ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 آبان 1390     |     کد : 28348

استيصال دولتمردان كاخ سفيد مقابل جنبش وال استريت

معترضان وال استريت به رغم حمله پليس به چادرهاي آنها در اوكلند، نيويورك و پورتلند اعلام كردند كه روز پنجشنبه (فردا) ساختمان وال استريت را اشغال خواهند كرد.

 
موج جديد سركوب در آمريكا معترضان : تا آخر ايستاده ايم

معترضان وال استريت به رغم حمله پليس به چادرهاي آنها در اوكلند، نيويورك و پورتلند اعلام كردند كه ساختمان وال استريت را اشغال خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري ها پليس آمريكا روز گذشته به مركز تجمع آنها در چند شهر يورش برد و با استفاده از باتوم چادرهاي آنها را برچيد و قريب 07 نفر از معترضان را بازداشت كرد.
به گزارش بي بي سي، پليس نيويورك طرح ضربتي براي جمع آوري چادر معترضان وال استريت از پارك زاكوتي را آغاز كرد.
يكي از معترضان به آسوشيتدپرس گفت كه پليس براي دستگيري مخالفان نظام سرمايه داري يك سپر انساني تشكيل داده تا همه را دستگير كند.
به رغم اين فشارها، جنبش وال استريت اعلام كرد، فردا دوباره به خيابان ها خواهند آمد و ساختمان وال استريت (مركز بورس آمريكا) را تعطيل خواهند كرد.
به گزارش پرس تي وي، معترضان قصد دارند روز پنجشنبه (فردا) با راهپيمايي از پارك زاكوتي در نيويورك ساختمان وال استريت را به تصرف خود درآورند.
پيش بيني مي شود معترضان روي پل بروكلين راهپيمايي كنند. در راهپيمايي اعتراض آميز ماه گذشته روي اين پل، تعداد 700 نفر از معترضان بازداشت شدند.
در اين حال به گزارش فارس، «دن سيگل» مشاور ارشد شهردار اوكلند پس از تصميم پليس اين ايالت به برخورد با معترضان از سمت خود استعفا كرد.
«سيگل» پس از اعلام پليس اوكلند مبني بر پايان دادن به تجمع معترضان، با اعتراض به اين تصميم اعلام كرد كه پليس بايد به جاي برچيدن كمپ هاي معترضان از آنها حفاظت كند.
وي در اعتراض به اين تصميم و پيش از شروع عمليات جمع آوري كمپ ها، استعفا كرد. وي اظهار داشت كه مقامات اوكلند با اين كار اشتباه بزرگي مرتكب شدند و خود را در برابر مردم قرار دادند.
سخنگوي جنبش مردمي وال استريت در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت، روز پنجشنبه تصرف وال استريت وارد شصتمين روز خود مي شود؛ مردم نيويورك اين روز را «روز اقدام» نامگذاري كرده اند. وي افزود: تحصن كنندگان در پارك زاكوتي وال استريت قصد دارند بازار بورس وال استريت را به تعطيلي بكشانند. وي خاطرنشان كرد كه اين روز، روز سخت و سرنوشت سازي براي ما خواهد بود؛ زيرا به احتمال خيلي زياد پليس با يورش به صف تحصن كنندگان تعداد زيادي از آنان را دستگير خواهد كرد.سخنگوي جنبش مردمي وال استريت با بيان اينكه تظاهركنندگان قصد ايجاد درگيري و خشونت ندارند؛ اظهار داشت با تعطيل كردن بازار بورس نيويورك؛ جنبش خود را وارد مرحله جديدي خواهيم كرد و به همه نشان مي دهيم براي رسيدن به اهداف خود كاملا مصمم هستيم. وي افزود: تظاهركنندگان قصد دارند تمامي خطوط مترو به منطقه وال استريت را مسدود كنند و تظاهرات خود را به روي پل بروكلين بكشانند.قيام مردم آمريكا عليه نظام سرمايه داري حدود دو ماه پيش با تظاهرات يك گروه 20 نفره در منطقه منهتن نيويورك آغاز و در كمترين زمان ممكن به يك حركت بزرگ اجتماعي در آمريكا تبديل شد. جنبش موسوم به تصرف وال استريت به سرعت تمامي شهرهاي آمريكا را فرا گرفت و به ساير كشورهاي غربي نيز سرايت كرد؛ مسئولان آمريكا در ابتداي شروع اين جنبش اميدوار بودند با استفاده از خشونت پليس و شروع سرماي زمستان تحصن مردم پايان يابد اما اكنون متوجه شده اند اين خيزش و بيداري كه در طبقه هاي ضعيف و متوسط جامعه آمريكا ايجاد شده؛ پايه هاي پوسيده نظام سرمايه داري را با خطر سقوط روبه رو كرده است.
در اين حال نوآم چامسكي كارشناس برجسته آمريكايي تأكيد كرد پديده جنبش تسخير وال استريت نشان از بي اعتمادي فزاينده مردم آمريكا به نهادهاي مالي و سياسي اين كشور است و گسترده شدن اين جنبش به تقويت وحدت نظر مردمي منجر خواهد شد.روزنامه الاتحاد چاپ امارات عربي متحده در شماره ديروز خود در اينترنت با درج مقاله اي از چامسكي با عنوان جنبش تسخير وال استريت، نقطه عطفي در جامعه آمريكا نوشت: دليل تبديل شدن جنبش تسخير وال استريت به جنبشي بي سابقه در آمريكا، نحوه زندگي در دوران بي سابقه در اين كشور است.
چامسكي تأكيد كرد مسئله قابل توجه در جنبش تسخير وال استريت ايجاد پيوندهاي جديد ميان مردم است و در صورتي كه اين جنبش گسترده شود، وحدت نظر در جامعه تقويت خواهد شد.
ناظران سياسي در آمريكا مي گويند كه گسترش اعتراض ها و قدرت گرفتن جنبش وال استريت دولتمردان آمريكايي را سردرگم كرده است.
آنها نگران آن هستند كه اعتراض هاي مردمي عليه نظام سرمايه داري از كنترل خارج شوند و نتوانند اعتراض ها را مهار كنند.
به عقيده اين ناظران، صدور دستور سركوب هم در اين چهارچوب قابل ارزيابي است.
معترضان بارها در شعارهاي خود اعلام كرده اند كه ما 99 درصد هستيم و حاضر نيستيم زير بار زورگويي يك درصد برويم.
معترضان پس از سركوب شديد پليس و جمع آوري چادرها اعلام كرده اند كه به راه خود ادامه مي دهند و براي رسيدن به خواست هاي خود تا آخر ايستاده اند.
آتش زدن پرچم اسرائيل
اعضاي جنبش وال استريت در اعتراض به حمايت هاي دولت آمريكا از سياست هاي رژيم صهيونيستي پرچم اين رژيم را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از منابع خبري نيويورك، اعضاي جنبش اعتراضي آمريكا موسوم به وال استريت به نشانه ابراز همبستگي با آرمان فلسطين و در اعتراض به سياست هاي كاخ سفيد در حمايت همه جانبه از اسرائيل، پرچم اين رژيم را به آتش كشيدند.
بر پايه اين گزارش معترضان آمريكايي پس از تصميم اخير كاخ سفيد در قطع كمك هاي مالي اين كشور به سازمان علمي و فرهنگي و آموزشي سازمان ملل متحد (يونسكو) به خاطر تصميم اخير آن در اعطاي عضويت كامل به فلسطين، پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند تا اعتراض خود نسبت به سياست هاي هميشگي دولت آمريكا در حمايت از رژيم صهيونيستي را نشان داده و حمايت و همبستگي خود با فلسطينيان را اعلام كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode