ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 خرداد 1390     |     کد : 20042

جمعه خشم در كويت آل صباح به وحشت افتاد

شبكه هاي اجتماعي براي برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در روز جمعه هشدار داد. وزارت كشور در برابر تخلف از قانون و اخلال در نظم و امنيت عمومي ساكت نخواهد نشست.

موج بيداري اسلامي به كويت هم رسيد :جمعه خشم در كويت آل صباح به وحشت افتاد

شبكه هاي اجتماعي براي برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در روز جمعه هشدار داد. وزارت كشور در برابر تخلف از قانون و اخلال در نظم و امنيت عمومي ساكت نخواهد نشست.
وي گفت: در شرايط امنيتي حساس منطقه، ما متعهد به ايجاد امنيت و ثبات در كشور و ممنوع كردن برگزاري تجمعات بدون صدور مجوز هستيم و هيچ انعطافي در قبال آن اعلام جمعه خشم در كويت خاندان آل صباح را به وحشت انداخته است.
موج بيداري اسلامي كه هم اكنون، بسياري از كشورهاي جهان عرب را دربر گرفته، به كويت هم رسيده است و احتمال دارد اين كشور عرب حوزه خليج فارس را با چالش هاي تازه مواجه كند.
برپايه اين گزارش، پس لرزه هاي خيزش اسلامي در منطقه دربار آل صباح را به لرزه درآورده و حاكمان كويتي را به شدت به وحشت انداخته است.
در اين حال آل صباح به وزارت كشور دستور داده كه با هرگونه تظاهرات ضد دولتي برخورد كند.
در همين حال وزارت كشور كويت طي اطلاعيه شديداللحني به مخالفان دولت هشدار داد در صورت حضور در تظاهرات روز خشم، با آنها به شدت برخورد خواهد كرد.
كارشناسان مسائل كويت بر اين باورند كه احتمال رويارويي مردم و حكومت در روز جمعه خشم وجود دارد و شايد به درگيري هاي خونين و حكومت نظامي منجر شود.
به همين دليل مسئولان بلندپايه كويت را به فكر چاره انداخته است. جوانان كويتي نيز همانند جوانان جهان عرب با استفاده از سايت هاي اجتماعي براي جمعه خشم فراخوان داده اند.ناظران سياسي منطقه مي گويند آنها در روز جمعه خشم شعار سرنگوني آل صباح سر خواهند داد و همين امر خاندان آل صباح را به تكاپو انداخته است.
به گزارش خبرگزاري ها، «غازي عمر» معاون وزير كشور كويت با اشاره به دعوت مخالفان دولت از طريق نشان نمي دهيم. از سوي ديگر، وزارت كشور كويت با صدور بيانيه اي از شهروندان كويتي خواست به درخواست سايت هاي اجتماعي گوش فرا ندهند، در غير اين صورت به طور جدي با آنها برخورد خواهد شد.
خاندان آل صباح از دو قرن گذشته تاكنون در خدمت انگليس و آمريكا بوده اند و ثروت خود را در اين دو كشور استعمارگر هزينه كرده اند.


نوشته شده در   سه شنبه 3 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode