ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 آبان 1395     |     کد : 108270

مردم هرچه فریاد داشتند بر سر آمریکا کشیدند

راهپیمایی روز 13 آبان‌، روز مبارزه با استکبار جهانی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد و مردم در تهران نیز مقابل لانه جاسوسی سابق گرد هم آمده و با فریاد زدن شعار «‌مرگ بر آمریکا‌» ندای استکبارستیزی خود را به کاخ سفید رساندند.

راهپیمایی روز 13 آبان‌، روز مبارزه با استکبار جهانی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد و مردم در تهران نیز مقابل لانه جاسوسی سابق گرد هم آمده و با فریاد زدن شعار «‌مرگ بر آمریکا‌» ندای استکبارستیزی خود را به کاخ سفید رساندند.


به گزارش خبرگزاری‌ها راهپیمایی بزرگ یوم‌الله 13 آبان روز استکبارستیزی از صبح پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم با شعار «آمریکا مصداق اتم استکبار» به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان‌،‌ دانشجویان‌، اساتید‌، روحانیون و تشکل‌های دانشجویی در این راهپیمایی حضور داشتند.
تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی شعارهای استکبارستیزی از جمله «مرگ بر آمریکا»‌، «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»‌، «هیهات منا‌الذله» ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی آمادگی خود برای مقابله با آمریکا را فریاد زدند.
 در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان با سر دادن شعارهایی مانند «‌مرگ‌بر آمریکا»‌، «برگ برنده ما دشمنی با آمریکاست» نفرت خود را از سیاست‌های استکباری آمریکا نشان داده و از مسئولین خواستند تا به دشمنان از جمله آمریکای جهانخوار اعتماد نکنند.
برجام  نباید زمینه‌ساز نفوذ شود
مردم حاضر در راهپیمایی 13 آبان در پلاکاردهای خود تاکید داشتند که برجام نباید زمینه‌ساز نفوذ آمریکا شود و دشمنی که از در بیرون کرده‌ایم نباید از پنجره وارد شود‌.  ماکتی از موشک فاتح در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبارجهانی به نمایش گذاشته شد.
بر روی این ماکت به زبان عبری نوشته شده بود «اسرائیل باید برای همیشه از صحنه روزگار محو شود.»
همچنین دانشجویان، کاسته شدن از احترام پاسپورت ایرانی و پر شدن سانتریفیوژها با سیمان‌، قرارداد FATF و برجام را نیز نتیجه اعتماد به کدخدا اعلام کردند.
برخی مسئولان کشورمان از جمله دانش‌آشتیانی وزیر جدید آموزش و پرورش نیز در راهپیمایی روز 13 آبان حضور داشتند.
سانتریفیوژها را فعال
 و برجام را به موزه می‌فرستیم
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه  در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان در تهران‌، گفت‌: تسخیر لانه جاسوسی و مدفون کردن سیاست‌های آمریکا در ایران‌، انقلاب دوم که بزرگ‌تر از انقلاب اول است‌، توسط امام(ره) نامگذاری شد.
وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی فروپاشی و شکستن قدرت پوشالی یک ابرقدرت بی‌رقیب در تاریخ حیات بشری بود.
سردار سلامی خاطرنشان کرد‌: آمریکا با تشکیل نیروی دلتا همه نیروها و حرف‌های خود را جمع کرد و به آنها آموزش داد و سرانجام یک مداخله نظامی را برای آزادی گروگان‌های جاسوس در قلب ایران طراحی کرد‌، اما هواپیماها و بالگردهای ویژه آنها با عکس‌العمل‌های شن‌زارها در آتش سوختند تا آیه الهی قرآن به‌روی زمین تفسیر شود و آن فرموده امام(ره) که پس از تسخیر لانه جاسوسی فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» یک بار در برابر چشم همه جهانیان به اثبات برسد.
رویارویی بزرگ ملت ایران  با آمریکا
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ملت ایران 38 سال است یک رویارویی بزرگ را با آمریکا آغاز کرده‌، و توطئه‌های آمریکا در طول همه این سال‌ها علیه ملت ایران یک واقعیت تلخ از هویت متناقض این کشور است‌، تصریح کرد‌: آمریکا دم از دموکراسی می‌زند‌، اما این کشور از همه دیکتاتورهای دنیا با وجود ادعای دموکراسی حمایت کرده است.
وی با تأکید بر اینکه آمریکا دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند، در حالی که تمام دستگاه‌های شکنجه‌ای که به همه نقاط عالم صادر شده توسط آمریکا ساخته می‌شود، اظهار داشت: سازمان سیا پرورش‌دهنده و آموزش‌دهنده همه سرویس‌های شکنجه‌گر عالم از جمله ساواک شاه در دوران طاغوت است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: آمریکا ادعای صلح دارد‌، اما از سال 1945 به بعد ایالات متحده در 80 کشور دنیا یا کودتا به راه انداخته یا مداخله نظامی و جنگ کرده است؛ یک نمونه آن در تاریخ ملت ایران‌، کودتای 28 مرداد است. وی با تأکید بر اینکه زادگاه سیاسی همه تروریست‌های تکفیری آمریکاست‌، اظهار داشت: آمریکا دم از صلح می‌زند، اما تسلیحات این کشور توسط ارتش سعودی‌، یک ملت به‌ نام یمن را شبانه زیر آوارها دفن می‌کند. اینها بخشی از تصاویری است که از آمریکا به جهان مخابره می‌شود‌، اما انقلاب بزرگ ملت ایران به‌رهبری امام(ره) به‌عنوان یک حادثه تاریخی در انتهای قرن بیستم‌، توانست بزرگ‌ترین شکست سیاسی و راهبردی را به بزرگ‌ترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان تحمیل کند.
توطئه‌های آمریکا علیه ایران
 ادامه دارد
وی با ابراز اینکه ملت ایران در تاریخ به‌ عنوان یک ملت پرآوازه، سرافراز، شکست‌ناپذیر و نفوذناپذیر تلقی شده و به ‌تدریج در حال دستیابی به ارتفاعات قدرت جهانی است، اظهار داشت: این در حالی است که توطئه‌های آمریکا علیه ایران ادامه دارد. وی در ادامه گفت: دشمن علاقه داشت تمام قوای خود را بر ملت ایران متمرکز کند و کشورمان را از نظر اقتصادی فلج کند، اعتماد ملت ایران را به انقلاب و نظام از بین ببرد، اما امروز ملاحظه می‌کنید که علی‌رغم ترور دانشمندان و محاصره‌های اقتصادی و علمی دشمن‌، فرزندان این ملت توانستند ایران را آسمانی کنند، ماهواره‌ها به فضا رفتند و موشک‌ها قلب فضا را شکافتند‌، دشمن دچار رعب و وحشت شد و فرزندان این ملت توانستند به درون دنیای اتم نفوذ کنند و ایران هسته‌ای و نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها ساخته شد.
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز جغرافیای انقلاب اسلامی تا شمال آفریقا پیش رفته است و این مناطق سرزمین‌هایی بود که پیش از این برای مقامات آمریکایی فرش قرمز پهن می‌کردند. انقلاب اسلامی ما تا شرق مدیترانه پیش رفته است و در آنجا سازه‌های بزرگی از قدرت و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل گرفته است.  سلامی خاطرنشان کرد: همیشه دیگران هزینه می‌کردند آمریکا منفعت می‌برد اما چند سال است آمریکا در افغانستان، عراق و ... مداخله می‌کند اما منافع آن را انقلاب اسلامی می‌‌برد و برای اولین بار آمریکا نمی‌تواند از شکست اسرائیل در 4 جنگ جلوگیری کند.
سلامی خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری صاحب قدرت و صاحب میدان نفوذ و تأثیر در جهان اسلام هستیم و آمریکا با بحران‌های بزرگی روبه‌روست‌، آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست. دیگر اراده سیاسی آمریکا نمی‌تواند تحولات سیاسی و نظامی را به ویژه در غرب آسیا و در جهان اسلام مدیریت کند.
مبارزات ما با آمریکا
 ادامه خواهد یافت
وی با بیان اینکه مبارزات ما با آمریکایی‌ها ادامه خواهد یافت، افزود: ما امروز دارای آن درجه‌ای از قدرت هستیم که قدرت دفاعی ما بر اساس جنگی طولانی و وسیع با قدرت‌های هم‌تراز آمریکا شکل گرفته است. بنابراین برای تعقیب آرمان‌هایمان در جهان اسلام و کشور ایران هیچ نقطه توقف و هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم.
جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: امروز امنیت ما و جهان اسلام به هم گره خورده است و اگر امروز ما در سوریه، لبنان، عراق و یمن برای پیروزی مسلمانان کمک نکنیم آنها مسلمانان را از یکدیگر مجزا می‌کنند و با هر واحد مجزا با تمرکز قوا یک فاجعه می‌آفرینند.
سلامی خاطرنشان کرد: ما باید از آوارگی ملت‌های مسلمان جلوگیری کنیم این هم به مفهوم دور کردن میدان تهدید از سرزمین ما است و هم دور کردن میدان تهدید از سرزمین دیگر ملت‌های مسلمان است و ما امروز برای این کار مصمم هستیم.
سلامی خاطرنشان کرد: ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم که این واقعیت توقف‌ناپذیر است.
وی با اشاره به موضوع برجام، افزود: برجام امروز معیار و محکی در چگونگی نمایش شخصیت واقعی آمریکا در معاهدات بین‌المللی است، به آمریکایی‌ها تأکید می‌کنیم تعهدات خود را بی‌کم و کاست اجرا کنند. اینجا ایران سرزمین مردمانی است که اراده کرده‌اند در پرتو اسلام و انقلاب باشکوه‌شان به هیچ قدرت بیگانه‌ای باج ندهند.
جانشین فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: ملت ایران ملتی است با فرهنگ و سربلند که به تعهدات خود پایبند است اما این تعهدات یک سویه‌ نیست، صبر ملت ایران هم بی‌انتها نیست.
سلامی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم مقامات آمریکایی عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینکی جدید واقعیت‌های امروز ایران و جهان را نگاه کنند. آمریکایی‌ها در 38 سال گذشته دیده‌اند که حرف و عمل ملت ایران یکی است و دیده‌اند که ملت ایران گاهی حتی اول عمل می‌کند بعد حرف می‌زند. این ملت‌، ملت عمل است، این آزموده را دیگر دوباره نیازمایند و عاقلانه فکر کنند. وی افزود: ما حقوقمان را تا آخرین لحظه‌ها تعقیب می‌کنیم و دشمنانمان را تا هر نقطه‌ای از جهان برای احقاق حقوق مشروعمان تعقیب می‌کنیم، آمریکایی‌ها باید بدانند اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد.
جانشین فرمانده کل سپاه، بیان داشت: آمریکایی‌ها این نکته را بدانند که اگر به تعهداتشان کامل عمل نکنند به نقطه اول باز خواهیم گشت، سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره فعال خواهند شد اما این نقطه اول توقف در سطح توسعه فعالیت هسته‌ای ما قبل از برجام نخواهد بود و ما پیش خواهیم رفت.
سلامی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران فقط در مقابل آمریکا و 5+1 در برجام متعهد نیست بلکه در مقابل ملت ایران هم متعهد است. تعهد او به ملت ایران تعهدی ذاتی، ماندگار، عمیق، مستحکم و ریشه‌دار است. او به ملت ایران تعهد داده است که اگر آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد و دوباره جریان چرخه هسته‌ای به طور کامل در این کشور فعال خواهد شد.
وی افزود: از موشک و مهار قدرت بازدارندگی ایران هم به آمریکایی‌ها سفارش می‌کنیم سخنی نگویند، اراده ملت ایران به گونه‌ای است که هرگاه دشمنان بر نقطه‌ای متمرکز می‌شوند ما می‌فهمیم آن نقطه، نقطه واقعی و حقیقی قدرت ما است و باید آن را تقویت کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان، گفت: ما مصمم هستیم تا احقاق حقوق حقه خود و تا از بین بردن ادبیات تهدید در ذهن و دل دشمنانمان مسیر جهاد را ترک نکنیم. ما هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف و کرامت و عزت ملت بزرگ ایران و دیگر ملل مسلمان عالم را ترک نخواهیم کرد.
قطعنامه پایانی  تظاهرات 13 آبان
در پایان راهپیمایی روز 13 آبان در تهران که مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد قطعنامه ای در 7 بند صادر و قرائت شد.
در این قطعنامه آمده است‌: ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان با پیروی از مکتب عزت‌آفرین حسینی‌، قدرت‌های پوشالی مستکبران را در برابر قدرت خداوند هیچ انگاشته و در استمرار استکبارستیزی عقلانی ملهم از عاشورای حسینی‌، سیاست‌های ظلم‌محور و جنایت‌بنیان آمریکای غیر قابل اعتماد و توطئه‌گر را محکوم کرده و مواضع خود را با بانگ رسای «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌کنیم.
در یکی از بندهای قطعنامه پایانی راهپیمایی 13 آبان آمده است‌: ملت بیدار ایران‌، با شناخت ماهیت استکبار و با مشاهده جنایات بی‌وقفه شیطان بزرگ این ام‌الفساد قرن‌، آمریکا را همچنان دشمن شمارۀ یک بشریت و مصداق اتم استکبار دانسته و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کسی حق ندارد دست دوستی به سوی آمریکا دراز کند‌، هرگونه اقدام خلاف را مردود دانسته و با بصیرت و چشمان باز تمامی زمینه‌های نفوذ شیطان را سدّ کرده و دشمنان را آرام نخواهیم گذاشت.
در این قطعنامه همچنین آمده است‌: با تأکید بر نقش محوری آمریکای جنایتکار در کارگردانی زشت‌ترین صحنه‌های جنایت و جنگ‌افروزی بدست رژیم‌های کودک‌کشی همچون اسرائیل غاصب و عربستان سعودی حامی گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه داعش و النصره و همچنین بدعهدی‌های شیطان بزرگ، هرگونه اقدامی که بیانگر کوتاه‌آمدن و دوست پنداشتن آمریکا باشد را شدیداً محکوم کرده و آن را خیانت به اسلام، آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، ملت، کشور و خون شهدا می‌دانیم. راهپیمایان همچنین در قطعنامه پایانی «مقابلۀ با فساد و مفسدان اقتصادی و سیاسی داخلی را با جدیّت از مسئولان دولتی و قضایی مطالبه کرده و آن را لازمۀ پیشرفت و سعادت ملت و کشور» دانستند.  گفتنی است حاضران در راهپیمایی در پایان این مراسم‌، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
چرا اسناد لانه جاسوسی
به کتاب‌ها وارد نشده است‌؟!
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه تجمع یوم‌الله 13 آبان در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون اسناد جاسوسی سفارت آمریکا در کتاب‌ها درج نشده است اظهار داشت: به نظر من علت اصلی این قضیه آن است که هیچ کدام از دولت‌های ما دولت واقعا ضد استکباری نبوده‌اند.
وی افزود: همه این دولت‌ها در برابر آمریکا و فشار آنها دچار نوعی سازش و برخورد لیبرالی بودند.  عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد مجموعه کسانی که در محتوای کتب درسی نیز نقش داشتند با ملاحظه شرایط و اقتدار آمریکا سعی کرده‌اند که از پرداختن به این مسئله بپرهیزند.
ترقی افشای اسناد جاسوسی آمریکا را یکی از ضرورت‌های انقلاب عنوان و تصریح کرد: اگر ما ندانیم که برنامه علیه ما چگونه است درست مانند سربازی می‌مانیم که وارد جنگ می‌شود و نمی‌داند دشمنش کجا قرار دارد.
حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در حاشیه راهپیمایی باشکوه 13 آبان‌ماه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عدم استفاده از اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی گفت: متأسفانه این غفلتی است که اتفاق افتاده است‌، هم در کتاب‌های دبیرستان و هم در کتاب‌های دانشگاه‌ها هرچه زودتر باید از این اسناد استفاده شود و این کوتاهی را باید هرچه زودتر جبران کنیم.
محمدیان در ادامه با اشاره به تلاش برخی افراد برای بزک کردن چهره آمریکا، گفت: هیچ جا در دنیا نمی‌بینیم که چهره آمریکا را بزک کنند و این درست نیست که عده‌ای در کشوری که مرکز صدور مرگ بر آمریکا است، بخواهند.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در حاشیه راهپیمایی  با بیان اینکه دشمن در بد عهدی سابقه طولانی دارد، گفت: هرگاه ما به دشمن اعتماد کرده‌ایم از پشت خنجر خوردیم بنابراین هیچ راهی جز مقاومت و بر روی پای خود ایستادن نداریم و نباید گول وعده‌های دروغین دشمن را بخوریم.
گفتنی است راهپیمایی 13 آبان همزمان با تهران در سراسر کشور و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.


نوشته شده در   شنبه 15 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode