ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 آبان 1390     |     کد : 28280

پاسخ مجلس به آمانو ايران در همكاري با آژانس تجديدنظر مي كند

مجلسي ها با اخطار جدي به آژانس انرژي اتمي، تجديدنظر در نحوه همكاري با آژانس را در دستور كار خود قرار دادند.

مجلسي ها با اخطار جدي به آژانس انرژي اتمي، تجديدنظر در نحوه همكاري با آژانس را در دستور كار خود قرار دادند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح روز گذشته در نطق پيش از دستور خود در صحن مجلس با اشاره به گزارش اخير مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، گفت: ابعادي كه با سر و صداي زياد در ضمائم گزارش آمده است، چيزي جديدي مطرح نيست، بلكه ادعاهايي است كه هميشه در گزارش دو كشور آمريكا و رژيم صهيونيستي بوده و به همه اين اطلاعات مغلوط پاسخ داده شده است و بارها آقاي البرادعي اعلام كرد ما به اطلاعات موثق نرسيديم.
رئيس مجلس افزود: در طرح مداليته هم كه با آژانس توافق شد، اين امور مورد بررسي قرار گرفت و اعلام نظر شد اما چرا يكباره حتي در مواردي كه بازديد داشتند و در گزارش هاي قبلي اعلام نظر نشده بود كه به مورد انحراف از برنامه هسته اي رسيده ايم، مسير را عوض كردند و مدير كل اعلام مي كند از طريق برخي كشورهاي عضو به جزئيات فني رسيده و تا حد زيادي معتبر و مرتبط است.
لاريجاني همچنين ادامه داد: آقاي منوشه امير بلندگوي رژيم صهيونيستي فورا اعلام كرد، رژيم اسرائيل خيلي خوشحال است كه تمام اطلاعات داده شده از طرف اسرائيل به آژانس در گزارش مدير كل آمده است لذا بايد از آمانو پرسيد: آيا رژيم صهيونيستي عضو «ان پي تي» است كه شما از آن به اعضا ياد كرده ايد؟
وي در ادامه خطاب به آمانو گفت: اين مايه آبروريزي براي شما و آژانس نيست كه سخنگوي تبليغاتي رژيم صهيونيستي صريحا اعلام مي كند آنچه ما به آژانس داده ايم، در گزارش مدير كل آمده است؟
رئيس نهاد قانون گذاري كشورمان تاكيد كرد: آنقدر اين گزارش بي مبنا و عجولانه تنظيم شده كه كشورهاي مختلف نظير روسيه، چين و اعضاي عدم تعهد آن را گزارشي بي اساس و مخرب خوانده اند و اين در حاليست كه در يكسال اخير اجازه بازرسي هاي فراتر از تعهدات به آژانس داده شده است.
لاريجاني تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي به آژانس بين المللي انرژي اتمي اخطار مي كند اين روش را جز دشمني و رونويسي دستورات رژيم صهيونيستي و آمريكا ندانسته و لازم مي داند در نحوه همكاري ايران با آژانس بررسي مجددي صورت دهد چرا كه آژانس با روش جديد خود نشان داده است همكاري و عدم همكاري تاثيري در تصميمات غيركارشناسي آنها ندارد.
وي ادامه داد: بنابراين لازم است كميسيون امنيت ملي مجلس در اين زمينه با همكاري ساير دستگاه ها بررسي اين موضوع را آغاز كند و نتيجه آن را ارائه دهد.
اين سخنان لاريجاني واكشن نمايندگان را در پي داشت و وكلاي ملت فرياد «مرگ بر آمريكا» در صحن علني مجلس سر دادند.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنانش نسبت به برخي تهديدات نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران كه از سوي رژيم صهيونيستي مطرح شده است نيز واكنش نشان داده و اعلام كرد در صورت جسارت به ملت بزرگ ايران، جمهوري اسلامي ايران منطقه را از لوث وجود رژيم صهيونيستي پاك خواهد كرد كه اين سخنان لاريجاني نيز با فرياد «الله اكبر» نمايندگان مواجه شد.
رئيس مجلس با بيان اينكه با فضاسازي آمريكا و رژيم صهيونيستي در اقدامات پر سر و صداي اخير معلوم مي شود اين اقدام آژانس حلقه اي از زنجيره ماجراجويي هاي ديگر نيز هست، يادآور شد: مخصوصا تهديدات سخيف پرز كه بيشتر حكايت از ترس و ژست خروج از انزواي اين رژيم داشت، آنقدر ناپخته بود كه با دستپاچگي وزير خارجه اين رژيم و ساير كشورهاي غربي، آن را رد كردند.
لاريجاني اضافه كرد: اما هشدار به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامي آنان را از خواب آلودگي به در آورد كه پاسخ ايران به اقدامات تخيلي و ناشيانه اين رژيم جعلي هرچند از جنس تهديد باشد، آنقدر تاثيرگذار و دردآور است كه از درون متلاشي شود.
تجديدنظر در همكاري با آژانس روي ميز كميسيون امنيت
در همين رابطه رئيس كميسيون امنيت ملي هم با بيان اينكه رئيس مجلس تاكيد داشت كه نحوه همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي مورد بازنگري قرار گيرد، گفت: متاسفانه آژانس و مشخصا مدير كل آن به جاي حركت در چارچوب مقررات آژانس و مسئوليت هاي مهمي كه در چارچوب اين مقررات به دوش مدير كل آژانس گذاشته شده، گوش به فرمان آمريكاست و در يك فضاي سياسي حركت مي كند.
بروجردي ادامه داد: حتي اعضاي دائم شوراي امنيت مثل روسيه و چين هم مخالف اين خط و مشي هستند و ده ها عضو جنبش عدم تعهد مخالفت جدي با اين مسئله دارند بنابراين كميسيون در اين هفته بررسي اين موضوع را در دستور قرار خواهد داد.
وي با تاكيد بر اينكه معتقديم همكاري با آژانس نيازمند بازنگري است، تصريح كرد: اگر آژانس به عنوان خانه مشترك همه كشورهاي عضو كه در چارچوب اهداف صلح آميز فعاليت مي كنند، بخواهد اين نگاه سياسي را ادامه دهد و يا به دستور آمريكا حركت كند، خارج از مقررات است و چنين دبير كلي يعني آقاي آمانو صلاحيت مديريت آژانس را از دست خواهد داد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين از بررسي حادثه انفجار در پادگان مدرس در جلسه امروز اين كميسيون با حضور مسئولان سپاه پاسداران خبر داد.
در همين راستا حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد نماينده مردم قزوين در مجلس نيز در حاشيه جلسه علني يكشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره چگونگي روابط ايران با آژانس در آينده، گفت: با تلاش خواهيم كرد با حضور فعال تري در آژانس به تأثير كشورهاي جنبش عدم تعهد و كشورهاي مستقل بيفزاييم و البته تلاش خواهيم كرد بر مواضع حق خود در آژانس تأكيد كنيم و اينها در شرايطي است كه ما عضو آژانس باشيم.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران با حضور در آژانس تلاش خواهد كرد مديريت آژانس را از تاثيرپذيري از نظام استكبار با آمريكا به كشورهاي جنبش عدم تعهد تغيير دهد.
ابوترابي فرد اضافه كرد: كه حضور ايران در آژانس در آينده براساس اصلاح مديريت حاكم بر اين سازمان خواهد بود.
اقبال محمدي نماينده مريوان هم طي نطق ميان دستورش در مجلس ضمن محكوم كردن گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: اين گزارش حاكي از نظرات آمريكا و صهيونيست جهاني بود و ملت هاي جهان بايد بدانند كه ما مردم ايران از هر قوم و قبيله اي با تجربه مقاومت 32ساله هميشه در صحنه بوده و به فرمايشات رهبر انقلاب لبيك مي گوييم و دخالت دشمنان در امور داخلي را برنمي تابيم.
در اين خصوص احمدعلي مقيمي نماينده مردم بهشهر و نكا هم، طي نطقي ميان دستور در صحن علني مجلس با اشاره به تهديدات اخير آمريكا و اسرائيل گفت: اگرچه كشور ما با ياوه گويي ها، تحريم ها و تهديدهاي گوناگون استكبار جهاني بيگانه نيست اما همواره پاسخ ما اين جمله است كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند، بكند.»
مخالفت مجلس با يك فوريت طرح جامع رسانه هاي همگاني
همچنين وكلاي ملت در جلسه علني ديروز با 65راي موافق، 54 راي مخالف و 27 راي ممتنع از 214نماينده حاضر، با يك فوريت طرح جامع رسانه هاي همگاني مخالفت كردند.
اين طرح كه به امضاي 25 نفر از نمايندگان مجلس رسيده است، شامل يك مقدمه توجيهي و 8 فصل و 72 ماده است كه موادي را درباره رسالت رسانه ها، تاسيس رسانه ، حقوق و تكاليف رسانه ها، هيئت هاي نظارت بر رسانه ها، تخلفات، جرايم و مجازات و هيئت منصفه مطبوعات مطرح كرده است.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده تهران به عنوان طراح طرح مذكور و جمشيد انصاري نماينده زنجان و طارم در مخالفت با يك فوريت اين طرح و علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري در موافقت با يك فوريت آن در صحن علني سخنراني كردند.
رسايي، بهروز جعفري، شجاعي، طاهري، سيدعلي حسيني، حدادعادل، ملك محمدي، آرين منش، فاطمه رهبر، علي مطهري نماينده تهران، كوثري، فولادگر، مصباحي مقدم، زارعي، مقدسي، آقازاده، كوچك زاده، مفتح، كائيدي، رحيمي نسب، ذوالانوار، حسينيان، ابوترابي فرد، نوباوه و قاضي زاده نمايندگان امضاكننده طرح جامع رسانه هاي همگاني هستند.
مجلس به علاوه با دو فوريت و يك فوريت طرح اصلاح بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه درباره نحوه حضور افراد نابينا و كم بينا به عنوان نماينده در مجلس بود، مخالفت كرد.
با مخالفت مجلس با فوري بررسي شدن طرح مذكور اين طرح به صورت عادي در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار مي گيرد.
در صورت تصويب نهايي طرح مذكور، عبارت «بينايي» از بند 6 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي با آخرين اصلاحات بعدي حذف و يك تبصره به بند مذكور الحاق مي شود.
در تبصره اين ماده آمده است: جانبازان معزز و معلولان محترم، مشمول اين قانون به منظور بهره گيري از تجهيزات مكمل و رافع محدوديت نابينايي، نبايد نقص عضو در دست داشته باشند.
همچنين نمايندگان در جلسه علني ديروز به بررسي طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب سال 1363پرداخته و 2 ماده از آن را اصلاح و تصويب كردند.
وكلاي ملت در ماده 44 قانون خدمت وظيفه عمومي كه عنوان كرده بود از خانواده اي كه 2 برادر خدمت سربازي را انجام داده باشند، صرفاً يك نفر از فرزندان از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي شود را حذف و با جايگزيني ماده جديدي، تصميم گيري در اين مورد را به ستاد كل نيروهاي مسلح واگذار كردند.
ديروز نماينده آبادان هم از پاسخ هاي وزير نيرو درباره سؤالش كه در خصوص علت عدم رسيدگي به مشكلات شبكه فاضلاب آبادان طي 14 ماه گذشته بود، قانع شد.


نوشته شده در   دوشنبه 23 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode