ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 فروردين 1390     |     کد : 17566

بيانيه شوراي همكاري خليج فارس هيچ ارزشي ندارد

احمدي نژاد دركنفرانس خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي : بيانيه شوراي همكاري خليج فارس هيچ ارزشي ندارد .

احمدي نژاد دركنفرانس خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي : بيانيه شوراي همكاري خليج فارس هيچ ارزشي ندارد .

رئيس جمهور درباره بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس مبني بر ادعاي توطئه چيني و دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه و پاسخ تهران به اين بيانيه تاكيد كرد كه ما براي اين بيانيه هيچ ارزشي قائل نيستيم.
احمدي نژاد عصر ديروز در اولين نشست خبري خود در سال 90 در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در اين باره اضافه كرد: بسيار روشن است كه اين مصوبات تحت فشارهاي سياسي آمريكا و متحدانش به تصويب مي رسد. روابط ما با ملت ها و دولت ها خوب است. البته به برخي دولت ها هم بايد بگويم كه يك دوره تحت فشار آمريكا و متحدانش با ايران مخالفت هايي كردند، ولي ما دست دوستي دراز كرديم. آمريكايي ها براي نجات رژيم صهيونيستي نيازمند ايجاد تفرقه ميان ملت ها و دولت هاي منطقه هستند و بر اين اساس به دنبال ايجاد درگيري بين ملت ها و دولت ها هستند.
احمدي نژاد با بيان اين كه مااز گذشته ها چشم پوشي كرده ايم و اميدواريم برخي خطاهاي بزرگ تكرار نشود، افزود: آمريكا و طراحي هاي آمريكا رفتني است. من قول قطعي مي دهم كه مديريت آمريكايي امروز رسواتر و ننگين تر از مديريت قبلي، صحنه سياسي دنيا را ترك مي كند و امروز هركس سرنوشت خود را به آمريكا گره بزند رفتني است. دولت ها بايد با ملت هاي خود ارتباط برقرار كنند و كار زشتي كردند كه به بحرين لشگركشي كردند؛ چرا كه قبلا صدام نيز چنين چيزي را تجربه كرد .
رئيس جمهور يادآور شد: صدام به كويت و ايران حمله كرد، ولي امروز كجاست و چه منفعتي از لشگركشي به كشور همسايه برد كه حالا برخي مي خواهند اين تجربه را تكرار كنند؟ نبايد فريب آمريكا را خورد؛ چرا كه آمريكايي ها بي وفاترين دوستان هستند. آنها در اكثر جنگ ها با دوستان خود جنگيدند؛ از ويتنام تا امروز. صدام از دوستان بسيار صميمي آمريكا بود و همه موجوديت خود را در بازي آمريكا هزينه كرد، ولي به محض اين كه منافع آمريكايي ها براي تغيير چهره و نجات سرمايه دارانش تغيير كرد، در يك چشم به هم زدن وي را نابود كردند و اين سرنوشت در انتظار همه است .
وي با بيان اين كه بايد توجه داشته باشيم كه بازي آمريكا و متحدانش يك بازي بزرگ است، افزود: آنها به دنبال خاورميانه جديد هستند؛ خاورميانه اي كه رژيم صهيونيستي مستقر، عاري از خطر و سلطه آمريكا پايدار باشد . آنها به دنبال خاورميانه جديد هستند و ملت ها هم به دنبال يك خاورميانه جديد هستند ولي با يك تفاوت كه يقين بدانيد كه به لطف خدا در آينده نزديك خاورميانه جديد شكل خواهد گرفت اما بدون رژيم صهيونيستي، بدون سلطه آمريكا و حضور نوكران آمريكايي.
احمدي نژاد با بيان اين كه ما خبر داريم كه آمريكا براي تمام دولت هاي اين منطقه نقشه كشيده است، اظهار كرد: آمريكا برخي از نقشه هاي خود را به دست برخي ديگر از كشورها اجرا مي كند و اين دولت ها بايد مراقب باشند كه به دام آمريكا نيفتند. زشت است كه به بحرين لشگركشي كرديد؛ برويد بيرون. دولت بحرين هم كار زشتي كرد كه مردم خود را كشت. بنشينيد با مردم خود حرف بزنيد، انتخابات بگذاريد و ببينيد مردم چه مي خواهند. چه مي شد اگر با مردم خود همكاري مي كرديد؟ ما الان هم همين را مي گوييم و معتقديم كه اين دخالت در امور ملت ها نيست؛ چنانچه آمريكايي ها 300 هزار نيروي نظامي به عراق آوردند و بعد ايران را به دخالت در امور عراق متهم مي كردند. اين كارها بد است و بايد مراقب باشيد كه آمريكا توپ را در زمين شما نيندازد .
اوباما ننگين تر از بوش
عرصه سياست را ترك خواهد كرد
رئيس جمهور در ادامه كنفرانس مطبوعاتي خود با اشاره به مسائل بين المللي، گفت : دولت قبلي آمريكا با هدف نجات نظام سرمايه داري به بهانه ساختگي 11 سپتامبر لشكر كشيد و دو كشور بزرگ و متمدن و صاحب تمدن هاي كهن را مورد سنگين ترين حملات غيرانساني خود قرار داد و انواع كشتارها را به نمايش گذاشت و فجايعي اتفاق افتاد كه روي همه جنايتكاران عالم را سفيد كرد، اما موج بيداري انسان ها طراحي زشت و ضدانساني آن ها را نقش بر آب كرد و چهره رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان منفورترين چهره عالم معرفي شد .
احمدي نژاد در ادامه گفت: طراحان پشت صحنه تصميم گرفتند چهره هاي سوخته را كنار بگذارند و مهره هاي جديدي با شعارهاي جديد به ميدان بياورند كه شعار تغيير و همراهي با ملت ها و دفاع از حقوق ملت ها سرلوحه اين مهره ها قرار گرفت. در حالي كه در پس پرده همان جنايتكاران و دزدان حرفه اي و تاريخي و همان برده داران حاكم بودند. نظام سرمايه داري مي خواست با شعارهاي جديد خود را نجات دهد و بخصوص پايگاه اصلي خود در منطقه خاورميانه كه همانا رژيم صهيونيستي بود را حفظ كند .
وي تصريح كرد: خيلي زود منظور آن ها از تغيير معلوم شد يعني تغيير ملت ها و انسان ها به نفع خودشان، تغيير مناسبات برآمده از بيداري انسان ها به نفع سرمايه داران بي فرهنگ. دولت قبلي آمريكا بي پرده و عريان و با توپ و مسلسل به ميدان آمده بود، اما جانشين او با شعار تغيير به ميدان آمد و در يك دست خود سلاح و در يك دست ديگر خود فريبكاري و رياكاري را بدست گرفت.
رئيس جمهور در ادامه گفت: من به آن ها و به ملت ها مي گويم دوره تاريخي چپاولگري و تحميل به ملت ها به پايان رسيده است و با اين ترفندها و جنايت ها آن ها نجات پيدا نمي كنند. اگر رئيس جمهور قبلي آمريكا نام نيكي از خود به جاي گذاشت جانشين او هم به نوايي مي رسد. من يقين دارم اگر او با ننگ صحنه سياست را ترك كرد جانشين او ننگين تر و زشت تر اين عرصه را ترك خواهد كرد، چراكه با زور و فريب به ميدان آمده است. امروز روز بيداري ملت هاست و همه بايد هوشيار باشيم. آن ها مي خواهند مطالبات مردم را به نفع خود مصادره كنند و مي خواهند نظام سرمايه داري را با تغيير مهره ها حفظ كنند. يكي با گردن كلفتي آمده بود و ديگري با شعار تغيير، اما هر دو يك هدف را دنبال مي كنند
دخالت ناتو در ليبي
ادامه جريان برده داري استعمار
وي با بيان اينكه دخالت ناتو در ليبي ادامه جريان برده داري استعمار است، افزود : معلوم است كه برخي كشورها صحنه سازي كرده اند تا به ليبي حمله كنند و همان بازي عراق و افغانستان را تكرار مي كنند، اما اين دفعه مثل دفعه هاي قبل نيست. آنها به زودي شروع مي كنند به سر و صدا كردن و حرف زدن عليه ايران ولي من به شما مي گويم كه اينها چرخ آخر دوره استعمار است و اين كارها به جايي نمي رسد. آنها آنقدر حماقت كردند كه خود را وارد يك جنگ نظامي كردند و اگر هم فرض كنيم كه با جنگ نظامي بتوانند دولت ليبي را ساقط كنند، وارد منطقه اي مي شوند كه مردم آن سابقه مبارزه جدي با استعمار دارند و حتما مردم زير پاي آنها فرش قرمز پهن نخواهند كرد. اينها فكر مي كنند در عالم فريادرسي نيست در حالي كه هست و به زودي يقه همه آنها را خواهد گرفت
رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات در منطقه ما شانسي ندارد
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه دخالت آمريكا و همكارانش در منطقه ما در ادامه سياست هاي قبلي است، گفت: آنها آمده اند كه اولا نظام سرمايه داري و ثانيا رژيم صهيونيستي را كه در آستانه فروپاشي است نجات دهند .
وي افزود: همه امروز مي دانند كه رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات در منطقه ما شانسي ندارد و همه ملت هاي منطقه به اتفاق عليه اين رژيم و در جهت آزادسازي سرزمين هاي اشغالي توافق دارند .
احمدي نژاد با بيان اين كه رژيم صهيونيستي پايگاه تاريخي استعمارگران در قلب مهمترين منطقه جهان است، افزود: در يكصد سال اخير هر كس اراده كرده تا در جهان حاكم شود اعمال اين اراده او از مسير تسلط به خاورميانه گذشته است در اين راستا سعي شده است تا براي رژيم صهيونيستي در منطقه ما يك پايگاه محكم ايجاد كنند كه بتواند به واسطه تسلط بر خاورميانه به دنيا حاكم شود، اما با وقوع انقلاب اسلامي اين طراحي شيطاني به هم خورد و رژيم صهيونيستي بعد از 30 سال فلسفه وجودي خود را از دست داده است .
احمدي نژاد تصريح كرد: به صهيونيست ها و ملت هاي دنيا اطمينان مي دهم كه با بيداري ملت ها آخرين طرح براي نجات رژيم صهيونيستي هم به سنگ خواهد خورد و موفق نخواهد شد .
دولت و ملت سوريه
دوست ما هستند
در ادامه خبرنگاري از رئيس جمهور در مورد وقايع رخ داده در سوريه پرسيد كه احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال با بيان اين كه اين مورد مربوط به مسائل داخلي سوريه است و ما در مسائل داخلي كشورها دخالت نمي كنيم، گفت: دولت سوريه و ملت سوريه دوست ما و در خط مقدم مقاومت در برابر توسعه طلبي رژيم صهيونيستي هستند .
وي گفت: دولت و ملت سوريه بايد خودشان با تدبير مسائل را بين خودشان حل كنند. البته اين را هم مي دانيم كه از اهداف توسعه طلبي آمريكا و متحدانش درهم شكستن خط مقدم سوريه است و آنها نمي خواهند ملت و دولت سوريه در تفاهم با هم زندگي كنند .
احمدي نژاد ادامه داد: ما فكر مي كنيم معياري در اين راستا وجود دارد و آن آزادي ملت هاست و هيچكس هيچ جا نمي تواند آزادي ملت ها را مخدوش كند. بايد بپذيريم راي اكثريت بايد در همه جاي دنيا حاكم باشد و اميدواريم روزي برسد كه در آمريكا و اروپا نيز راي اكثريت حاكم باشد .
كويت چه دارد
كه ما جاسوسي كنيم؟
خبرنگاري پرسشي را درباره ادعاي كشف شبكه جاسوسي ايراني در كويت و نظر احمدي نژاد در اين رابطه مطرح كرد كه وي پاسخ داد: اصلا اين حرف يعني چه كه يك عده در آنجا جاسوسي مي كنند؟ كويت چه دارد كه ما جاسوسي كنيم؟ اگر درباره مردم است كه مردم كويت با ما دوست هستند و اگر جاسوسي درباره دولت آنهاست كه دولت كويت هم با ما دوست است و جاسوسي اصلا معنايي ندارد. مشخص است كه دست هاي بيگانه در كار است و مي خواهند مشكل درست كنند ولي همانطور كه قبلا عرض كردم به نتيجه نخواهند رسيد .
من از پادشاه اردن
براي سفر به ايران دعوت كردم
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره اين كه برخي با جشن جهاني نوروز مخالفت كردند و آن را نشانه ملي گرايي افراطي دولت عنوان كردند، گفت: نوروز يك جشن جهاني است و ملي گرايي در آن معني ندارد. نوروز جشن انساني است و جشن محبت و احترام به كرامت انساني است و آيا اين ملي گرايي است؟ احترام به بزرگترها و كوچكترها و ديد و بازديد، اميد به آينده و رفع ظلم و برپايي عدالت و زدودن كينه و نفرت از دل، اگر ملي گرايي است ما به آن افتخار مي كنيم و به صورت افراطي به آن معتقديم. اما به نظرمان اين ملي گرايي نيست، بلكه ارزش گرايي، عدالت گرايي و پاكي گرايي است .
احمدي نژاد گفت: نوروز جشن جهاني است و همه بايد آن را جشن بگيريم، البته افتخار مي كنيم كه خاستگاه اين جشن ايران بوده است، اما اين جشن تنها متعلق به ايرانيان نيست، بلكه رنگ انسانيت دارد .
رئيس جمهور كشورمان در ادامه درباره دعوت از پادشاه اردن به كشورمان گفت: من از پادشاه اردن براي سفر به ايران دعوت كردم، اما ايشان سفر خود را به دلايلي عقب انداخت و هيچ عقب نشيني در كار نبوده است. دولت تصميمات خود را به صورت سنجيده، پخته و بر اساس برنامه هاي بين المللي ملت ما انجام مي دهد و اينطور نيست كه كسي حرف بزند و دولت عقب نشيني كند. اگر ما اهل عقب نشيني بوديم كه اينقدر فحش نمي خوريم. ما بر مبناي اصول خود جلو مي رويم و مستحكم حركت مي كنيم و با همه ملت ها و دولت ها به جز يك دولت دوستيم، البته مناسبات داخلي ملت ها به خودشان ربط دارد و ما نظر خود را درباره روابط ملت ها و دولت ها داريم. ما معتقديم در همه جا بايد نظر اكثريت بر مردم حاكم شود و دولت ها احساس نوكري نسبت به مردم داشته باشند، اما اينها به معناي دخالت در مسائل داخلي ملت ها نيست .
انتقاد از برخي اتهامات به دولت
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه گفت شما در پاسخ به تخلفات مالي جديدي كه رئيس مجلس به شما زده است چه پاسخي داريد؟ گفت: چه جوابي به آن ها بدهيم. آن ها در زمان انتخابات هم اين اتهام را وارد كردند كه يك ميليارد دلار بودجه دولت مفقود شده است و تمام دستاويز رقباي ما اين اتهام و گشت ارشاد بود. ما در آن زمان به آن ها گفتيم كه شما در محاسباتتان اشتباه كرده ايد و بررسي كنيد. حالا هم آن ها به نوع ديگري اين اتهامات را تكرار مي كنند .
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين را پي گيري حقوقي خواهيد كرد؟ گفت: چگونه از يك رئيس قوه به يك رئيس قوه ديگر شكايت ببريم؟ ما را به دردسر نيندازيد .
معرفي 250 متخلف اقتصادي
به رئيس قوه قضاييه
خبرنگاري از رئيس جمهور در خصوص افشاي اسامي مفسدين اقتصادي دانه درشت سؤال كرد كه احمدي نژاد پاسخ داد: اواخر سال گذشته به رئيس قوه قضائيه نامه نوشتم و حدود 250 نفر كه در بخش هاي مختلف خارج از قوانين عمل كرده بودند را معرفي كردم.
وي افزود: در اين نامه از رئيس قوه قضائيه درخواست كردم كه به اين موضوع رسيدگي قضايي كند و البته بسياري يا برخي از اشخاص هم داراي پرونده هايي بودند كه دولت از آنها شكايت كرده بود كه با توجه به اطاله دادرسي خواستار تسريع در رسيدگي به پرونده آنها شديم.
رئيس جمهور گفت كه در اين نامه خواستار آن شده تا هرجا حقوق بيت المال توسط هر شخصي تضييع شده، احيا شود و اين نكته را هم متذكر شد كه منتظر اقدام رئيس قوه قضائيه در اين خصوص است.
هدفمندي يارانه ها گسترش
مي يابد
احمدي نژاد گفت: سال 90 هم در ادامه سال قبل با جهش هاي بزرگ در بخش هاي گوناگون و پيشرفت هاي عظيم در حوزه هاي علم و فناوري، صنعت ، كشاورزي و خدمات و امور عمراني و زيربنايي مواجه خواهيم بود .
وي يادآور شد: در اين سال 5/2 ميليون شغل ايجاد خواهيم كرد و صادرات غيرنفتي 40 درصد افزايش مي يابد. پروژه هاي مسكن مهر ادامه خواهد يافت و خانه هاي روستايي و شهري بهسازي خواهند شد. همچنين فعاليت هاي فرهنگي كه در سفرهاي استاني تصويب شده بود، پيگيري خواهد شد و شاهد كاهش هزينه هاي مصرفي و افزايش هزينه هاي سرمايه اي خواهيم بود .
رئيس جمهور همچنين تصريح كرد: طرح تحول در سال 90 پيگيري مي شود. هدفمندي يارانه ها گسترش مي يابد و اصلاح سيستم مالي و مالياتي كشور و سيستم بانكي آغاز مي شود. پيش بيني مي شود امسال سالي سرشار از كوشش و تلاش براي آحاد ملت ما باشد . 


نوشته شده در   سه شنبه 16 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode