ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 تير 1390     |     کد : 22080

آغاز شمارش معكوس براي خروج ناوهاي آمريكا از خليج فارس

با آزمايش موفقيت آميز موشك هاي زمين به درياي ايران كليد خورد ...

با آزمايش موفقيت آميز موشك هاي زمين به درياي ايران كليد خورد
آغاز شمارش معكوس براي خروج ناوهاي آمريكا از خليج فارس

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت، همزمان با شليك موفق موشك هاي هوشمند و مافوق صوت سپاه در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6، شمارش معكوس براي خروج سيبل هاي شناور نيروهاي فرامنطقه اي در خليج فارس آغاز شده است.
سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده با اعلام اين مطلب و تاكيد بر اجراي موفقيت آميز مراحل مختلف رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6، خاطرنشان كرد: با اجراي مرحله دوم و بخش پاياني اين رزمايش بزرگ موشكي كه با تمركز بر اهداف دريايي و شليك موشك هاي هوشمند و مافوق صوت ساحل به دريا و زمين به زمين تندر و خليج فارس صورت پذيرفت، به حول و قوه الهي با موفقيت به اهداف خود دست يافتيم.
وي با تاكيد بر قابليت هاي مختلف موشك هاي به كار رفته در اين رزمايش تصريح كرد: كليه مراحل طراحي، ساخت و توليد موشك هاي خليج فارس، با بهره گيري از فناوري هاي بومي و مدرن به دست تواناي جوانان متخصص و متعهد در حوزه صنعت دفاعي كشور توليد شده و از قدرت بالايي براي رويارويي موفق با تهديدات احتمالي برخوردار است.
وي دقت و قدرت انهدام و تخريب اهداف دور دست را از جمله قابليت هاي ويژه موشك هاي شليك شده طي رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 عنوان كرد و ادامه داد: عكس العمل مقامات و رسانه هاي غربي صهيونيستي پيرامون آن چه در طول اين رزمايش رقم خورد نشان مي دهد آن ها به خوبي پيام اقتدار و بازدارندگي ايران اسلامي را دريافت كردند و ادامه حضور در آب هاي منطقه صرفا تحميل هزينه اي گزاف بر اقتصاد بحران زده آن ها بوده و خاصيت ديگري برايشان به همراه نخواهد داشت.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه با تاكيد بر لزوم خروج هرچه سريع تر قواي بيگانه از منطقه گفت: شمارش معكوس براي پايان ماموريت شناورهاي قدرت هاي فرامنطقه اي آغاز شده و آن ها بايد بدون فوت وقت در پي خارج كردن سيبل هاي شناور خود از آب هاي نيلگون خليج هميشه فارس و درياي عمان باشند.
وي خاطرنشان كرد: كشورهاي منطقه بدون نياز به قدرت هاي سلطه گر، پليد و منفعت طلب فرامنطقه اي، قادرند مبتني بر زمينه ها و بسترهاي تعامل و همكاري متقابل، امنيت پايدار و فراگير را در منطقه راهبردي خليج فارس و درياي عمان در مطمئن ترين وضعيت برقرار و تامين كنند و نيازي به حضور بيگانگان ندارند.
تلويزيون جمهوري اسلامي ايران با نمايش تصاويري در روز پنج شنبه 16 تير تصاويري را نشان داد كه براساس آن يگان موشكي زمين به درياي سپاه توانست يك شناور در خليج فارس را با شليك يك موشك منهدم كند. موشك شليك شده مستقيما به هدف اصابت كرد.
رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 در دو مرحله برگزار شد. مرحله اول آن در روزهاي 6 و 7 تيرماه بود كه رونمايي از انواع سيلوهاي موشكي، شليك موفقيت آميز 14 موشك دوربرد زمين به زمين، پرتاب موفق موشك فاتح 110 و بازديد كارشناسان روسي از هواپيماهاي منهدم شده توسط سپاه از برنامه هاي اصلي مرحله اول رزمايش بود.
رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 داراي يك نوآوري مهم نيز بود كه طي آن 5 فروند موشك از خانواده شهاب شامل دو فروند موشك شهاب 1، دو فروند موشك شهاب 2 و يك فروند موشك شهاب 3 براي اولين بار به صورت همزمان شليك شدند.
موشك هاي شهاب از جمله مهم ترين موشك هاي بالستيك جمهوري اسلامي ايران است كه مي توانند سرزمين هاي اشغالي و نيز تمام پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه را مورد هدف قرار دهند.
مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 هم اواخر هفته گذشته برگزار شد. مرحله دوم اين رزمايش با هدف قرار دادن اهداف متحرك دريايي توسط موشك هاي هوشمند و نقطه زن برگزار شد.






نوشته شده در   شنبه 18 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode