ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 مهر 1390     |     کد : 26611

فراخوان جنبش اعتراضي در آمريكا مردم! به ما ملحق شويد

منابع خبري از گسترش تظاهرات و اعتراض هاي ضد سرمايه داري در نيويورك و ديگر شهرهاي آمريكا خبر مي دهندو جنبش اعتراضي از مردم خواسته اند كه به آنها بپيوندند.

همزمان با گسترش تظاهرات صورت گرفت
فراخوان جنبش اعتراضي در آمريكا مردم! به ما ملحق شويد

منابع خبري از گسترش تظاهرات و اعتراض هاي ضد سرمايه داري در نيويورك و ديگر شهرهاي آمريكا خبر مي دهندو جنبش اعتراضي از مردم خواسته اند كه به آنها بپيوندند.
همزمان با ورود به چهارمين هفته از اعتراض هاي ضد سرمايه داري آمريكا، منابع خبري از گسترش اين اعتراض ها در شهرهاي مختلف و در برخي مناطق حتي از وقوع درگيري بين پليس و معترضان خبر مي دهند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت، روز شنبه واشنگتن همچون ديگر شهرهاي آمريكايي شاهد برگزاري تظاهرات ضد وال استريت بود؛ در اين شهر هنگامي كه گروهي از معترضان قصد اشغال موزه ملي اين شهر را داشتند، پليس با گاز اشك آور به آنها حمله ور شد و چند نفر را نيز دستگير كرد. بر اساس اين گزارش، معترضان در واشنگتن با تشكيل جنبشي با عنوان «واشنگتن را اشغال كنيد» نسبت به سياست هاي دولت به شدت اعتراض دارند. جنبش اعتراضي «وال استريت را اشغال كنيد» از مردم خواسته اند كه براي گسترش اعتراض ها به منظور برقراري عدالت به تظاهركنندگان بپيوندند.
روزنامه انگليسي «ديلي ميل» نيز با انتشار اين خبر نوشت، پس از وقوع اين درگيري ها پليس در واشنگتن برقراري قانون منع آمد و شد را در دستور كار خود قرار داد. پليس واشنگتن با تأييد اين خبر تصريح كرد به معترضان اجازه انجام حركت هاي خشونت آميز نخواهد داد. پليس چندي پيش در شهر سياتل نيز معترضان را سركوب كرد.
شبكه خبري سي ان ان نيز گزارش داد، روز شنبه شهرهاي مختلف آمريكا همچون پورتلند، واشنگتن، آستين مينياپوليس، سياتل، آتلانتا، ساكرامنتو و لس آنجلس شاهد برگزاري تظاهرات اعتراضي به وجود شكاف طبقاتي در اين كشور بود. معترضان كه از جوانان جنبش «وال استريت را اشغال كنيد» الگو گرفته اند، به سياست هاي اقتصادي دولت «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به شدت اعتراض دارند.
برخي گزارش هاي رسيده حاكي است، اغلب معترضان آمريكايي همان افرادي هستند كه به اوباما رأي داده بودند!
همزمان، رسانه ها و شخصيت هاي سياسي بين المللي در حال تحليل اوضاع بحراني حاكم بر آمريكا هستند، در همين رابطه «نانسي پلوسي»، رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا و از چهره هاي مطرح حزب دموكرات آمريكا طي سخناني از قيام مردم آمريكا حمايت كرد!
رئيس نمايندگان دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا تصريح كرد: «من از جنبش تسخير وال استريت كه از اواسط سپتامبر و از شهر نيويورك آغاز شده حمايت مي كنم.... تغيير آغاز شده و من از شعارهاي معترضان نيز حمايت مي كنم.»
وي با اشاره به اوضاع وخيم اقتصادي آمريكا گفت: «اين وضعيتي نيست كه مردم آمريكا بتوانند آن را تحمل كنند؛ اوضاع بايد تغيير كند.»
پيش از اين «جرج سوروس»، ميلياردر صهيونيست و طراح انقلاب هاي رنگي دنيا نيز از معترضان آمريكايي به طور تلويحي حمايت كرده بود. حتي اظهارات اخير «باراك اوباما» كه طي آن ضمن اعتراف به وجود بحران اقتصادي با مردم همدردي كرده بود نيز در قالب حمايت از معترضان تلقي مي شود.
حمايت هاي ظاهري برخي شخصيت هاي سياسي مطرح آمريكا از اعتراض هايي كه در واقع همين افراد را نشانه رفته اند، باعث شده گروهي از تحليلگران از وجود خطر مصادره شدن اين بيداري خبر بدهند.
برخي از سياستمداران آمريكايي نيز در تلاشند با استفاده از اين اعترا ض ها به برخي اهداف سياسي و انتخاباتي خود دست يابند.
گفتني است قيام آمريكا ابتدا در تاريخ 26 شهريور از نيويورك به دنبال تشكيل جنبشي با نام «وال استريت را اشغال كنيد» آغاز و به سرعت به سرتاسر آمريكا سرايت كرد. مردم به بحران بيكاري، فساد، نابرابري هاي اجتماعي، فقر، كمبود مسكن، جنگ و... به شدت اعتراض دارند. به اعتقاد معترضان تمام امكانات در دست يك درصد از جمعيت آمريكا (ثروتمندان و شركت ها و بانك ها) قرار دارد و آنها با اينكه 99 درصد بقيه جامعه هستند از كمترين امكانات لازم برخوردارند. معترضان تأكيد كرده اند، تمام زمستان به اعتراض ها ادامه خواهند داد. آنها اعلام مي كنند «اوباما» در واقع نماينده آن يك درصد است چرا كه سياست هاي وي به نفع آن يك درصد و به ضرر 99 درصد جامعه آمريكاست.
خبر آخر اين كه، معترضان نيويوركي پس از انتشار خبري مبني بر اخراج 700 نفر از كاركنان مدارس اين شهر خشمگين شده در اطراف وال استريت عليه دولت شعار دادند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني «سي بي اس نيوز»، معترضان فرياد مي زدند، اخراج اين تعداد از كاركنان به بهانه جبران كسري بودجه، باعث كاهش چشمگير كيفيت آموزشي مي شود. 





نوشته شده در   دوشنبه 18 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode