ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 آذر 1390     |     کد : 29363

قتل عام عزاداران حسيني انتقام آمريكا از بيداري اسلامي

آمريكا با قتل عام عزاداران حسيني در عراق، افغانستان و پاكستان درصدد است از بيداري ملت هاي مسلمان منطقه انتقام بگيرد.

سلسله عمليات تروريستي در عراق، افغانستان و پاكستان
قتل عام عزاداران حسيني انتقام آمريكا از بيداري اسلامي

آمريكا با قتل عام عزاداران حسيني در عراق، افغانستان و پاكستان درصدد است از بيداري ملت هاي مسلمان منطقه انتقام بگيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت آمريكا كه در حال خروج خفت بار نيروهاي نظامي خود از عراق است، تنها راه چاره را در ناآرام نشان دادن عراق و افغانستان و به خاك و خون كشيدن عزاداران يافته است.
براساس اين گزارش، رئيس تحقيقات جنايي فرماندهي پليس كابل اعلام كرد: تعداد تلفات حمله انتحاري ظهر عاشورا كه در غرب شهر كابل به وقوع پيوست به 55 كشته و 135 زخمي رسيده است.
انفجار زماني رخ داد كه عزاداران حسيني در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) مشغول عزاداري براي شهيدان كربلا بودند كه ناگهان يك عامل انتحاري خود را در بين جمعيت عزادار منفجر كرد.
دولت افغانستان همچنين اعلام كرد: در شهر مزارشريف نيز در اثر اقدام تروريستي پنج تن از عزاداران به شهادت رسيدند و تعدادي نيز مجروح شدند.
«حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان كه براي شركت در كنفرانس آينده افغانستان در كشور آلمان به سر مي برد، روز سه شنبه ضمن محكوم كردن انفجارهاي تروريستي، آنها را به گروه طالبان نسبت داد، اما اين گروه با صدور بيانيه اي مسئوليت انفجارها را برعهده نگرفته است.
حمله به عزاداران در پاكستان
بر اثر اصابت سه فروند راكت در مناطق «كلايا و كوهات» ايالت «خيبر پختون خواه» در جمع عزاداران حسيني، يك نفر كشته شد و پنج تن ديگر نيز در اين حادثه زخمي شدند.
در شهر «كراچي» نيز بر اثر انفجار يك بمب در محله «كالاپل» دو تن زخمي شدند و تروريست ها قصد داشتند با منفجر كردن پل از عبور دسته هاي عزاداري جلوگيري كنند.
اين حملات تروريستي در حالي روي داد كه سراسر پاكستان در سوگ سالار شهيدان غرق در ماتم و اندوه بود و شيعيان عاشق حسين(ع) بدون ترس از انفجارهاي تروريستي در خيابان ها به سوگواري پرداختند.
به گفته سخنگوي پليس كراچي بيش از 38هزار تن از نيروهاي امنيتي و پليس همزمان با تاسوعا و عاشورا به حالت آماده باش درآمده بودند.
منابع خبري در پاكستان اعلام كردند كه عوامل سلفي ها با حمايت آمريكا و عربستان دست به اين اقدامات تروريستي زده تا با ايجاد رعب و وحشت، آنان را از عزاداري براي سالار شهيدان منع كنند.
مقامات اسلام آباد نيز اعلام كردند كه به دنبال دستور ارتش پاكستان، آمريكا در حال تخليه يك پايگاه هوايي در خاك اين كشور است. آمريكايي ها در حالي اين پايگاه را تخليه مي كنند كه چند روز پيش حمله ناتو در مرز با افغانستان باعث كشته شدن 24 سرباز پاكستاني شد.
حمله به عزاداران در عراق
منابع خبري عراق از شهيد و مجروح شدن 106 تن از سوگواران سالار شهيدان در انفجارهاي تروريستي در شهر بغداد، حله، بابل و موصل در روزهاي تاسوعا و عاشورا خبر دادند.
يك منبع آگاه پليس روز دوشنبه به خبرگزاري رويتر گفت: بر اثر انفجار يك بمب كنار جاده اي دستكم 11 تن از شيعيان عزادار در بغداد شهيد و 38 تن ديگر مجروح شدند.
همچنين منابع خبري از شهادت 33 نفر و زخمي شدن 60 تن ديگر از زائران و عزاداران بر اثر انفجار سه دستگاه خودروي بمب گذاري شده در استان بابل، كركوك، فلوجه، الانبار و دياله خبر دادند.
در همين حال وقوع دو انفجار در شمال و مركز شهر «حله» در 100 كيلومتري بغداد، 22نفر به شهادت رسيده و 63 نفر مجروح شدند.
منابع امنيتي نيز اعلام كردند كه چند نفر مسلح را كه بمب هاي دست ساز به همراه و قصد داشتند زائران را در مسير كربلا هدف قرار دهند، شناسايي و بازداشت كردند.
«نوري مالكي» نخست وزير عراق كشورهاي خارجي به خصوص آمريكا و عربستان را به ايجاد هرج و مرج و ناآرامي در اين كشور در حوادث اخير متهم كرده است.
سوگواري اباعبدالله در عراق
ميليون ها زائر شيعه در سالروز عاشوراي حسيني با حضور در كربلا، به سوگواري شهادت اباعبدالله الحسين(ع) نشسته و ياد و خاطره سالار شهيدان و 72 تن از ياران باوفايش را گرامي داشتند.
شيفتگان و عاشقان سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) در كربلا با لباس هاي مشكي و با كوله باري از اندوه و ماتم از عزاي از دست دادن فرزند فاطمه زهرا(س) به خيابان ها آمده و نداي يا حسين(ع) را با صداي بلند در شهر كربلا طنين انداز كردند.
براساس گزارش ايرنا، دسته هاي عزاداري با پرچم هايي به رنگ قرمز و با سر دادن نوحه هاي حزن انگيز در بين الحرمين و در جلوي درب هاي ورودي حرم هاي مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) به سوگواري پرداخته و بر سر و سينه خود زدند.
«امان الدين الهر» استاندار كربلا به خبرگزاري فرانسه گفت: تعداد زائران كربلا در روز عاشوراي حسيني به پنج ميليون نفر رسيد كه در بين آنها زائراني از كشورهاي عربي و خارجي نيز حضور داشتند.
از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي عراق در روز تاسوعا و عاشورا اقدامات امنيتي گسترده اي را براي حفاظت از جان عزاداران حسيني در شهر كربلا به اجرا گذاشتند.
فرمانده عمليات تاميني كربلا در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد: با بهره گيري از 28 هزار نيروي پليس و امنيتي، اقدام به تامين امنيت عزاداران در شهر كربلا كرديم.
وي گفت: اجراي اين اقدامات امنيتي تماماً به عهده نيروهاي عراقي است و هلي كوپترهاي ارتش نيز تامين آسمان كربلا در ايام سوگواري را بر عهده داشتند.
منابع خبري نيز اعلام كردند: با خروج آخرين گردان نظامي آمريكا از عراق در اواخر هفته آينده، خروج نيروهاي اشغالگر از اين كشور كامل خواهد شد. در اين ميان نيز سفارت آمريكا در منطقه ديپلمات نشين «الخصرا» در بغداد، تدابير امنيتي خود را به منظور حفظ جان و امنيت كارمندان خود، تشديد كرده است.
گزارش هاي دريافتي نيز حكايت از حضور گسترده شيعيان در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) در كشورهاي مختلف جهان از جمله آمريكا، تركيه، آذربايجان، نروژ، مصر، اوكراين، افغانستان، يمن، و... مي كند.
نكته جالب توجه، حضور مردم «سني مذهب» در عزاداري شيعيان در كشور مصر كه براي نخستين بار پس از سرنگوني رژيم حسني مبارك در اين كشور به صورت آزاد برگزار شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode