ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 آذر 1390     |     کد : 29024

درخواست انگليس از ايران براي انصراف از كاهش رابطه

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد كه قبل از تصويب كاهش رابطه در خانه ملت، انگليس از كاردار ايران درخواست كرده بود كه مجلس از تصميم خود صرف نظر كند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد كه قبل از تصويب كاهش رابطه در خانه ملت، انگليس از كاردار ايران درخواست كرده بود كه مجلس از تصميم خود صرف نظر كند.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه كاهش روابط با رژيم سلطنتي انگليس براساس منافع ملي بود، اظهار داشت: نمايندگان ملت ايران در مجلس شوراي اسلامي مسئول حراست از حقوق و منافع مردم ايران هستند و بر همين اساس در پاسخ به جنايات اين رژيم و اقدامات ضدايراني آنها، تصميم به كاهش روابط با اين رژيم گرفته شده است.
وي در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه انگليس مبني بر برخورد با ايران به خاطر كاهش رابطه، گفت: همانطور كه آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي گفتند، كاهش رابطه اول راه است، اگر واكنشي از سوي دولت انگليس عليه ايران صورت بگيرد، پاسخ مجلس ايران كوبنده خواهد بود.
بروجردي با بيان اين كه انگليس بايد خود را ملزم به احترام به حقوق ملت كند، گفت: قبل از تصويب كاهش رابطه در مجلس، دولت انگليس كاردار ايران در لندن را احضار و درخواست كرده بود كه مجلس ايران از تصميم براي كاهش رابطه با دولت انگليس صرف نظر كند، اين پيام به دولت و مجلس ايران منتقل شد و در نهايت نمايندگان مردم تصميم به تصويب كاهش رابطه با دولت انگليس گرفتند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين به «فارس» گفت: سفير انگليس تا 2 هفته آينده بايد ايران را ترك كند و به كشورش بازگردد.
وي در پايان با بيان اين كه كاهش رابطه از سوي كشورهاي اسلامي با انگليس به سياست هاي كلي آنها مربوط مي شود، به فارس گفت: البته مجلس ايران از هر اقدام مستقلانه، عزت بخش و ضداستكباري كشورهاي اسلامي و كشورهاي مستقل حمايت مي كند.


نوشته شده در   سه شنبه 8 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode