ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 تير 1390     |     کد : 21953

رهبر معظم انقلاب در جمع قاريان و حافظان قرآن كريم: قيام ملت هاي منطقه تحقق قطعي وعده هاي قرآني است

حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار اساتيد، داوران، حفاظ و قاريان شركت كننده در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم ...

حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار اساتيد، داوران، حفاظ و قاريان شركت كننده در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم و جمعي از جامعه قرآني كشور، قرآن را «مهمترين وسيله و عامل وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي» و «قيام ملتهاي منطقه را از نشانه هاي روشن تحقق قطعي وعده هاي قرآني پروردگار» خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي، مسابقات بين المللي قرآن كريم را نشان دهنده ظرفيت عظيم و بي پايان اين كتاب آسماني براي اجتماع و وحدت مسلمانان دانستند و خاطرنشان كردند: همه ملت هاي مسلمان در مقابل اين هديه بي نظير الهي خاضع و درس آموزند و اين حقيقت، فرصت بسيار مهمي را براي وحدت مسلمانان ايجاد مي كند.
ايشان، بي توجهي به ظرفيت وحدت بخش قرآن مجيد را غفلت بزرگ ملتهاي مسلمان برشمردند و افزودند: «باور نداشتن به مفاهم قرآني و وعده هاي پروردگار»، غفلت ديگري است كه عملا مانع وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي شده است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين تحقق قطعي وعده هاي قرآني خداوند، به تغيير سرنوشت ملت ايران اشاره و خاطرنشان كردند: ما ملت ايران، آيه شريفه ان الله لايغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم را در عمل آزموده ايم و با قيام لله و ياري دين خدا، نصرت الهي را كاملا درك كرده ايم.
حضرت آيت الله خامنه اي ايران دوران طاغوت را «ايران آمريكا» و ايران وابسته به صهيونيست ها خواندند و خاطرنشان كردند: تبديل ايران به قطب قدرتمند مقابله با استكبار و صهيونيسم، معجزه اي عيني و تحقق وعده نصرت الهي است كه خداوند كريم آن را در قرآن، بشارت داده است.
ايشان قيام ملتهاي منطقه از جمله ملت مصر را از ديگر نشانه هاي بارز حتمي بودن وعده هاي قرآن برشمردند و افزودند: «آمريكا، جبهه خبيث صهيونيست ها و وابستگان سياسي آنها در منطقه»، حتي حاضر نبودند فكر قيام ملت مصر را به ذهنشان راه دهند، اما اين ملت، با شعار الله اكبر و «نمازجمعه و جماعت» به ميدان ياري دين خدا آمد و خداوند نيز با نصرت آن ملت، بار ديگر ثابت كرد كه اگر پروردگار كسي را ياري كند هيچ قدرتي نمي تواند بر او غلبه كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان، حفظ قرآن را، باعث ايجاد فرصت بيشتر براي تدبر و تفكر در اين كتاب الهي دانستند و با توصيه به نوجوانان و جوانان به حفظ قرآن مجيد افزودند: تدبر، كليد اصلي درك مفاهيم و معاني عميق قرآن است و حفظ آيات شريف، اين فرصت را بهتر و بيشتر فراهم مي كند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، در گزارشي از برپايي بيست و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم در تهران گفت: در اين دوره از مسابقات كه به مدت 5 روز برگزار شد، 96 نفر قاري و حافظ قرآن و 13 نفر داور از 61 كشور جهان حضور داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي پژوهش هاي قرآني در قالب مقاله نويسي، برپايي همايش بانوان فعال در عرصه قرآني، كارگاههاي آموزشي تخصصي در رشته قرائت و حفظ، برگزاري نمايشگاه محصولات قرآني و محافل انس با قرآن را از ديگر برنامه هاي اين دوره از مسابقات بين المللي قرآن كريم اعلام كرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode