ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 شهريور 1390     |     کد : 24424

جهان اسلام: روز قدس را باشكوه تر از هميشه برگزار مي كنيم

جهان اسلام: روز قدس را باشكوه تر از هميشه برگزار مي كنيم...

جهان اسلام: روز قدس را باشكوه تر از هميشه برگزار مي كنيم
فرياد آزادي قدس در بهار بيداري اسلامي
طوفان انقلاب در خاورميانه و شمال آفريقا اگرچه براي اغلب تحليلگران بين المللي بهت آور اما براي اشغالگران فلسطين رويدادي دهشت بار بود.
آخرين و نمادين ترين حركت را در اين صحنه جواني مصري رقم زد كه از ساختمان سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره بالا رفت و با پايين كشيدن پرچم اسرائيل، پرچم فلسطين را به جاي آن به اهتزاز درآورد.
بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، اوضاع بي سابقه و نابسامان داخلي رژيم اسرائيل و حملات جنون آميز آن به مردم روزه دار و بي دفاع غزه طي روزهاي آخر نشانه ها و زمينه ساز روز قدسي به يادماندني است كه با حضور مسلمانان در سراسر دنيا رقم خواهد خورد.
خبرهاي رسيده از گوشه و كنار جهان حاكي است، مسلمانان روزه دار خود را براي برپايي و برگزاري تظاهرات باشكوه اين روز مهيا مي كنند.
در همين زمينه عضو گروه اخوان المسلمين مصر گفت: پيش بيني مي كنم به اذن خدا تظاهرات ميليوني در روز قدس برگزار خواهد شد و مردم مصر يكصدا با همه امت اسلام بر عليه اين رژيم فرياد خواهند زد. كمال هلباوي افزود: جمعه آينده جمعه شلوغي در قاهره و ساير شهرهاي مصر خواهد بود و جوانان و مردم خيابان هاي مصر را در روز قدس پرخواهند كرد.
وي افزود: ملت مصر نمي خواهند رابطه اي با رژيم صهيونيستي داشته باشند و معاهده كمپ ديويد را رد مي كنند. وي افزود: آنچه كه جمهوري اسلامي ايران انجام داد و سفارت اسرائيل را در تهران به سفارت فلسطين تبديل كرد ما هم در مصر همان كار را خواهيم كرد. آقاي هلباوي گفت: همه توافق نامه ها با رژيم صهيونيستي كان لم يكن تلقي خواهد شد.
در روسيه تشكل هاي اسلامي از مسلمانان اين كشور براي شركت در تجمع همبستگي با مردم مظلوم فلسطين و روز قدس در مسكو دعوت كردند. كميته اسلامي روسيه و انجمن شيعيان مسكو در بيانيه اي با اشاره به اين كه مجوز تجمع روز قدس براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين در مسكو صادر شده، اعلام كردند: اين تجمع جمعه در مسكو در ميدان يائوزسكي واروتا از ميدان هاي مركزي اين شهر برگزار خواهد شد. مراسم مشابهي نيز در مخاچ قلعه و دربند در جمهوري داغستان روسيه برگزار خواهد شد. علاوه بر اين تجمع ها، مراسم روز قدس در نماز جمعه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در مساجد جامع روسيه برگزار مي شود و خطيبان نماز جمعه در خطبه هاي نماز ضمن محكوم كردن اشغالگري رژيم صهيونيستي، حمايت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطين اعلام مي كنند.
اما شايد در انگليس اين مراسم از همه جاي دنيا متفاوت تر باشد. ماه رمضان امسال در انگليس پس از انقلاب هاي اسلامي و همچنين ناآرامي هاي داخلي اين كشور، رنگ و بوي خاصي به خود گرفته است به گونه اي كه هر روزه شاهد تظاهرات و اعتراض هاي گوناگوني هستيم و شب ها نيز فعاليت هاي سياسي و اجتماعي زيادي در لندن صورت مي گيرد. افزون بر اين از هم اكنون تظاهرات براي بزرگداشت روز جهاني قدس در لندن آغاز شده است.
خبرنگار الجزيره در لندن با تهيه گزارشي در اين باره گفت: اگر خونريزي هاي جديد در غزه نبود انتظار مي رفت بهار عربي امسال، رنگ و بوي شعارهاي روز جهاني قدس را در لندن به شدت تغيير دهد. با اين حال پيش بيني مي شود روز قدس امسال در لندن پايتخت انگليس صرفا به گراميداشت اين روز اختصاص نداشته باشد و اين روز تحت الشعاع اعتراض ها و ناآرامي هاي اخير انگليس باشد و اين مساله مانند يك زخم كهنه سرباز كند.
در سوريه به همين مناسبت هفت برنامه مختلف و متنوع از سوي گروه ها و تشكل هاي فلسطيني، سفارت جمهوري اسلامي ايران در سوريه و رايزني فرهنگي ايران برگزار مي شود.
قرار است عصر امروز جوانان فلسطيني مقيم سوريه همايشي را با عنوان «روز جهاني قدس» در مركز فرهنگي كفرسوسه شهر دمشق با حضور برخي شخصيت ها برگزار كنند. جبهه خلق براي آزادي فلسطين- فرماندهي كل نيز قرار است عصر جمعه مراسمي به مناسبت روز جهاني قدس در مركز فرهنگي عربي فلسطين در اردوگاه فلسطيني نشين «يرموك» برگزار كند.
رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سوريه نيز به مناسبت روز جهاني قدس با همكاري جمعيت دوستي فلسطين- ايران همايشي را به اين مناسبت برگزار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين «سيداحمد موسوي» سفير ايران در سوريه، شيخ «عبدالسلام راجح» نماينده مجلس و «خالد عبدالمجيد» دبيركل جبهه مبارزه مردمي فلسطين سخنرانان اين همايش هستند.
در همين حال كارشناسان و صاحب نظران خارجي نيز در آستانه روز قدس به بيان اثرات و ضرورت پاسداشت روز قدس پرداختند. «مونيا بنيني» رئيس حزب « در جهت منافع مشترك» ايتاليا، با تحسين ابتكار بي سابقه حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري روز جهاني قدس، گفت: روز قدس، روز حضور و مبارزه با بي عدالتي ها است و مي تواند جوامع را به سوي آزادي و عدالت سوق دهد.
وي افزود: چشم اندازي كه آيت الله خميني(ره) از روز جهاني قدس داشت، تنها مختص قدس نيست، بلكه روز قدس روزي است كه در آن محرومان جهان در برابر قدرتمندان مي ايستند.
وي گفت: حزب ما نيز در روز جهاني قدس با برگزاري كنفرانس اينترنتي، به اين روز پرداخته و توجه مردم آزاده را بر روي بيت المقدس و اوضاع فلسطينيان و بر لزوم قيام عليه ظالمان جلب مي كند.
همچنين دكتر «طالب الصراف» استاد دانشگاه «اگزتر» انگليس گفت: مراسم هايي مثل روز جهاني قدس باعث افزايش آگاهي عمومي نسبت به مساله فلسطين و همچنين تقويت اتحاد اقشار و گروههاي مختلف در سراسر جهان مي شود تا به طور يكپارچه اعتراض خود را به سياست هاي غيرانساني رژيم صهيونيستي اعلام كنند.
وي افزود: مردم فلسطين بيش از شش دهه است كه براي استقلال و آزادي مبارزه مي كنند ولي متاسفانه ظلم و بي عدالتي همچنان عليه آنان ادامه دارد و رژيم اسرائيل هر روز سرزمين هاي بيشتري را اشغال مي كند.
اين تحليلگر مسائل خاورميانه در مورد مذاكرات سازش نيز اظهار داشت: با اوضاع جاري چشم اندازي براي صلح در خاورميانه وجود ندارد، مردم فلسطين كه هر روز هدف انواع حملات قرار مي گيرند معتقدند تا زماني كه بي عدالتي از بين نرود صلح و امنيت پايدار در خاورميانه برقرار نخواهد شد.
وي با اشاره به تلاش مقامات فلسطيني براي تصويب تشكيل دولت مستقل در جريان اجلاس آتي مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: تصويب اين طرح مي تواند يك اقدام نمادين خوبي براي فلسطين باشد ولي تا شرايط حاكم بر سرزمين هاي اشغالي به طور واقعي عوض نشود، در عرصه عمل تغيير چنداني در وضعيت مردم فلسطين به عمل نخواهد آمد.
گفتني است در سراسر ايران اسلامي نيز، مردم مسلمان و ظلم ستيز با حضور در راهپيمايي روز قدس با آرمان فلسطين تجديد عهد خواهند كرد. در تهران رئيس جمهور سخنران قبل از خطبه هاي نمازجمعه روز قدس خواهد بود.
نمازجمعه روز قدس نيز با حضور راهپيمايان به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي اقامه خواهد شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode