ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 تير 1390     |     کد : 21763

سيدحسن نصرالله با ارائه ده ها سند: حكم دادگاه حريري انتقام جنگ 33 روزه از حزب الله است

سيدحسن نصرالله با رد حكم دادگاه حريري اعلام كرد كه اين حكم براي گرفتن انتقام از پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه صادر شده و اجازه نخواهد داد كسي اعضاي مقاومت را دستگير كند.

سيدحسن نصرالله با رد حكم دادگاه حريري اعلام كرد كه اين حكم براي گرفتن انتقام از پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه صادر شده و اجازه نخواهد داد كسي اعضاي مقاومت را دستگير كند.
سيدحسن نصرالله در واكنش رسمي به صدور كيفرخواست دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري اظهار داشت، حكم صادره از سوي اين دادگاه به منزله دشمني با مقاومت است و كيفرخواست صادر شده آمريكايي- اسرائيلي است و هيچ كس نمي تواند كساني را كه عليه آنها حكم جلب صادر شده دستگير كند.
وي تصريح كرد، برخي از افراد 14مارس در تلاشند كه در لبنان تشنج آفريني كنند و ميان اهل سنت و شيعه درگيري و آشوب به راه بيندازند. اما لبناني ها مطمئن باشند كه ما هرگز اجازه نمي دهيم لبنان به جنگ داخلي كشيده شود.
سيدحسن نصرالله خطاب به سران 14مارس گفت، دولت نجيب ميقاتي را وارد بازي سياسي نكنيد و اجازه بدهيد كه مسئله روند عادي خود را طي كند.
وي تاكيد كرد 14 مارس مي خواهد دولت جديد را به هر صورت ممكن ساقط كند.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، نه 30 روز نه 30 سال و نه 300 سال اجازه نمي دهيم كه هيچ كس را دستگير كنند و اگر محاكمه غيابي هم انجام شود باز هم نمي گذاريم كسي دستگير شود و مي گوييم اين يك بازي سياسي است.
وي تصريح كرد، علت اصلي صدور كيفرخواست عليه برادران مقاومت، پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه است. دادگاه بين المللي ابتدا سوريه را متهم كرد، بعد چهار افسر را متهم و اكنون ما را متهم كرده است.
سيدحسن نصرالله گفت، اين دادگاه به اراده آمريكا تشكيل شده و حكم صادر مي كند و نتايج آن نيز به نفع خود آمريكا است.
وي همچنين اظهار داشت، بيشتر اعضاي اين دادگاه با سيا و موساد همكاري مي كنند و عليه اسرائيل و دخالت اين رژيم در ترور حريري هيچ تحقيقاتي انجام نداده اند.
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد، ما اسناد و مدارك موثقي از دخالت اسرائيل در اين ترور ارائه كرديم ولي دادگاه بين المللي به آنها اعتنا نكرد.
سيدحسن نصرالله به فساد اخلاقي افسر بازپرس و دادستان دادگاه حريري اشاره كرد و گفت، اكثر بازپرسان اين دادگاه غيرحرفه اي هستند و پرونده هاي فساد دارند.
دبيركل حزب الله تاكيد كرد، ما نمي خواهيم درباره مشروعيت دادگاه صحبت كنيم اما قوانيني كه اين دادگاه براساس آن عمل مي كند در جهت منافع گروهي خاص است و عدالت را رعايت نمي كند.
وي افزود، دادگاه با هدف سياسي و از پيش تعيين شده شكل گرفت و يك دادگاه غيرحرفه اي است.
سيدحسن نصرالله گفت، ما بارها جنايات 60 ساله اسرائيل عليه فلسطيني ها را محكوم كرده ايم اما رئيس دادگاه به اسرائيل احترام مي گذارد و آن را دولتي دموكرات در منطقه مي داند.
وي تاكيد كرد، به مردم لبنان مي گويم راي دادگاه حاصل تباني با اسرائيل است.
دبيركل حزب الله لبنان خطاب به مردم لبنان گفت، نگران نباشيد، لبنان گرفتار جنگ داخلي و اختلاف و تشنج نخواهد شد و هر توطئه اي را خنثي خواهد كرد، اين اقدامات جنگ رواني عليه لبنان است و نتيجه اي نخواهد داشت.
سيدحسن نصرالله گفت، مظلوم اين پرونده رفيق حريري است و ما اجازه نخواهيم داد كه روياي اسرائيل تحقق پيدا كند. مقاومت با عزم راسخ به راهش ادامه خواهد داد و الان در بهترين حالت ممكن است.
گفتني است شخصيت هاي سياسي و احزاب مسيحي لبنان در واكنش به سخنان نصرالله اعلام كردند كه سيدحسن نصرالله با صفاتي كه براي دادگاه حريري و مسئولان آن ذكر كرد ابتكار عمل را در دست خود گرفته است.
سليمان فرنجيه رئيس حزب المروه لبنان گفت، سيدحسن نصرالله ملت لبنان را نسبت به وقايع پشت پرده آگاه ساخت و ما همچنان همراه حزب الله خواهيم بود.ميشل عون رئيس جريان آزاد ملي لبنان نيز اظهار داشت، دادگاه سياسي است و حكم عادلانه اي را صادر نكرده و دبيركل حزب الله توطئه ها را برملا كرده است.
اين در حالي است كه شبكه تلويزيوني العربيه وابسته به عربستان سعودي بخش هايي از سخنان نصرالله را كه به افشاگري مي پرداخت سانسور كرده است.





نشست سلفي هاي 4 كشور عربي در رياض براي دامن زدن به بحران سوريه

شبكه العالم از توطئه يك گروه 70 نفره از سلفي هاي سعودي، كويت، اردن و سوريه براي تشديد بحران در سوريه خبر داد.
شبكه العالم به نقل از سايت هاي سوري اعلام كرد، بيش از 70 نفر از سلفي هاي عربستان سعودي، كويت، اردن و سوريه در رياض نشست برگزار كردند و راه هاي تشديد بحران در سوريه را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش اين سايت ها، سلفي هاي عربستان همزمان با اعلام خبر كشته شدن بيش از 120 نيروي امنيتي سوريه توسط سلفي هاي وابسته به رياض در شهر جسر الشغور، مانند هم مسلكانشان در كويت و اردن در زمينه تحريك مردم عليه نظام سوريه و آشوبگري در اين كشور وارد صحنه شده اند.
«ميدل ايست ان لاين» در اين رابطه به نقل از منابع خبري نوشت، هدف از گردهمايي سلفي ها در رياض، فشار آوردن به دولت سعودي براي موضع گيري عليه سوريه است.
پيش از اين نيز سلفي هاي اردن و كويت در جريان حوادث دو ماه قبل شهر در عاي سوريه، تلاش كردند از هر راهي مردم را عليه نظام سوريه تحريك كنند.
در همين رابطه روزنامه گاردين نيز با اشاره به مواضع و سياست هاي متناقض آمريكا درباره سوريه تاكيد كرد، آمريكا از يك سو دولت و مخالفان در سوريه را به گفت وگو دعوت مي كند از سوي ديگر اعلام مي كند كه در سوريه هيچ نقشه اي را دنبال نكرده و فقط به دنبال مردمي بودن حكومت در سوريه است.
از سوي ديگر، روزنامه كويتي الجريده از تهديد رژيم صهيونيستي براي ترور بشاراسد رئيس جمهور سوريه خبر داد.
اين روزنامه نوشت، پس از استقرار نظاميان سوري در مرز با سرزمين هاي اشغالي فلسطين رژيم صهيونيستي طي نامه اي بشاراسد را تهديد به مرگ كرد.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز به نقل از منابع آگاه اين خبر را تاييد كرده است


نوشته شده در   دوشنبه 13 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode