» شركت كنندگان در تظاهرات همچنين مخالفت خود را با تعدادي از وزيران كابينه جديد اعلام و تاكيد كردند كه اين وزرا از هواداران عبدالله صالح و عامل تحريك به خشونت ضدمردم و كشته شدن صدها نفر از تظاهركنندگان بوده اند.
مردم يمن بر صف آرايي انقلابي در برابر هرگونه توطئه ضدانقلاب و مطالبات مردمي تاكيد كردند.
مقامات يمني همچنين اعلام كردند كه بر اثر درگيري نيروهاي ارتش با افراد مسلح در زنگبار ده ها نفر كشته و زخمي شدند.
اين منابع اظهار داشتند 18 نفر از افراد مسلح و سه سرباز دولتي در اين درگيري ها كشته و همچنين ده ها نفر ديگر مجروح شدند.
از سوي ديگر، بر اثر حمله مسلحانه مزدوران عبدالله صالح به نمازگزاران در مسجد الزهرا در شهر عمران يمن يك نمازگزار به شهادت رسيد و تعدادي ديگر مجروح شدند.
يك فعال انقلابي در اين باره گفت، آمريكا با هدف منحرف كردن مسير انقلاب و سرپوش نهادن بر طرح خيانتكارانه شوراي همكاري خليج فارس گروه هاي افراطي را مسلح و براي ايجاد فتنه مذهبي در يمن به كار گرفته است.
گفتني است پس از واگذاري قدرت از علي عبدالله صالح به معاون خود عبد ربه منصور هادي نه فقط اعتراض ها در يمن فروكش نكرده است بلكه يمني ها محاكمه و مجازات علي عبدالله صالح و ديگر سران رژيم يمن را به علت ارتكاب جنايت هاي جنگي ضد شهروندان اين كشور، خواستار هستند. معترضان يمني اعلام كرده اند كه آنها به دولتي كه نمايندگاني از رژيم عبدالله صالح را در بر مي گيرد اعتماد ندارند.
انقلابيون يمن تاكيد كردند كه اين قرارداد خون شهداي انقلاب را پايمال مي كند و در برگيرنده خواست انقلابيون نيست.
در همين حال زنان يمني نيز با برگزاري تظاهرات خواستار مجازات اعدام براي علي عبدالله صالح شدند.
گفتني است كه اين همه فشارها از طرف دولت هاي غربي به دولت يمن نشانگر آن است كه اسلام پايگاه قدرتمندي در ميان مردم يمن دارد و غربي ها نگران آن هستند كه اسلامگرايان در اين كشور به قدرت برسند. به اعتقاد ناظران سياسي، مردم يمن اعتقاد به شهادت در راه اسلام دارند و همين مسئله نگراني غربي ها را دوچندان كرده است.
نگراني ديگر غربي ها اين است كه حركت به سمت اسلامگرايي در يمن دامن عربستان را هم بگيرد و اوضاع سياسي رژيم سعودي از كنترل خارج شود.


نوشته شده در   يکشنبه 20 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode