ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 آذر 1390     |     کد : 29407

ساختمان كنگره آمريكا به تصرف معترضان وال استريت درآمد

معترضان وال استريت با سرازير شدن به واشنگتن به منظور اعتراض به نمايندگان ساختمان كنگره آمريكا را تصرف كردند.

معترضان وال استريت با سرازير شدن به واشنگتن به منظور اعتراض به نمايندگان ساختمان كنگره آمريكا را تصرف كردند.
اعضاي جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» سه شنبه از 46 ايالت آمريكا خود را به واشنگتن رسانده و با شعار «كنگره را اشغال كنيد» وارد ساختمان كنگره آمريكا شدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، معترضان وال استريت با وارد شدن به دفاتر سناتورهاي كنگره به آنان يادآوري كردند كه آنها نماينده 99درصد جامعه هستند نه يك درصد ثروتمند اين كشور. بنا به اعلام منابع رسمي جنبش تسخير وال استريت، تظاهركنندگان 46 ايالت آمريكا اقدام به زدن چادرهايي در اطراف ساختمان كنگره كرده اند تا بدين ترتيب بتوانند طبق برنامه تا يك هفته به اعتراض و اشغال ساختمان كنگره ادامه بدهند.
خبرهاي منتشر شده نشان مي دهد، روساي دفاتر برخي سناتورها وقتي با جمعيت انبوه معترضان در دفاتر و سالن هاي ساختمان مواجه شدند، مجبور به همكاري و اداي توضيحات و دادن وعده هايي در خصوص بهبود شرايط كاري بيكاران و اوضاع اقتصادي شدند. معترضان با به دست گرفتن تصاوير نمايندگان كنگره و دست نوشته مشهور «ما 99درصديم» عليه بي عدالتي و بي توجهي مسئولان به مردم شعار دادند.
همزمان با اشغال ساختمان كنگره در واشنگتن، معترضان وال استريت در نيويورك نيز اقدام به تصرف خانه هاي مصادره شده از سوي بانك ها و تحويل آن به مردمي شدند كه به دليل بحران اقتصادي و فشارهاي بانك، خانه هاي خود را از دست داده اند.
سايت «وال استريت را اشغال كنيد» با اعلام اين خبر نوشت: در اجراي اين شعار، معترضان نيويوركي يكي از همين خانه ها را مجددا تصرف كرده و به يك خانواده بي سرپرست تحويل دادند.
به گفته يكي از معترضان، در اين شهر (نيويورك) آن قدر خانه هست كه يك بي خانمان بدون جا و مكان نماند.
تصاوير منتشر شده از نيويورك نشان مي دهد، مردم پس از تصرف ساختمان مصادره شده از سوي بانك تابلوهايي روي آن نصب كردند كه در آن نوشته شده: «به روي بانك ها بسته شد، نه مردم؛ بانك ها خانه ها را مي دزدند.»
اين گزارش مي افزايد، حركت هاي مشابهي از سوي معترضان وال استريت و در ساير شهرهاي آمريكا در حال پيگيري و اجراست.
يادآور مي شود معترضان آمريكايي از روز دوشنبه نيز براي نشان دادن نارضايتي خود از اوضاع سياسي و اقتصادي حاكم بر كشورشان، اعتصاب غذا كرده اند.
از زمان آغاز اعتراض ها به نظام سرمايه داري در 26 شهريورماه تاكنون كه وارد هشتاد و سومين روز آن مي شويم، معترضان به رغم خشونت هاي گسترده پليس و گزارش هاي جهت دار رسانه هاي غربي به طرق مختلف و تاكتيك هاي گوناگون اعتراض هاي خود را ادامه داده اند.
طولاني شدن اين اعتراض ها كه باعث نگراني جدي مقامات آمريكايي شده است سرانجام باعث شد «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا اظهاراتي را مطرح كند كه مدت هاست مردم آمريكا به دنبال عملي شدن آن هستند.
روزنامه گاردين در اين باره نوشت: اوباما در سخنراني كه در شهر «كانزاس» انجام داد از افزايش شكاف طبقاتي و نابرابري هاي اقتصادي كه نزديك به سه ماه است مردم آمريكا را به خيابانها ريخته، گلايه كرد! و ضمن تاكيد بر اجراي سياست هاي خود گفت: اجراي اين سياست ها مي تواند به مردم معمولي آمريكا كمك كند تا از شرايط سختي كه در آن قرار دارند خارج شوند. وي در ادامه از نمايندگان جمهوريخواه كنگره خواست تا با تمديد كاهش ماليات بر درآمد در رسيدن به اهداف اين سياست ها وي را ياري دهند. اوباما همچنين وعده داد با «متقلبان وال استريت» برخورد و آنها را مجازات كند.
به اعقاد برخي كارشناسان اوباما با اين اظهارات تلاش مي كند از رقباي جمهوريخواه خود كه مدتي است با استفاده از فرصت به وجود آمده از قيام وال استريت به دنبال پيروزي در انتخابات هستند، عقب نماند. وي با اين اظهارات به دنبال جلب حمايت معترضاني است كه معتقدند «اوباما» برخلاف وعده هاي انتخاباتي اش، هيچ تغييري ايجاد نكرده است.
از سوي ديگر رئيس مركز ايرلندي گالوي براي حقوق بشر با اشاره به ناآرامي هايي كه اكنون دامن غرب و آمريكا را گرفته اظهار داشت: شعله اعتراضات خاموش نخواهد شد.
پروفسور «ويليام شباس» در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: به نظرم شعله اعتراضات در غرب خاموش نمي شود اما از طرفي تصور نمي كنم معترضان نيز به خواسته هايشان برسند چرا كه رهبران غرب اصولا قادر به حل مشكلات اقتصادي نيستند و در اين بين تنها مردم فقير هستند كه تاوان اشتباه هاي دولتمردان خود را پس مي دهند.
وي همچنين استفاده پليس آمريكا از خشونت عليه تظاهركنندگان را غيرقابل قبول عنوان كرد.
آخرين خبرها از جنبش وال استريت اين كه، پليس آمريكا با ورود به ساختمان كنگره اقدام به دستگيري شماري از معترضان كرد.منابع خبري از شمار دقيق بازداشتي ها اظهار بي اطلاعي كردند اما تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، نيروهاي پليس پس از اطلاع از حضور معترضان در دفاتر سناتورها خود را به محل رسانده و ابتدا با تهديد و هشدار خواستار خروج آنها شدند اما پس از امتناع معترضان اقدام به بازداشت آنها كردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode