ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 فروردين 1390     |     کد : 17675

200 نماينده مجلس: عربستان اگر جرأت دارد جلوي صهيونيست ها بايستد

200 تن از وكلاي ملت در بيانيه اي با محكوم نمودن جنايات اخير در منطقه تأكيد كردند ارتش عربستان اگر هنر و قدرتي دارد، در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين عرض اندام كند.

در اعتراض به جنايات آل سعود
200 نماينده مجلس: عربستان اگر جرأت دارد جلوي صهيونيست ها بايستد

200 تن از وكلاي ملت در بيانيه اي با محكوم نمودن جنايات اخير در منطقه تأكيد كردند ارتش عربستان اگر هنر و قدرتي دارد، در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين عرض اندام كند.
صحن علني مجلس روز گذشته فرياد وكلاي ملت را در محكوميت جنايات و كشتارهاي منطقه ثبت و ضبط كرد. محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس پيش از پايان جلسه علني روز چهارشنبه، بيانيه 200 نفر از نمايندگان را در خصوص تحولات اخير منطقه قرائت كرد كه متن آن بدين شرح است:
امروز جهان اسلام در سوگ كشتار بي رحمانه مردم مظلوم ليبي، يمن و بحرين مي گريند و احساسات مسلمانان جهان از غم جانكاه اين ظلم وحشتناك كه عليه بخشي از حكومت اسلامي آن هم به وسيله كساني كه عنوان حكام كشورهاي اسلامي را يدك مي كشند، به شدت جريحه دار و قلوب آنها مملو از غم و اندوه جانكاه است.
غرب مدعي حقوق بشر كه براي اعدام جنايتكاران و قاچاقچيان مواد مخدر و تروريست ها اشك تمساح مي ريزد، نظاره گر بي تفاوت حمام خوني است كه به دستور مستقيم يا غيرمستقيم آمريكا و اسرائيل ايجاد شده است.
امروز فرياد اعتراض مسلمانان عراق، لبنان، كويت، افغانستان و حتي عربستان و بسياري كشورهاي ديگر به خاطر اين جنايات به ويژه ظلم وحشتناكي كه اشغالگران عربستان عليه مردم مظلوم بحرين اعمال مي كنند و ارتش عربستان را به عنوان ارتش عاري از فرهنگ و غيرت اسلامي معرفي مي كنند، بلند است و همه مسلمانان خواستار خروج سريع اشغالگران از خاك بحرين هستند.
ارتش عربستان اگر هنر و قدرت نمايي دارد، در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين به ويژه مردم غزه عرض اندام كند، وگرنه حمله به خانه هاي مردم بي دفاع بحرين و تجاوز به حريم زنان و كودكان و پيرمردان نه فقط نشان دهنده قدرت نيروهاي مسلح نيست بلكه نشان از ضعف يك ارتش است.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همصدا با مراجع عظام تقليد، حوزه هاي علميه سراسر كشور و امت حزب الله ضمن محكوم كردن شديد اين جنايات اعلام مي كنيم كه حافظه تاريخي مردم منطقه به ويژه مردم مظلوم بحرين اين جنايات را براي هميشه تاريخ به ثبت رسانده و نتايج اين ظلم ها و جنايات بدون ترديد و با توجه به سنت الهي به ظالمان بازخواهد گشت.
راهپيمايي غيرسياسي سازمان هاي مردم نهاد نيازمند مجوز است
نمايندگان ملت همچنين ديروز، بررسي فصل دوم طرح تأسيس، فعاليت و نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد را در دستور كار داشتند كه موادي از آن به تصويب رسيد.
مجلسي ها مصوب كردند كه برگزاري راهپيمايي هاي غيرسياسي سازمان هاي مردم نهاد نيازمند كسب مجوز از مراجع ذي ربط است.
براساس مصوبه مجلس سازمان مردم نهاد حق دارد متناسب با حوزه فعاليت تخصصي خود، با رعايت اين قانون و ساير مقررات مربوط در چارچوب اساسنامه خود فعاليت كند.
ارائه خدمات مورد نياز جامعه، اظهارنظر و پيشنهاد راهكارهاي مناسب به دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي ذيربط، تسهيل و كمك به اجراي برنامه ها و پروژه هاي دستگاه هاي دولتي، نهادهاي عمومي غيردولتي، شركت ها و مؤسسات خصوصي و سازمان هاي بين المللي مورد تائيد وزارت امور خارجه و مراجع ذي صلاح از طريق امضاي تفاهم نامه و يا عقد قرارداد با آنها، براي تامين اهداف مقرر در اساسنامه با مصوبه مجلس از جمله مواردي است كه در حوزه فعاليت سازمان هاي مردم نهاد بايد لحاظ شود.
براساس مصوبه مجلس عضويت سازمان هاي مردم نهاد در سازمان هاي بين المللي و هرگونه همكاري و فعاليت بين المللي از قبيل عقد قرارداد، امضاي تفاهم نامه و شركت در همايش ها و دوره هاي آموزشي در خارج از كشور منوط به اخذ مجوز از هيئت عالي است.
خانه ملتي ها همچنين مصوب كردند كه سازمان مذكور موظف است پيش از دريافت هرگونه كمك اعم از نقدي و غيرنقدي از آژانس هاي وابسته به سازمان ملل متحد و ديگر منابع كمك كننده خارجي اعم از حقيقي يا حقوقي، ميزان كمك و موضوع آن را به صورت مشروح برحسب مورد جهت اخذ مجوز به هيئت عالي اعلام كند.
براساس مصوبه مجلس سازمان هاي مردم نهاد حق دارند برابر قوانين و مقررات جاري كشور با اشخاص حقيقي و حقوقي اعم از دولتي و غيردولتي داخل و خارج از كشور با رعايت اين قانون مبادرت به عقد قرارداد كنند.
جهاد اقتصادي
در عرضه نفت و گاز كشور
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده مردم تهران در مجلس هم طي سخناني به عنوان اولين ناطق ميان دستور جلسه علني گفت: از خيزش ملت هاي تحت ستم منطقه كه نويد استقلال، آزادي و بازگشت به اسلام است، حمايت كرده و كشتار مسلمانان تحت ستم توسط ديكتاتورها كه با حمايت استكبار جهاني صورت مي گيرد را محكوم مي كنيم.
وي نامگذاري سال 90 به نام سال جهاد اقتصادي را الهام بخش خواند و افزود: در شرايط عادي انسان ها كمتر از 10درصد از ظرفيت هاي خود را مورد استفاده قرار مي دهند اما صبر توانايي انسان ها را افزايش مي دهد.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: معناي جهاد، استفاده حداكثري از توانايي انسان ها و كارآمدي امكانات و همچنين مقدس بودن نيت و انگيزه جهادگران را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: امروز بايد بررسي كنيم كه در چه عرصه هايي از اقتصاد كشور بيشتر مي توان جهادي عمل كرد؛ يك مزيت مهم نسبي كشور وجود ذخاير نفت و گاز است اما ما در شرايط حاضر از اين مزيت با فروش نفت خام و صادرات گاز استفاده نمي كنيم چرا كه خريداران، اين مواد را به صورت فرآورده تبديل كرده و با چند برابر قيمت خام به كشورمان بازمي گردانند.
«اگر در داخل كشور سرمايه گذاري كرده و همه نفت و گاز توليدي را به فرآورده تبديل و سپس صادر كنيم، هزينه آن براي ما كمتر شده و منافعش هم برايمان چند برابر خواهد بود البته با اين كار اشتغال نيز در كشورمان گسترش مي يابد.»
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: در اين زمينه، پروژه عظيم پتروشيمي عسلويه كه گاز آن از حوزه پارس جنوبي تامين مي شود، از اولويت برخوردار است؛ نياز به 50 ميليارد دلار سرمايه گذاري در اين پروژه از طريق مشاركت مالي و سرمايه گذاران خارجي انتظار درستي نيست، كما اينكه تاكنون ا ين اقدام محقق هم نشده است.
سيدعلي حسيني نماينده مردم نيشابور هم در نطق ميان دستور خود گفت: اجراي شايسته هدفمند كردن يارانه يكي از توفيقات بزرگ نظام جمهوري اسلامي است. كواكبيان نماينده سمنان هم از انفعال وزارت خارجه درخصوص تحولات منطقه انتقاد كرد.
ديروز نصيرپور نماينده سراب هم توضيحات وزير ارتباطات درخصوص عدم اجراي تعهدات و قانون درخصوص بيمه كارگزاران دفاتر مخابرات روستايي را قانع كننده دانست.
استاني شدن انتخابات مجلس
از دستور كار خارج مي شود
حاشيه جلسه علني ديروز هم با خبرهاي قابل توجهي همراه بود. در اين ميان عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان گفت با توجه به اينكه طراحان طرح استاني شدن انتخابات مجلس، امضاهاي خود را پس گرفته اند، قرار شد آقاي لاريجاني اين طرح را از دستور كار خارج كند.
ولي اسماعيلي در جمع خبرنگاران به جلسه روز سه شنبه هيئت رئيسه اين فراكسيون اشاره كرد و گفت: در اين جلسه توافق شد كه 15 نماينده فراكسيون براي عضويت در كميسيون ويژه جهاد اقتصادي معرفي شوند اما هنوز اين نفرات قطعي نشده اند.
وي با بيان اينكه احتمالا فراكسيون اقليت مجلس دو نماينده براي عضويت در كميسيون ويژه جهاد اقتصادي معرفي مي كند، افزود: در جلسه هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان بحث استاني شدن انتخابات مطرح شد و با توجه به اينكه طراحان اين طرح امضاي خود را پس گرفته اند، قرار شد آقاي لاريجاني اين طرح را از دستور كار خارج كند.
عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس بابيان اينكه يكشنبه هفته آينده هيئت رئيسه فراكسيون با حضور سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي تشكيل جلسه خواهد داد، افزود: در اين جلسه شرايط منطقه از جمله آخرين اتفاقات بحرين مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
اسماعيلي همچنين از بررسي طرح نظارت مجلس بر نمايندگان در جلسه هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس اشاره كرد و گفت: به گفته آقاي لاريجاني اين طرح مراحل نهايي خود را طي مي كند و انشاءالله قبل از بودجه به صحن مجلس خواهد آمد، فراكسيون اصولگرايان نيز نمايندگان خود را براي عضويت در اين كميته معرفي خواهد كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode