ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389     |     کد : 16958

تصويب كليات طرح تاسيس و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد در مجلس

ساكنين خانه ملت كليات طرح ناظر بر تاسيس و فعاليت سازمان ملل مردم نهاد را تصويب كردند.

با 130 راي موافق وكلاي ملت صورت گرفت :تصويب كليات طرح تاسيس و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد در مجلس


نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز گذشته بررسي كليات طرح ناظر بر تاسيس و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد را در دستور كار داشتند كه با 130 راي موافق، 25 راي مخالف و 16 راي ممتنع از 195 نماينده حاضر، كليات اين طرح به تصويب رسيد.
مجلسي ها البته 15 دي ماه امسال زماني كه براي نخستين بار اين طرح به صحن آمده بود، با 65 راي موافق، 24 راي مخالف و 11 راي ممتنع با كليات آن موافقت نكردند.
اهالي بهارستان اما بار ديگر با تقاضاي جمعي از نمايندگان مبني بر تقديم مجدد طرح ناظر بر تاسيس و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد (غيردولتي) موافقت كردند. مجلس اين تقاضا را كه در اجراي ماده 133 آيين نامه داخلي مطرح شده بود، با 131 راي موافق، 19 راي مخالف و 26 راي ممتنع به تصويب رساند.
طرح ناظر بر تاسيس و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد شامل 5 فصل با عناوين كليات و تعاريف، حقوق و تكاليف، تاسيس و ثبت سازمان نظارت و ساير مقررات است. نمايندگان مجلس همچنين با يك فوريت طرحي موافقت كردند كه در صورت نهايي شدن آن، سن بازنشستگي براي كارمندان وزارت اطلاعات به منظور بهره گيري بيشتر از تجربيات آنان افزايش خواهد يافت.
نماينده مجلس با 129 راي موافق، 17 راي مخالف و 15 راي ممتنع از 198 نماينده حاضر با فوريت اين طرح كه به امضاي 19 تن از نمايندگان رسيده بود موافقت كردند.
طبق ماده واحده اين طرح يك فوريتي ماده 57 قانون وزارت اطلاعات مصوب 1374 به شرح زير اصلاح مي گردد.
براساس اين اصلاحيه وزارت اطلاعات مي تواند با شرايط زير كارمندان خود را بازنشسته كند:
حداقل 30 سال سابقه خدمت براي مشاغل غيرتخصصي و 35 سال براي مشاغل تخصصي كه به تصويب وزير اطلاعات مي رسد با درخواست كارمند براي سنوات بالاي 30 سال.
براساس تبصره يك اين ماده واحده وزارت اطلاعات مكلف مي شود كارمنداني كه داراي 30 سال سابقه خدمت براي مشاغل غيرتخصصي و 60 سال سن مي باشند و كارمندان داراي 35 سال مشاغل تخصصي و 65 سال سن هستند را راسا بدون تقاضاي كارمندان بازنشسته كند.
براساس تبصره 2 نيز سنوات مازاد بر 30 سال خدمت كاركنان به سنوات بازنشستگي اضافه خواهد شد.
بررسي نهايي اين طرح يك فوريتي به فروردين ماه موكول شد.
محكوميت كشتارهاي بحرين
از سوي نمايندگان اهل سنت
نمايندگان اهل سنت مجلس هم در بيانيه اي اشغال بحرين توسط برخي كشورهاي عربي و كشتار مردم مظلوم را به شدت محكوم كردند.
در بخش هايي از اين بيانيه آمده است: اخيرا شاهد تظاهرات گسترده مردم مسلمان سني و شيعه بحرين و ساير كشورهاي عربي هستيم. اما استكبار جهاني به سركردگي آمريكا امروز با مكرهاي شيطاني خود به مقابله با امت اسلامي برخاسته و با استفاده از همه ظرفيت هاي خود و منطقه درصدد ايجاد و دامن زدن به اختلافات منطقه است.
امروز فصل مشترك مبارزه شهروندان ليبيايي و يمني و مصري و بحريني و تونسي براي آزادي و دفاع از آرمان هاي اسلامي رقم خورده است اما متاسفانه به بهانه هاي مختلف از جمله حمله هاي نظامي و غيره تعدادي از حكام منطقه درصدد اجراي سياست هاي شيطان بزرگ هستند.
ما نمايندگان اهل سنت در مجلس ضمن محكوم كردن اشغال بحرين توسط ارتش بعضي از كشورهاي همسايه و آغاز قتل عام مسلمانان شيعه و سني در اين كشور از عموم مسلمانان جهان مي خواهيم بر عليه ظلم و بيداد حاكمان مستبد خود به پا خواسته و از جامعه بين المللي و دبيركل سازمان ملل درخواست مي كنيم در راستاي مسئوليت بين المللي خود به حمايت از مطالبات مشروع مردم بحرين با دخالت هاي نظامي ساير كشورها و كشتار مردم مسلمان برخورد جدي كنند.
در همين راستا سخنگوي هيئت رئيسه مجلس هم با اشاره به نسل كشي در بحرين از تشكيل كارگروهي براي بررسي تحولات بحرين در مجلس خبر داد.
محسن كوهكن روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح گزارشي از جلسه غيرعلني نمايندگان پرداخت و اظهار داشت: اين جلسه غيرعلني براي ارائه گزارشي از سوي علي لاريجاني عضو شوراي عالي امنيت ملي تشكيل شد.
وي افزود: امروز مجلس نسبت به تحولات بحرين حساسيت بالايي داشت چرا كه دو كشور به بحرين نيرو اعزام كردند تا به حاكم مستبد بحرين كمك كند تا مردم را سركوب كنند.
كوهكن همچنين گفت: در اين جلسه همچنين برخي اعضاي كميسيون امنيت ملي نيز گزارشي ارائه دادند و در خصوص گروه هاي پارلماني كشورهاي مرتبط نيز مباحثي مطرح شد.
اين نماينده مجلس در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: نمايندگان به شدت نسبت به اوضاع بحرين حساس هستند و آن را دنبال مي كنند و بر فعال شدن مسئولان سياسي خارجي كشورمان در ارتباط با تحولات كشور بحرين تأكيد كردند.
به گفته وي، نمايندگان مجلس به شدت نسبت به تمام خوني كه پادشاه مستبد بحرين با همكاري رژيم سعودي و امارات در كشورشان به راه انداخته نگران هستند به همين دليل كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسه غيرعلني ماموريت يافت كه بدون وقفه و حتي در ايام تعطيلات نوروز نيز تحولات بحرين را دنبال كرده و آن را مورد بررسي قرار دهد.
كوهكن در ادامه سخنانش يادآور شد: مجلس امروز نسبت به گزارشي كه در جلسه غيرعلني از كشتار مردم بحرين توسط حاكم مستبد اين كشور و نيروهاي خارجي عربستان و امارات صورت مي گيرد، واكنش نشان داد و نمايندگان از كميسيون سياست خارجي و هيئت رئيسه مجلس خواستند راهكارهايي كه مي تواند بازدارنده باشد، ارائه دهند.
وي همچنين گفت: در جلسه غيرعلني مقرر شد كميسيون سياست خارجي مجلس با تشكيل كارگروهي حتي در ايام تعطيلات نوروز نيز تحولات بحرين را به جد دنبال كند.
شوراي نگهبان طرح ارائه تنخواه به دولت را تاييد كرد
نايب رئيس اول مجلس هم از تاييد طرح دو فوريتي اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در فروردين و ارديبهشت سال 1390 توسط شوراي نگهبان خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در ساعات پاياني جلسه علني مجلس، رياست صحن علني را بر عهده داشت، اعلام كرد: شوراي نگهبان طرح دو فوريتي اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در فروردين و ارديبهشت سال 1390 را بررسي و تصويب كرده است.
وي افزود: اين طرح كه با راي قاطع نمايندگان مجلس به تصويب رسيد، مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته و انشاء الله دولت با تاييد شوراي نگهبان و اجراي مفاد اين قانون در دو ماه اول سال آينده وظايف قانوني را براي اداره كشور انجام خواهد داد.
صحن علني ديروز همچنين شاهد ارائه گزارش كميسيون اقتصادي مجلس درباره نتايج حاصله از اجراي قانون مبارزه با پول شويي بود كه توسط سيد كاظم دلخوش، سخنگوي اين كميسيون قرائت شد، در بخشي از اين گزارش اعلام شد كه با توجه به لزوم جلوگيري از تبليغات سوء دشمنان در عرصه هاي سياسي، توجه به ابعاد بين المللي مبارزه با پول شويي اهميت بالايي دارد.
دولت ايران از مردم بحرين
به صورت عملي حمايت كند
اعتراض به كشتارهاي وسيع در بحرين و حمايت از مردم مظلوم اين كشور هم موضوعي بود كه برخي از ناطقين مجلس به آن پرداختند.
عيسي جعفري نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ در همين ارتباط از وزارت خارجه خواست كه در نحوه رفتار با دولت آل سعود تجديد نظر كند و با اتخاذ ديپلماسي فعال از مردم مظلوم بحرين حمايت عملي كند.
حجت الاسلام حسن ملك محمدي نماينده مردم دامغان هم با ابراز تأسف فراوان اعلام كرد: مطلع شديم كه نيروهاي سفاك عربستان به بيمارستاني در بحرين حمله كردند و برخلاف همه قوانين بين المللي و اصول اسلامي به كشتار بيماران و مجروحان دست زدند.


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode