ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 مهر 1390     |     کد : 26282

رهبر انقلاب: دست هاي خائن در فساد اخيربدون ترحم قطع مي شود

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به فساد اقتصادي اخير در حوزه بانكي كشور تاكيد كردند كه مسئولان اين ماجرا را تا آخر پيگيري خواهند كرد و دست هاي خائن قطع خواهد شد.

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به فساد اقتصادي اخير در حوزه بانكي كشور تاكيد كردند كه مسئولان اين ماجرا را تا آخر پيگيري خواهند كرد و دست هاي خائن قطع خواهد شد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، صبح ديروز در ديدار دست اندركاران حج امسال با اشاره به توصيه هاي موكد خود به مسئولان، در سالهاي گذشته بويژه در فرمان ده سال قبل براي مبارزه با فساد اقتصادي خاطر نشان كردند: اگر چه مسئولان از مقابله با فساد اقتصادي استقبال كردند اما اگر به اين توصيه ها عمل مي شد، هيچگاه دچار چنين حوادثي همچون فساد بانكي اخير نمي شديم.
ايشان افزودند: وقوع چنين مسائلي، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسياري را نيز مي شكند و آيا اين سزاوار است كه بخاطر عمل نكردن مسئولان، مردم به سبب اين حوادث ناراحت شوند و حتي برخي اميد خود را از دست بدهند.
رهبرانقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: از همان سالهاي قبل بارها گفته شد كه نبايد بگذاريم فساد ريشه دار شود زيرا با گذشت زمان، ريشه كني آن بسيار مشكل مي شود و سرمايه گذار پاكدامن و صادق را نيز مأيوس مي كند، اما متأسفانه عمل نشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اطمينان بخشي به مردم در خصوص عزم سه قوه براي مقابله با اين حادثه و پيشگيري از حوادث مشابه، افزودند: البته عده اي مي خواهند از اين ماجرا براي زير سوال بردن مسئولان استفاده كنند، در حاليكه مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضائيه مشغول انجام وظيفه خود هستند.
ايشان با اشاره به اطلاع رساني كه در روزهاي گذشته درخصوص اين حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان كردند: رسانه ها بيش از اين نبايد به جنجال و هياهو درباره اين ماجرا ادامه دهند، بلكه بايد به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوي و با دقت قضايا را پيگيري و بررسي كنند.
رهبرانقلاب اسلامي تاكيد كردند: ادامه هياهو و جنجال، بخصوص اگر عده اي بدنبال استفاده هاي ديگر از اين مسائل باشند، به صلاح نيست و همه بايد مراقب باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مردم بدانند كه مسئولان، اين ماجرا را تا آخر پيگيري خواهند كرد و دستهاي خائن قطع خواهد شد. ايشان با توصيه موكد به قوه قضائيه براي اطلاع رساني مناسب به مردم درخصوص پيگيري اين پرونده تاكيد كردند: دستگاه قضايي نبايد به افراد بدكاره، خرابكار و مفسد ترحم كند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان حج را فرصتي بسيار گرانبها و ارزشمند براي ارتباط با امت اسلامي و بهره مندي معنوي خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان براي اختلاف افكني و مقابله با موج بيداري اسلامي در مراسم حج، تنها راه غلبه بر اين توطئه را نزديكتر شدن دلها و تقويت همدلي دانستند. ايشان همچنين در ادامه با اشاره به فساد بانكي اخير در كشور، علت وقوع اين سوء استفاده را عمل نكردن مسئولان به توصيه هاي موكد چند سال پيش رهبري در خصوص مقابله با فساد اقتصادي توصيف و تاكيد كردند: مسئولان قضايي ضمن پيگيري قوي، دقيق و عاقلانه قضيه و اطلاع رساني مناسب به مردم، بايد دستهاي خائن را قطع كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي حج را يكي از رموز اساسي اسلام و ميهماني بزرگ الهي در مركز عظمت و قدرت و جمال و كرم توصيف كردند و افزودند: بايد در بعد عمومي و بين المللي حج، همدلي و تقويت پيوندهاي اسلامي بدون در نظر گرفتن مليت ها، قوميت ها و مذهب ها مورد توجه جدي قرار گيرد و از اين فرصت براي نزديك تر شدن دلها استفاده شود.
ايشان يكي از ويژگيهاي بارز حج امسال را، بيداري اسلامي در منطقه بويژه مصر، تونس، يمن و بحرين دانستند و تاكيد كردند: با توجه به اين رويداد مهم، امسال توطئه ايجاد اختلاف و بدبيني و تحريك احساسات ميان امت اسلامي، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر اين توطئه نزديكتر شدن دلها و تقويت همدلي است.
رهبرانقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه مسلمانان يك تن واحد هستند، افزودند: حجاج ايراني بايد با چنين نگاه عمومي و جهاني در حج حضور يابند و تجربيات سي ساله خود در مبارزه با استكبار و معاندين را در اختيار ملتهاي تازه انقلاب كرده، قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از ديگر نكات ضروري براي حجاج ايراني برشمردند و خاطر نشان كردند: حج فرصتي گرانبها براي پاكيزه شدن از آلودگي هاي دنيا و مجموعه اي از فرائض است كه بايد ضمن قدر دانستن اين مراسم عظيم و كم نظير، در حفظ ذخاير معنوي بدست آمده آن هم همت كرد.
ايشان زائران بيت الله الحرام را به آماده سازي دروني خود، قبل از سفر حج و آماده شدن براي اين ميهماني الهي توصيه كردند و افزودند: حاجي ايراني بايد با رفتار خود در حج، ملت، كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران را در چشم دنيا سربلند كند.
رهبرانقلاب اسلامي حجاج را به پرهيز از رفتارهاي سبك توصيه و خاطرنشان كردند: يكي از اين رفتارهاي سبك، عطش بازارگردي است كه علاوه بر اينكه ارز كشور را براي خريد كالاهاي بي كيفيت به هدر مي دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندي معنوي را نيز از بين مي برد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه خريد سوغات بايد در حد ضرورت باشد، خاطرنشان كردند: برخي افراد در اقدامي پسنديده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و كالاهاي خوب و با كيفيت ايراني تهيه مي كنند تا بتوانند در ايام حج بيشترين بهره مندي معنوي را از اين فرصت كم نظير داشته باشند.
ايشان در پايان اين بحث افزودند:معارف ديني، قرآن، سنت و اهل بيت، سرمايه هاي معنوي ما هستند كه اگر از آنها استفاده شود، زمينه پيشرفت و سعادت بوجود مي آيد و اگر انسان خود را از اين سرمايه ها محروم كند، قطعا ضرر خواهد كرد.
در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني در گزارشي از فعاليتهاي بعثه مقام معظم رهبري براي برگزاري هر چه باشكوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشي برنامه هاي آموزشي حجاج، راه اندازي آموزش مجازي، انتشار فصل نامه هاي تخصصي حج، چاپ قرآن هاي نفيس همراه با ترجمه براي حجاج، استفاده از ظرفيت هاي صداوسيما، برگزاري آزمون براي انتخاب روحانيون و معين هاي جديد كاروانها، تشكيل اتاق فكر، و استفاده بيش از پيش از ديپلماسي حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است.
آقاي ليالي رئيس سازمان حج و زيارت نيز در گزارشي از اقدامات اجرايي حج گفت: امسال 97 هزار زائر در قالب 588 كاروان و با استفاده از دو شركت هواپيمايي ايراني، به مكه و مدينه انتقال خواهند يافت و محل اسكان زائران ايراني در مكه نسبت به سالهاي قبل، به مسجدالحرام نزديك تر شده است.






نوشته شده در   سه شنبه 12 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode