ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 آذر 1390     |     کد : 28772

لغو حقوق مادام العمر مجلس تبعيض را نپذيرفت

مجلسي ها ديروز در بيانيه اي حمايت قاطع خود را از قوه قضاييه در برخورد با فساد اقتصادي اخير اعلام كردند. آخرين روز كاري صحن بهارستان در هفته جاري، روز پركاري براي نمايندگان و به تبع آن، روز پرخبري براي خبرنگاران بود، اهالي خانه ملت ديروز دو بيانيه بسيار مهم و دو مصوبه جدي و تاثيرگذار را در دستور كار داشتند.

اقدام تحسين برانگيز نمايندگان ملت
لغو حقوق مادام العمر مجلس تبعيض را نپذيرفت

مجلسي ها ديروز در بيانيه اي حمايت قاطع خود را از قوه قضاييه در برخورد با فساد اقتصادي اخير اعلام كردند.
آخرين روز كاري صحن بهارستان در هفته جاري، روز پركاري براي نمايندگان و به تبع آن، روز پرخبري براي خبرنگاران بود، اهالي خانه ملت ديروز دو بيانيه بسيار مهم و دو مصوبه جدي و تاثيرگذار را در دستور كار داشتند.
در همين راستا، نمايندگان مجلس در بيانيه اي با 201 امضا حمايت قاطع خود را از قوه قضاييه در برخورد با فساد اقتصادي اخير اعلام كردند.
در بخشي از اين بيانيه كه محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس آن را قرائت كرد، آمده است: افشاي پرونده عظيم اخير مفاسد اقتصادي هشدار تكان دهنده اي براي نظام بود و قوه قضاييه بايد براي خشكاندن ريشه هاي اين مفاسد اقدام كند.
اين بيانيه مي افزايد: قوه قضاييه كه در اين مرحله حساس ترين وظيفه را بر عهده دارد، تاكنون چنان حركت كرده است كه اميد تبديل اين تهديد به فرصتي براي پاكسازي كل نظام از چنين پلشتي هايي قوت گرفته است و دير نيست كه مردم شريف ايران با همت قاضي قاطع و عادل جناب آقاي محسني اژه اي طعم شيرين اجراي بي اغماض عدالت را بچشند.
اين نمايندگان در ادامه بيانيه خود آورده اند: به همين دليل دست ها و حلقوم هاي آلوده در صدد مانع تراشي برآمده تا از كشف عمق گسترده اين غده سرطاني جلوگيري كنند، اين سنگ اندازي ضدالهي و ضدمردمي از طريق زد و بندهاي پشت پرده، فشارهاي رسانه اي و تهديد پياپي نسبت به مسئولان پرونده، سازماندهي مي شود.
در اين بيانيه تاكيد شده است: اين حركات نشانه اضطراب و نگراني در برخي اشخاص و محافل است، كساني كه خود مي دانند تا چه حد مستقيم و غيرمستقيم در اين فساد عظيم درگير بودند.
در بيانيه مذكور آمده است: ما نمايندگان ملت در كنار رهبر قاطع و بصير در پشتيباني از قوه قضاييه به ويژه رئيس محترم آن و دادستان كل كشور ذره اي كوتاهي نخواهيم كرد تا آنان بتوانند پرونده را تا دروني ترين لايه ها با گسترده ترين سطوح بررسي كنند و مجرمان را هر كه باشند، قاطعانه به مجازات برسانند.
تصويب 2 فوريت
طرح كاهش رابطه با انگليس
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني چهارشنبه دو فوريت طرح كاهش رابطه با انگليس را تصويب كردند.
گفتني است پيش از تصويب اين طرح علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياسي خارجي مجلس طي سخناني سياست هاي خصمانه انگليس در قبال كشورمان را تشريح كرد.
اين طرح با 162 راي موافق، 5 راي مخالف و 6 راي ممتنع از 198 نماينده حاضر در صحن علني مجلس تصويب شد.
در مقدمه اين طرح كه به امضاي 20 نفر از نمايندگان رسيده، آمده است: دولت انگليس با تصميم خصمانه اخير خود يك بار ديگر سياست كينه توزانه خود را در قبال ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران نشان داد. جداي از كارنامه سياه دولت انگليس در قبال ملت ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي كه مملو از خيانت و جنايت است عملكرد اين كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي ادامه همان سياست است كه نمونه آن حمايت همه جانبه از گروهك هاي تروريستي است. داشتن روابط عادي با اين كشور به هيچ وجه قابل قبول منطق بر منافع جمهوري اسلامي ايران نيست.
طراحان اين طرح دو فوريتي تاكيد كردند: وزارت خارجه بايد هر چه سريعتر روابط سياسي را به سطح كاردار تنزل داده و روابط اقتصادي و تجاري را به حداقل برسانند.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در توضيح دلايل ارائه طرح دو فوريتي كاهش رابطه با كشور انگلستان با اشاره به كارنامه اين كشور قبل از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: كارنامه انگليس قبل از پيروزي انقلاب اسلامي مملو از جنايات و خيانت به ملت ايران بوده است.
وي افزود: در جنگ جهاني اول زماني كه قحطي بزرگي اتفاق افتاد انگليس در سطح گسترده گندم را خريداري كرد و موجب شد تا لطمات زيادي به مردم كشورمان وارد كرد.
بروجردي همچنين با اشاره به توطئه هاي انگليس در دوران هاي مختلف گفت: اين كشور شريك اصلي همه توطئه ها عليه ملت ايران بوده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در همه توطئه هايي كه عليه ملت ايران شكل گرفت انگليسي ها دخالت اصلي را داشتند، گفت: در جنگ تحميلي انگليس مانع اصلي محكوميت عراق در شوراي امنيت سازمان ملل بود و مانع شد كه عراق محكوم شود.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه انگليس طراح اصلي طرح هاي دروغين نقض حقوق بشر در ايران بوده است، گفت: اين كشور همواره تلاش كرده است تا از حق مسلم ملت ايران در رسيدن به فناوري هسته اي جلوگيري كند اما همه آن تلاش ها با شكست مواجه شده است.
بروجردي با بيان اينكه انگليس، نام منافقين را از ليست تروريست ها خارج كرد، گفت: اين كشور در اقدامات متعدد عليه ايران نقش اساسي دارد و امروز هم بار ديگر سردمدار تحريم غيرقانوني بانك مركزي برخلاف تمامي ضوابط بين المللي شده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه داشتن روابط عادي با انگليس به هيچ وجه قابل قبول نيست و با منافع كشورمان سازگاري ندارد، گفت: از وزير خارجه مي خواهيم سفير انگليس را از ايران اخراج كند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه سياست انگليس در مقابل ايران همواره خصمانه بوده است، گفت: هم اكنون وارد مصاف سياسي جدي با انگليس هستيم و كاهش رابطه با اين كشور نقش مهمي دارد.
بيانيه اي در محكوميت
اقدام انگليس
روز گذشته در همين راستا، 228 نفر از نمايندگان با امضاي بيانيه اي، اقدام اخير انگليس در تحريم بانك مركزي را به شدت محكوم كردند.
متن اين بيانيه كه از سوي محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس قرائت شد، به شرح ذيل است:
دولت انگليس بدتر از ابليس يك بار ديگر عمق كينه و دشمني خود را با ملت بزرگ ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نشان داد و با اعلام تحريم بانك مركزي گام ديگري در دشمني با ايران اسلامي برداشت.
انگليس خبيس جداي از سابقه ننگين تاريخي خود عليه ملت ايران و كارنامه سياهش كه هيچ گاه از حافظه تاريخي ملت زدوده نخواهد شد، در تمام سال هاي بعد از پيروزي انقلاب دست از كينه ورزي برنداشته است.
حمايت از سازمان تروريستي منافقين كه انگليس آغاز كننده آن بود گرفته تا اعمال تحريم هاي فرا قطعنامه اي و تا حركت اخير در تحريم بانك مركزي گوشه اي از اقدامات كينه توزانه اين رژيم بوده است.
ما نمايندگان ملت بزرگ ايران ضمن محكوم كردن شديد اين اقدام ظالمانه دولت انگلستان، اعلام مي كنيم اين گونه اقدامات خصمانه هيچ تاثيري در عزم راسخ ملت و دولت ايران در ادامه پيمودن صراط مستقيم انقلاب اسلامي نخواهد گذاشت و ما لحظه اي از آرمان هاي الهي امام راحل و مقام معظم رهبري دست نخواهيم كشيد و كشورهايي مانند انگليس و آمريكا آرزوي عقب نشيني نظام اسلامي ايران را به گور خواهند برد.
تبصره 3 ماده 71 قانون مديريت حذف شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني چهارشنبه و در جريان بررسي جزئيات طرح لغو استفساريه تبصره 3مواد 71 و 117 قانون مديريت خدمات كشوري مصوب 1386 با پيشنهاد جايگزيني كه حسن كامران نماينده اصفهان ارائه داد، با 133 راي موافق، 38 راي مخالف و 19 راي ممتنع از 203 نماينده حاضر در صحن علني پارلمان موافقت كردند كه به موجب آن مقرر شد تبصره 3 ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري مصوب 8 مهرماه 1386 حذف شود.
وكلاي ملت با 140 راي موافق كليات اين طرح را به تصويب رسانده بودند. اما در جريان بررسي ماده واحده اين طرح كه به موجب آن مقرر مي شد تنها استفساريه مصوب هفته گذشته مجلس لغو شود، حسن كامران و نيره اخوان نمايندگان اصفهان پيشنهاد جايگزيني مبني بر طرح حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري مصوب 1386 را ارائه دادند كه با موافقت مجلس روبرو شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، در موافقت با پيشنهاد كامران، اظهار داشت: مجلس هشتم استفساريه اي را ارائه داد كه مي خواست به موجب آن سازمان هايي كه شامل تبصره 3 ماده 71 نمي شوند را مشمول كند، تلقي اخير كه در جامعه نسبت به مسئولان به وجود آمده در مورد آنكه مسئولان از طبقه اشراف هستند، تلقي غلطي است و انگي بود كه به مسئولان چسبانده شد و بايد به وسيله راي شما به اين پيشنهاد، پاك شود.
وي افزود: بسياري از افراد كه داراي مسئوليت هستند، اگر به كار خودشان بازگردند، حقوق بيشتري مي گيرند و در اتهام زدن به مسئولان در اين زمينه، به نظام ظلمي مي شود.
رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه مسئولين اين كشور از طبقات اشراف نيستند، گفت: يك قانوني به غلط تصويب شده كه يك انگي به مسئولان چسبانده است و بايد با راي نمايندگان اين مسئله برطرف شود.
و با اين كار شما يك ظلمي از نظام برداشته مي شود و خواهش بنده اين است كه امروز اين تصميم تان مقابل اين ظلم را بگيريد.
وي خطاب به نمايندگان گفت: شما با اين كار اصل ماجرا را حل مي كنيد. از دوران اجراي آزمايشي قانون مديريت خدمات كشوري حدود يك سال و نيم باقي مانده و پس از پايان اين دوران نمايندگان مي توانند قانون جامعي را به تصويب برسانند.
رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه با حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري، ثلمه اي به عالم وارد نمي شود، تصريح كرد: امروز براي از بين بردن اين ظلم و احقاق حق قيام كنيد.
در همين رابطه عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان هم اظهار داشت: مصوبه مجلس درباره «استفساريه تبصره 3 مواد 71 و 117 قانون مديريت خدمات كشوري مصوب سال 1386» كه دوشنبه هفته گذشته در مجلس تصويب و به شوراي نگهبان ارسال شده بود، از سوي اين شورا مغاير با قانون اساسي و شرع شناخته و به مجلس عودت داده شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode